Breivik. Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Hei. Min Volvo 460 har i det siste lagd lyder når jeg setter den i revers, høres ut som jeg bomgirer. Lurte derfor på om det hjelper å skifte gearolje? Om ja, hvilken olje kjøper jeg? Det er snakk om en 95 modell Volvo 460 1.8I, manuell gir. Prøvd å kikke i Haynesboka, står ingenting der. Takker for alle svar. - Jan Erik Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Kan være clutchen som ikke slipper helt. er du sikker på at du står 100% stille når du setter den i revers? prøv dette, stå helt stille i 1 gear, sett den i revers. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Mener du da at den skurrer i det du setter den i revers? I såfall tro jeg dette er rimelig normalt på disse bilene. Var akkurat det samme på min 460, spurte Volvo om dette, og fikk da til svar at dette var normalt og skulle være slik. Skurret stort sett litt hver gang jeg satte den i revers etter å ha kjørt fremover. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Du får dette fordi reversen er usynkronisert i motsetning til de fremadgående girene som er synkronisert, enkelt og greit. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 skal ikke bli lyd hvis man står helt i ro. men hvis man triller litt så blir det "bomgir" lyd. Lenke til kommentar
Breivik. Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Nettopp. Men nå er det slik at bilen har ikke lagt bomgiringlyder i revers før, pluss at begynner å bli tung å sette i revers/ 1. gir. Det jeg da lurer på, kan dette settes i sammenheng med at giroljen kanskje begynner å bli litt gammel? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 hørest mere ut som cluchen som ikke slipper helt. For andre gang! Lenke til kommentar
Breivik. Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Hehe, allright Takker for hjelpen Almar84. Da tar jeg kontakt med verksted og ber om prisforespørsel angående dette. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Støtter Almar84 her, jeg skal selv skifte clutch fordi den ikke frikobler skikkelig. Oljelekkasje fra bakkant veiv eller inngående aksel på girkassa slik at clutchen blir våt kan gi samme symptom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå