HaxyQ Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Hallo. Når man skal flashe BIOS, så skal man jo ta ut batteriet til hovedkortet en stund, og så sette det på igjen, etter man har flashet. Men når skal jeg slå av PCen for å gjøre dette? Når jeg har flashet, så restarter jo maskinen. Jeg kan ikke vente til jeg kommer inn i windows, og så slå den av, siden jeg har en helt tom harddisk. Så skal jeg bruke svenskeknappen under POST? Hva skal jeg gjøre? Takker for svar. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Du reseter bios ved å fjerne en jumper på hovedkortet som oftest, ikke fjerne batteriet. Hva slags hovedkort har du? Lenke til kommentar
pululf Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 når jeg resetter CMOS har jeg en liten knapp på hovedkortet som jeg trykker på Kjempelurt! Mye enklere enn å fjerne en jumper Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Jo, det er en jumper jeg skal flytte. Jeg kan resette CMOS, men når skal jeg skru av maskinen å gjøre det etter flashing? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Jo, det er en jumper jeg skal flytte. Jeg kan resette CMOS, men når skal jeg skru av maskinen å gjøre det etter flashing? 9286391[/snapback] Du kan gjøre det mens du står inne i BIOS, f.eks. edit: Men er det i det hele tatt nødvendig å resette CMOS etter BIOS-flashing? Jeg kan aldri huske at jeg noen gang har gjort det, og det har aldri skap trøbbel for meg. Det er vanlig at en del BIOS-settings blir resatt under flashing, så jeg må inn i BIOS og sette ting slik jeg vil ha dem, men noen CMOS-resetting eller tukling med batteriet har jeg aldri hatt behov for å gjøre. Endret 15. august 2007 av nebrewfoz Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Hvorfor skal du resette CMOS etter flashing? Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Har hatt problemer med flashing før, og mailet Asus support, og de spurte om jeg hadde husket å resette CMOS etter flashingen. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Vel, flash bios.. restart og sjekk at alt funker.. dvs den finner harddiskene osv.. Så kan du bare skru av pc'n.. resete bios og skru den på igjen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå