Jesper Karsrud Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Heisann. Ungdomsfellesskapet jeg er ganske så innvolvert i har nå begynt å gjøre ganske så mye forskjellige ting på maskinene våre, og vi ser derfor etter backupløsninger som kan være noe for oss. Vi har en del lyd- og bildeprosjekter vi helst skulle hatt sikkerhetskopier av, og gjerne også beholde råmaterialet til filmer og sånn. Dette kan jo bli ganske mye etterhvert, så vanlig DVD er egentlig utelukket. Vi hadde et lite møte der vi diskuterte backupløsninger i går, og kom frem til at det å kjøpe inn IDE-disker og et eksternt harddiskkabinett kanskje er det letteste. Rene eksterne disker er nesten uaktuelt, på grunn av at disse har eksterne strømforsyninger, og de er vi rett og slett drittlei av. Vi var også innom tanken å ha taper til å ta backup, men det ganske så dyrt, og ikke nødvendigvis den beste løsningen for oss. Spørsmålet er da hva dere her inne synes vi burde gå for? Ekstern BluRay/HD-DVD-brenner, eller eksternt harddiskkabinett vi bytter IDE-disker som vi kan bytte ut ved behov? Tape er også et alternativ hvis noen har noen billige og gode løsninger Lenke til kommentar
wizzcat Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Billigste Blu-Ray medium jeg kan finne koster 5.60kr/GB, det er mange ganger så mye som en vanlig harddisk, for ikke å snakke om at det er mye mer krøkkete å bruke siden hver disk bare holder 25GB og tar lang tid å brenne. Vet ikke hvordan tape er, men jeg vil tro at det er dyrere og mer upraktisk enn disk. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Ok, så du mener vi burde gå for løsningen med å kjøpe vanlige disker og harddiskkabinett? Har du i så fall noen tips til gode harddiskkabinetter med FireWire 800 uten ekstern strømforsyning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå