MysticoN Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Hei hei. tok runden i dag å hørte på priser i div butikker. fant ut at jeg kan få M87 til samme pris som M86. men ser ikke noe forskjell på de (utenom design). ELkjøp skal ha 17500 for en LE40M86BDX Expert skal ha 17500 for en LE40M87BDX Kan få den litt billigere vist jeg kjøper M86 på nettet (16390) men da kommer det enn 550 i frakt, så jeg mener at det ikke er verdt det. jeg dro til byen forberedt på å kjøpe en M86 men da jeg fant ut at prisene var HELT lik måtte jeg hjem får å finne ut hva som lønte seg. jeg kommer til å bruke TV'en mest til å se DVD og pc tilkobling. for meg er det viktigs at det er fint/klart bilde enn høy oppløsning (så jeg kan gå ned på det), dog dama kommer sikkert til å se en del på vanlig tv kanaler (cabel tv) Så er det noen som vet forskjellen på disse 2, eller kan komme med noen siste anbefalinger før jeg kjøper den i morra? takker for alle svar. Lenke til kommentar
Futurama Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Hei hei. tok runden i dag å hørte på priser i div butikker. fant ut at jeg kan få M87 til samme pris som M86. men ser ikke noe forskjell på de (utenom design). ELkjøp skal ha 17500 for en LE40M86BDX Expert skal ha 17500 for en LE40M87BDX Kan få den litt billigere vist jeg kjøper M86 på nettet (16390) men da kommer det enn 550 i frakt, så jeg mener at det ikke er verdt det. jeg dro til byen forberedt på å kjøpe en M86 men da jeg fant ut at prisene var HELT lik måtte jeg hjem får å finne ut hva som lønte seg. jeg kommer til å bruke TV'en mest til å se DVD og pc tilkobling. for meg er det viktigs at det er fint/klart bilde enn høy oppløsning (så jeg kan gå ned på det), dog dama kommer sikkert til å se en del på vanlig tv kanaler (cabel tv) Så er det noen som vet forskjellen på disse 2, eller kan komme med noen siste anbefalinger før jeg kjøper den i morra? takker for alle svar. 9286439[/snapback] Ser ut som m86 har digital tuner innebygget: http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=3333...u=333306,ellers ikke noe forskjell. Lenke til kommentar
Reite Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Den eneste forskjellen er designet. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Den eneste forskjellen er designet. 9287388[/snapback] hmm.. rart. takker for svar, men noen som vet hva X'en står for i LE40M87BDX Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 er et par tinger jeg lurer på fra denne siden: http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=3333...u=333306,ellers ser at M86 har: Img2X: /img/p/400/333305.jpg Digital-TV-kanalvelger: DVB-T Mottakssystem: SECAM-D, SECAM-B, SECAM-K, PAL-B, SECAM-G, PAL-G, PAL-I, PAL-D, SECAM-L, PAL-K menst M87 har: HDCP-kompatibel Dette sier meg ikke så veldig mye, men ser ut som M86 har en del mer enn M87 har. men hva er HDCP, img2X? Lenke til kommentar
MoonTheLoon Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Nå vet ikke jeg noe om det du spør konkret om i forrige post, men utfra det jeg har skjekket tidligere er det kun den sølvdesignstripa som er forskjellen på M86 og M87. Dette er utfra egne sammenligninger av tekniske data på samsung sine sider og også det jeg har hørt fra forskjellige butikker når jeg har spurt. Jeg er i utgangspunktet 98% sikker på at det kun er den sølvstripa nederst. Mange nettbutikker ramser ikke opp all teknisk data, men trekker frem enkelte ting. På denne måten vil to produkter noen ganger fremstå forskjellige, selv om de er ganske lik. Om dette er tilfelle vet jeg jo ikke helt sikkert da. Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Jeg ser at 87 har HDCP. Sjekket litt opp hva det er, og det står visst for High-Bandwidth Digital Content Protection. Kort forklaring fra hjemmekino.no: HDCP står for High-bandwidth Digital-Content protection, en standard utviklet av Intel for å beskytte digital materiale som overføres via DVI og HDMI. HDCP krypterer signalet mellom videokilden som f.eks DVD spiller eller satelittmottaker og den digitale fremviseren som projektor eller TV. Dere finner mer her. Ellers tror jeg ikke man bør velge utfra at man vil ha digital mottaker, da det er tilpasset amerikanske sendinger (MPEG2) og ikke norske (MPEG4) Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Hvis du ikke har kjøpt TV ennå ville jeg kjøpt M87 fra Amentio. der er den billigst inkl frakt. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Hvis du ikke har kjøpt TV ennå ville jeg kjøpt M87 fra Amentio. der er den billigst inkl frakt. 9316298[/snapback] nettop kjøpt M86. veldig fornøyd med den. betalte 17000 på Elkjøp. foretrekker å kjøpe tv fra en "lokal" forhandler. men takker for alle svar. Lenke til kommentar
Bibendum Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Hvis du ikke har kjøpt TV ennå ville jeg kjøpt M87 fra Amentio. der er den billigst inkl frakt. 9316298[/snapback] nettop kjøpt M86. veldig fornøyd med den. betalte 17000 på Elkjøp. foretrekker å kjøpe tv fra en "lokal" forhandler. men takker for alle svar. 9316600[/snapback] Kan du si noe om hvordan denne var med vanlige kabel tv signaler? Jeg antar at du ikke har digital TV/HD TV? Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Hvis du ikke har kjøpt TV ennå ville jeg kjøpt M87 fra Amentio. der er den billigst inkl frakt. 9316298[/snapback] nettop kjøpt M86. veldig fornøyd med den. betalte 17000 på Elkjøp. foretrekker å kjøpe tv fra en "lokal" forhandler. men takker for alle svar. 9316600[/snapback] Kan du si noe om hvordan denne var med vanlige kabel tv signaler? Jeg antar at du ikke har digital TV/HD TV? 9365665[/snapback] bilde er ok det, men ikke noe mer enn det. må vel si at alt i alt så vart jeg litt skuffet over kvaliteten på tv signaler (Animal planet er den verste). men når det kommer til DVD så er det nydelig. kan anbefale å kjøpe en DVR plate. Lenke til kommentar
Bibendum Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Jeg ser at 87 har HDCP. Sjekket litt opp hva det er, og det står visst for High-Bandwidth Digital Content Protection. Kort forklaring fra hjemmekino.no: HDCP står for High-bandwidth Digital-Content protection, en standard utviklet av Intel for å beskytte digital materiale som overføres via DVI og HDMI. HDCP krypterer signalet mellom videokilden som f.eks DVD spiller eller satelittmottaker og den digitale fremviseren som projektor eller TV. Dere finner mer her. Ellers tror jeg ikke man bør velge utfra at man vil ha digital mottaker, da det er tilpasset amerikanske sendinger (MPEG2) og ikke norske (MPEG4) 9310473[/snapback] Hva betyr egentlig HDCP i praksis. Etter å ha lest hva som sto i linken, så synes jeg det høres mer ut som et onde enn et gode? Dersom jeg kopler PCen min til M87 f.eks vil denne HDCP beskyttelsen bety at jeg ikke får vist nedlastede filmer eller hva? Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 HDCP er nødt til å støttes for at man skal kunne si at en TV er HD-Ready, så det er støttet på de fleste TVer uavhengig av om det er oppgitt eller ikke. 86 støtter garantert HDCP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå