Gå til innhold

Student laptop maks 7k

Anbefalte innlegg

Hei!

Har begynt på universitetet og tenkte derfor det var på tide å skaffe en laptop til å bruke i studiene, men jeg har absolutt ingen erfaring med laptops fra før av.

Som student-pcer flest er det greit om laptoppen jeg blir sittende med har en del av de følgende kvalitetene:

Liten

Lett

Gode tilkoblingsmuligheter

Ikke dyrere enn 7000 kr

Stille

Fin å se på (misliker Dell-looken sterkt)

Jeg har sett på følgende laptopper og syntes de ser grei ut: Acer 3273 og Acer 5613, noen synspunkter på disse to eller forslag til bedre alternativer?

Ettersom jeg aldri har bært rundt på en laptop før så vet jeg ikke hva som regnes for "tungt" å bære på, er det sterkt fordelsaktig med en litt lettere 14.1" framfor en 15.4"?

På forhånd tusen takk for hjelpen! :)

EDIT: Jeg skal studere psykologi, så det jeg kommer til å bruke den mest til er Word, internett, og gjerne powerpoint... men det er selvfølgelig greit å få mest mulig ut av pengene så om den kan noe mer enn bare det så skader det ikke.

Endret av Vintar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne bør holde til ditt bruk intel duo 2ghz, 2gb ram, 160gb harddisk, webcam mm

http://www.psdata.no/ps.asp?it=134053

9292557[/snapback]

Men er ikke Core Duo prosessoren dårligere enn Core 2 Duo prosessoren til 3273? Og er 2GB ram i en slik maskin egentlig noe mer enn til showoff? Ser ikke for meg hva den kan brukes til som vil faktisk dra nytte av stort mer enn 1GB ram... Correct me if I'm wrong. :)

Skulle gjerne også ha likt å hørt meninger angående 14.1" vs 15.4", er det noen fordel med en 15.4" skjerm i det hele tatt? PCen blir som sagt større og tyngre å bære på.

Lenke til kommentar

Du får ikke noen bedre PC akkurat nå til 6995,- enn den 5613ZWLMi 'en ... det er så enkelt - denne selges minst 1500,- under "normalpris" - legg på 1500,- og du kan få noe som er marginalt bedre, men sjalk du ett skritt opp er du fort oppe i 9000 kroners rangen ...

(og 5613ZWLMi 'en tilfredsstiller vel alle kravene dine)

Lenke til kommentar
Du får ikke noen bedre PC akkurat nå til 6995,- enn den 5613ZWLMi 'en ... det er så enkelt - denne selges minst 1500,- under "normalpris" - legg på 1500,- og du kan få noe som er marginalt bedre, men sjalk du ett skritt opp er du fort oppe i 9000 kroners rangen ...

(og 5613ZWLMi 'en tilfredsstiller vel alle kravene dine)

9293301[/snapback]

Det tror jeg så absolutt at den gjør, jeg er mest usikker på størrelsen for å være ærlig. Størrelsen og at 3273 har Core 2 Duo og bluetooth.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...