kentiver Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Har en HP F545ea LINK CPU AMD Turion 64 X2 Mobile Technology TL-50, 1607Mhz Den har vist 2 prosessorer (kjerner iallefall), så jeg lurte på hvilke spill\programmer kan dra nytte av denne teknologien? Spill jeg gjerne vil klare å spille er Battlefield 2142 og Silent Hunter 4, men er usikker på om de benytter seg av denne teknologien. Er litt for lite minne i maskinen nå, men blir 2gb på fredagen:) Er det noen spesielle innstillinger man må gjøre for at den skal klare å utnytte begge? Eller er alt automatisk? Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Skal gå av seg selv på nyere spill Lenke til kommentar
kentiver Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Men står jo CPU #0 AMD Turion 64 X2 Mobile Technology TL-50, 1607 MHz CPU #1 AMD Turion 64 X2 Mobile Technology TL-50, 1607 MHz 64, betyr ikke det at det er 64bit jeg har? Vistan jeg har installert er bare 32bit... noe å si? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Ettersom AMD har drivere til sine CPU'er, så driveren forteller spillet at det kanskje bare er singel kjerne CPU, men begge vil bli benyttet. Source baserte, BF214 og SH4 bruker begge kjerner, Source ble patchet opp til det, BF2142 har det fra grunnprogrammeringen. Drivere til CPUen får du på www.amd.com Lenke til kommentar
kentiver Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 La inn et program nå som viser aktiviteten på prosessoren, og mhzen på begge prosessorene hopper som noen tullinger mellom 800mhz og 1600mhz, går det ikke an å låse dem på 1600mhz istedet? Blir ikke det mere stabilt da? Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 La inn et program nå som viser aktiviteten på prosessoren, og mhzen på begge prosessorene hopper som noen tullinger mellom 800mhz og 1600mhz, går det ikke an å låse dem på 1600mhz istedet? Blir ikke det mere stabilt da? 9290564[/snapback] Amd 64 betyr at den støtter 64 bit os, men hvis du har innstallert 32 bit Vista, benytter du deg ikke av denne fordelen. Du har mest sannsynelig cool'n'quiet aktivert på laptopen din, den funksjonen gjør at prosessoren din klokker ned når den ikke trenger mer prosessorkraft, noe som er en bra ting da den bruker mindre strøm og genererer mindre varme. Lenke til kommentar
kentiver Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Akei, så jeg kan legge inn 64bit os å det skal funke fint? Hmm, varme er da ikke noe problem:P Men mister man litt av farten av maskinen da? Satt inn ekstra minne idag, har nå 2 gb, men ble ikke så mye forskjell:( Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Akei, så jeg kan legge inn 64bit os å det skal funke fint? Hmm, varme er da ikke noe problem:P Men mister man litt av farten av maskinen da? Satt inn ekstra minne idag, har nå 2 gb, men ble ikke så mye forskjell:( 9293897[/snapback] Du skal ikke miste noe "fart" den skal klokke seg opp umiddelbart når prosessorkraften trengs. Vista suger til seg det meste av minne:) Se i oppgavebehandlingen, da vil du kunne se hvor mye minne som til enhver tid brukes. Vil også opplyse om at 64 bit drivere ofte ikke er like godt oppdatert som 32 bit drivere. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Akei, så jeg kan legge inn 64bit os å det skal funke fint? 9293897[/snapback] Det er ikkje tipp topp drivere til 64-bits OS. Noe som egentlig er idioti. Lenke til kommentar
siindre Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Ja, fordi det er så ufattelig mange fler fordeler med 64bit os. F. eks kan du installere mer en 4gb ram. Men siden mange programmer og drivere ikke funker i 64bit så hjelper jo det lite. Men til bake til topic, hvis spillet er programert sånn, eller patchet sånn; så bruker den begge kjernene uten at du trenger å gjøre noe. Og cool'n quit funkerer utmerket og gjør ikke systemet ditt treigere. Lenke til kommentar
kentiver Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Flotte svar;) Mere ram kan jeg ikke ha uanz, hovedkortet støtter bare 2gb:( Vista drar ca 500mb når e kun har Msn oppe, + at skjermkortet tar 128, så da er det ca 1350 igjen til andre ting, og har lastet ned et program fra amd som viser hvor mye av prosessorene som er i bruk, rører jeg musa 2 cm så brukes begge prosessorene ca 20-25%. Men kan spille battlefield nå ja, men silent hunter 4 ble verre med:P der er det nok skjermkortet som kneler... vil ha ny bærbar:( og denne er så å si helt ny Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Den har vist 2 prosessorer (kjerner iallefall), så jeg lurte på hvilke spill\programmer kan dra nytte av denne teknologien? POV-Ray, VRay, Cinema 4D, Mental Ray og Rybka, men jeg har inntrykk av at du ikke driver med sjakk eller 3D-grafikk POV-Ray skalerer forøvrig ideellt fra dual til quadcore ved samme klokkehastighet (dobbel ytelse). Ikke rart i at Intel liker å bruke dette programmet i benchmarkene sine... Er litt for lite minne i maskinen nå, men blir 2gb på fredagen:) Hvis du bruker Vista så er 2 GB egentlig ikke så mye hvis du har tenkt å spille nyere spill som trives best med over 1 GB RAM. Jeg vil forøvrig IKKE anbefale at man installerer Vista. Selve OS'et er tregere enn XP, mer ressurskrevende og ikke minst lider det av en del barnesykdommer. Jeg ville heller ventet til senere når Vista begynner å modne. Lenke til kommentar
