Zupermartin Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Hei Har planer om å kjøpe mitt første stereoanlegg veldig snart, og høyttalerene jeg har valgt har støtte for Bi-Wiring (kjøre to par på hver høyttaler), men jeg lurer på om noen vet om forsterkeren i emnetittelen også støtter dette? Jeg må vite om jeg skal kjøpe bi-wire kabler eller ikke. Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Etter å ha sett bilder av forsterkerens bakside, så ser eg berre to terminaler for høgtalere, ikkje biwire som krever dobbelt sett per kanal. (skyt meg viss eg tar feil..) Lenke til kommentar
Zupermartin Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Var egentlig det jeg tenkte meg ja, men ville vite det sikkert Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Du kan uten problem kjøre BI-wire kabler på C325BEE. BI-wire kabler er som regel termintert med et par plugger på enden som kobles til forsterkeren og fire plugger på den enden som kobles til høyttaler. Endret 15. august 2007 av Peterman Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Etter å ha sett bilder av forsterkerens bakside, så ser eg berre to terminaler for høgtalere, ikkje biwire som krever dobbelt sett per kanal. (skyt meg viss eg tar feil..) 9285929[/snapback] *plaff* Bi-wire kobles til forsterker med en leder per kanal som deler seg opp til 2 ledere. Ser forsåvidt ikke hvordan dette kan ha noe som helst å si for lyden da hver del av delefilteret får de eksakt samme signalene uansett om du har bi-wire eller single wire og brakett på terminal. Endret 15. august 2007 av .Marcus Lenke til kommentar
Zupermartin Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Vel, dette skriver Hifiklubben som Bi-wiring på høytalerene jeg tenkte på; Bi-wiring Som på andre skikkelig kvalitetshøyttalere, har man på DM309 to sett terminaler for tilkobling av høyttalerkabel. Dette vil si at man kan bruke to sett med kabler fra forsterker til hver høyttaler – såkalt bi-wiring. Det ene vil da gå direkte til diskantelementet (de øverste terminalene), mens den andre til bass-/mellomtoneelementene (nederste terminaler). Å gjøre det på denne måten kan i mange tilfeller gi bedre lydkvalitet fra høyttalerne. Hvor mye det er snakk om, varierer fra system til system. Her er det bare å prøve. For å få de lydmessige effekter som bi-wiring kan gi, er det viktig at man fjerner det to messingplatene om kobler sammen høyttalerens fire innganger. Edit: jeg har ikke snøring på lyd i det heletatt. Har sammen med en kamerat kommet fram til de høyttalerene + forsterker, og de virker grei som en start. Kommer sikkert til å lære mye når jeg eier ett stereoanlegg selv og, vil jeg tro! Endret 15. august 2007 av Zupermartin Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Vi må alle begynne et sted Hifiklubben prøver jo tross alt bare å selge mest av alt, og da kommer de ofte med spenstige utsagn. Et annet eksempel er jo denne kabelen som er en helt standard nettverkskabel. Nevnte jeg at den overfører digitale signaler, som enten kommer frem eller ikke kommer frem? Du kan altså spare deg 4400,- og mere til ved å gå på Clasern for en nettverkskabel. Med andre ord, ikke vær ukritisk til hva du leser. Høres det idiotisk ut så er det som oftest idiotisk. Legg merke til at overnevnte kabel også er "retningsbestemt" noe som er tull og tøys for den type kabel. Retningsbestemte kabler fins, men dette er kabler med en separat jordleder for skjerming som kun er koblet til i den ene av to plugger. Jorden skal da kobles til det komponentet med lavest inn/utgangsimpedans, som i de aller fleste tilfeller er kildekomponentet, for å være mest effektivt. Skjermen er ikke koblet i begge ender for å unngå en kabelsløyfe som er mer sårbar for støy. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Hehehe, ja. Den kabelen var litt gøy. Overprisa er vel knapt forbokstaven Men takk for tipsene. Dere mener altså at biwiring bare er tull for at de skal selge dyrere kabler? Burde jeg bare kjøre på vanlig parkabel? EDIT: Glemte å logge ut Mikael før jeg skrev. Zupermartin som skrev dette. Sorry Mikael Endret 15. august 2007 av Mikael Berg Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Vanlig parkabel er nok akkurat like bra hvis du antar likt tverrsnitt Lenke til kommentar
Zupermartin Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Da var det i allefall bestillt! Ble så jeg kjørte på med Dali Red Wave. Tenker det blir greit nok, jeg Takk for tips! Gleder meg veldig til å få det i hus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå