Gå til innhold

Omtale av Neocron (PC)

Anbefalte innlegg

Her kommer enda en MMORPG-tittel hvor du skal rote rundt i en forholdsvis interessant verden i søk etter rikdom, berømmelse, og evig lykke. Vekk er likevel dverger og drager, alver og kjemper. Fremtidsjangeren blitt utvidet enda en gang med Neocron - et onlinespill satt i en fjern fremtid hvor alt håp er ute, og verden blir dominert av utallige fraksjoner med ulike meninger og formål.

Les hele omtalen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det "pene forretningsstrøket" dere snakker om er ikke Plaza, men Via Rosso. Plaza er ikke hva jeg kaller pent forøvrig, men mer hvor hovedtrafikken går, og markedsplass for kjøp, salg og byttehandel mellom innbyggerene.

Jeg spiller Neocron fast, og har rimelig bra erfaring med det. Karaktersystemet har helt klart sine svakheter, og jeg som så mange andre håper det blir gjort noe med i fremtiden.

Akkurat nå er jeg litt bekymret for hva som blir prioritert: Fikse de største bug'ene i spillet eller slenge inn nye ting (som Dome of York, Hacknet m.m.). Jeg ser helst at de fikser fler bugs først.

Wasteland utenfor byen er ganske så utilgivelig, ja. Jeg liker å ta med en kamerat og dra ut med en av Jeep'ene våre (4x4 med kanon, jeg er gentank og kan både kjøre min egen og bruke kanonen på monster jakt), og vi drar litt hist og pist for å utforske og jakte. Etter en endt og morsom dag i ødemarken, drar vi som regel til Disco'en med strippere, kjøper oss noen flasker øl og drikker oss dritings mens vi diskuterer dagens hendelser. Alt i god RP stil :D

Neocron har et enormt potensiale, det så jeg fra første gang jeg spilte betaen, og inntrykket er der ennå. AO fikk en ufattelig dårlig start i forhold, men er fremdeles "still going strong", så jeg tror ganske sikkert vi fremdeles ser Neocron oppe og går om et par år.

Det fine med MMO spill er at de kan bli oppgradert og forbedret hele tiden. Hadde det ikke vært mulig, ville Neocron neppe levd lenge.

Takk for en bra omtale. Karakteren var ikke for høy, men jeg synes den var ganske velfortjent.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...