kentiver Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Den har vist 2 prosessorer (kjerner iallefall), så jeg lurte på hvilke spill\programmer kan dra nytte av denne teknologien? POV-Ray, VRay, Cinema 4D, Mental Ray og Rybka, men jeg har inntrykk av at du ikke driver med sjakk eller 3D-grafikk POV-Ray skalerer forøvrig ideellt fra dual til quadcore ved samme klokkehastighet (dobbel ytelse). Ikke rart i at Intel liker å bruke dette programmet i benchmarkene sine... Neeh, mest surfing og spilling:P Er litt for lite minne i maskinen nå, men blir 2gb på fredagen:) Hvis du bruker Vista så er 2 GB egentlig ikke så mye hvis du har tenkt å spille nyere spill som trives best med over 1 GB RAM. Jeg vil forøvrig IKKE anbefale at man installerer Vista. Selve OS'et er tregere enn XP, mer ressurskrevende og ikke minst lider det av en del barnesykdommer. Jeg ville heller ventet til senere når Vista begynner å modne. 9296090[/snapback] Tro meg, kunne jeg kjørt Xp så hadde jeg valgt det tvert, men finner ikke skjermdrivere som funker:( Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Skal ligge på hjemmesiden til de du kjøpte den av... Lenke til kommentar
kentiver Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Skal ligge på hjemmesiden til de du kjøpte den av... 9296485[/snapback] Gjør nok ikke det, her er listen over drivere til Xp til maskinen: LINK La inn xp rett etter at jeg kjøpte maskinen, men uansett hvilke skjermdrivere jeg prøvde så fikk jeg det ikke til, fikk heller ikke inn usb drivere Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Gjør nok ikke det, her er listen over drivere til Xp til maskinen: LINK La inn xp rett etter at jeg kjøpte maskinen, men uansett hvilke skjermdrivere jeg prøvde så fikk jeg det ikke til, fikk heller ikke inn usb drivere Du må først finne ut hvilket skjermkort du har. Hvis du har et integrert kort må du finne ut hvilket hovedkort du har. Sjekk deretter hjemmesiden til produsenten. Sjekk også utenlandske HP-sider: Det er større sjanse for at du finner driverne der. Men husk at disse sannsynligvis bruker et annet navn på maskinen du kjøpte, så det nytter kanskje ikke å søke på Presario F545EA (EA er en typisk betegnelse på europeiske versjoner). Du må være forberedt på litt detektiv-arbeid, men jeg tør påstå at det finnes grafikk-drivere til XP for denne maskinen, ellers ville ting gått ganske tregt Lenke til kommentar
kentiver Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Gjør nok ikke det, her er listen over drivere til Xp til maskinen: LINK La inn xp rett etter at jeg kjøpte maskinen, men uansett hvilke skjermdrivere jeg prøvde så fikk jeg det ikke til, fikk heller ikke inn usb drivere Du må først finne ut hvilket skjermkort du har. Hvis du har et integrert kort må du finne ut hvilket hovedkort du har. Sjekk deretter hjemmesiden til produsenten. Sjekk også utenlandske HP-sider: Det er større sjanse for at du finner driverne der. Men husk at disse sannsynligvis bruker et annet navn på maskinen du kjøpte, så det nytter kanskje ikke å søke på Presario F545EA (EA er en typisk betegnelse på europeiske versjoner). Du må være forberedt på litt detektiv-arbeid, men jeg tør påstå at det finnes grafikk-drivere til XP for denne maskinen, ellers ville ting gått ganske tregt 9296814[/snapback] Heihei, har lett og lett, finner ikke:( Fant noen på en amerikansk side men di viste seg å ikke funke:( Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Heihei, har lett og lett, finner ikke:( Fant noen på en amerikansk side men di viste seg å ikke funke:( 9296834[/snapback] Hvis du hadde Googlet litt hadde du funnet denne tråden her, med linker til grafikkdrivere og diverse annet for XP http://forums.pcpitstop.com/lofiversion/in...hp/t141429.html Lenke til kommentar
kentiver Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Heihei, har lett og lett, finner ikke:( Fant noen på en amerikansk side men di viste seg å ikke funke:( 9296834[/snapback] Hvis du hadde Googlet litt hadde du funnet denne tråden her, med linker til grafikkdrivere og diverse annet for XP http://forums.pcpitstop.com/lofiversion/in...hp/t141429.html 9296940[/snapback] some of these dont work tho grrrrr i think it was the audio modem and graphics, i dont know about the wireless 1 i didnt actually get that till just now , hp takes like 5 hours to send u their transcript of chat, and id copied it into notepad and missed it but anyways still stuff not working Det skrev han som trengte hjelp på den siden:( Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Det skrev han som trengte hjelp på den siden:( 9297053[/snapback] Det kan lønne seg å prøve uansett. En annen skrev: i got xp drivers for the geforce go 6100 from http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php? im running the 96.98 stable as a rock but that was after alot of trial and error, think i downloaded 5 or 6 drivers b4 i found a good 1. NEWEST IS NOT ALWAYS BEST!you may find some other drivers there too not just display. Ser at driverstøtten for XP kanskje ikke er så veldig god for denne maskinen (veldig ny?), men det er verdt å bruke litt tid på dette. Du kan selvsagt også kontakte HP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå