Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skifte girolje 460

Breivik.

Anbefalte innlegg

Hei.

Min Volvo 460 har i det siste lagd lyder når jeg setter den i revers, høres ut som jeg bomgirer. Lurte derfor på om det hjelper å skifte gearolje?

Om ja, hvilken olje kjøper jeg? Det er snakk om en 95 modell Volvo 460 1.8I, manuell gir. Prøvd å kikke i Haynesboka, står ingenting der.

Takker for alle svar.

- Jan Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Kan være clutchen som ikke slipper helt. er du sikker på at du står 100% stille når du setter den i revers? prøv dette, stå helt stille i 1 gear, sett den i revers.

Lenke til kommentar

Mener du da at den skurrer i det du setter den i revers? I såfall tro jeg dette er rimelig normalt på disse bilene. Var akkurat det samme på min 460, spurte Volvo om dette, og fikk da til svar at dette var normalt og skulle være slik. Skurret stort sett litt hver gang jeg satte den i revers etter å ha kjørt fremover.

Lenke til kommentar

Nettopp. Men nå er det slik at bilen har ikke lagt bomgiringlyder i revers før, pluss at begynner å bli tung å sette i revers/ 1. gir.

Det jeg da lurer på, kan dette settes i sammenheng med at giroljen kanskje begynner å bli litt gammel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...