Gå til innhold

Om det ikke finnes noen gud...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Gud" er sikkert selve OS'et i simuleringssystemet, så "Gud" slipper man nok ikke unna ...

For å sitere fra artikkelen i NY Times: “My gut feeling, and it’s nothing more than that,” he says, “is that there’s a 20 percent chance we’re living in a computer simulation.”

Magefølelsen min sier at Dr. Daniel Bostrom med >99% sannsynlighet har fått i seg et eller annet som hjernen hans ikke har tålt. (Men det er bare en magefølelse.)

Lenke til kommentar
For all del er faktisk denne teorien mer seriøst og troverdig for meg, enn at det finnes en 

gud(og det sier litt!).

9286329[/snapback]

-nei det sier egentlig ikke så mye.

Religioner generelt er like lite/mye troverdige siden det er snakk om tro og ikke fakta.

hvem som helst kan lage en religion av en manus man har laget i fylla og få registrert det på lik linje med kristendummen. det eneste kraver er at den ikke er i strid i mot norsk lov og at dere er 2 eller flere.

Jeg foreslår av du mekker et manus om dette og lager en religion.

så får du statsstøtte og mange andre goder:)

Lenke til kommentar
For all del er faktisk denne teorien mer seriøst og troverdig for meg, enn at det finnes en 

gud(og det sier litt!).

9286329[/snapback]

-nei det sier egentlig ikke så mye.

Religioner generelt er like lite/mye troverdige siden det er snakk om tro og ikke fakta.

hvem som helst kan lage en religion av en manus man har laget i fylla og få registrert det på lik linje med kristendummen. det eneste kraver er at den ikke er i strid i mot norsk lov og at dere er 2 eller flere.

Jeg foreslår av du mekker et manus om dette og lager en religion.

så får du statsstøtte og mange andre goder:)

9286418[/snapback]

Jeg sier ikke at jeg tror på den data teorien, men alikevel hadde det vært mer sannsynlig enn at det finnes en gud, for selv om den data teorien var litt latterlig, var det mindre latterlig enn å tro på en gud. Men det er hva jeg mener!

Lenke til kommentar

Dette er jo en ganske kjent teori da.. Den sier bare at hvis det fins intelligent liv (og det gjør det jo) vil de etter hvert få nok datakraft til å kunne simulere et univers. Da er det rimelig å tro at de ikke bare vil kjøre en simulering men mange millioner. Derfor er det større matematisk sjanse for at vi er en av de mange simuleringene enn den ene ekte verden.

Lenke til kommentar
Poenget med denne teorien er at det er nesten 100% sikkert at vi er en simulering

9287904[/snapback]

Eh, nå roter du vel litt?

"Dr. Daniel Bostrom ved Oxford-universitetet mener det er 20 prosents sjanse at vi lever i en eller annens datasimulering."

20 er et stykke unna 100, gitt :)

Lenke til kommentar
Poenget med denne teorien er at det er nesten 100% sikkert at vi er en simulering

9287904[/snapback]

Eh, nå roter du vel litt?

"Dr. Daniel Bostrom ved Oxford-universitetet mener det er 20 prosents sjanse at vi lever i en eller annens datasimulering."

20 er et stykke unna 100, gitt :)

9289384[/snapback]

Vel, jeg vet ikke hvordan han kom fra til det, og it-avisen klarte å skrive tidenes dårligste artikkel om emnet. Grunnen til at det er nesten 100% er fordi man antar at hvis en intelligent rase lever lenge nok, og det er ganske sannsynlig siden vi er en intelligent rase, vil de tilslutt ha nok datakraft til å simulere et univers. Da kommer de sikkert til å kjøre flere enn en simulering, sikkert mange millioner simuleringer, så sannsynligheten for at vi lever i den ene ekte verden og ikke i en av mange millioner simuleringer er forsvinnende liten.

Endret av teflonpanne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...