Manx Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Jeg kan jo begynne med å si at jeg skyr alt som heter Star Trek og Babylon 5 som pesten, så har jeg fått det ut av verden. Er det da noe vits å prøve seg på Battlestar Galactica? Jeg har aldri vært en veldig stor fan av sci-fi, sist gang jeg skulle prøve meg på litt star trek så ende jeg opp med å se Star Trek: First Contact, som jeg mer eller mindre misslikte noe veldig for å si det pent. Babylon 5 har jeg fått med meg bruddstykker av her og der, men nok til å skjønne at dette ikke er for meg... Er Battlestar Galactica veldig anderledes eller er det bare en "fortsettelse" av de to nevnte seriene over (vet at First Contact er en film og ikke serien så slipper dere å rette meg på det). Grunnen for at jeg tenker tanken med å ta en titt er at sesong en blir sluppet på HD DVD 4.12... Edit: La til linken... Endret 15. august 2007 av Manx Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 se her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=429563 Lenke til kommentar
Manx Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Har tittet i den tråden Men blir ikke så klok på noen å 20 sider med: Gleder meg til neste gang Fet episode Når begynner neste sesong osv... Er heller ikke det jeg spør om. Jeg skal fram til om det er noe vits i å se på BG hvis man skyr ST og B5 som pesten... Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Tror ikke det er noe for deg, om du ikke liker sci-fi. Er jo masse romskip, ting som hender i rommet osv. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Battlestar Galactica er jo mye svakere en både Star trek og B5 så liker du ikke dem, liker du i hvertfall ikke Battlestar Galactica Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 I BSG så er det i det minste mennesker da om det var romvesnene du reagerte på i ST og B5 Lenke til kommentar
ersa Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Prøv deg på miniserien. Den koster bare £5 på play.com. Link Lenke til kommentar
Manx Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Som sagt er ikke all sci-fi som gjør at jeg bytter kanal. Stor fan av Star Wars selv om Jar Jar Bings prøvde så godt han kunne å gjøre noe med det, Fifth Element, Aliens filmene, Blade Runner osv... Skal vel heller fram til hva BG har som ikke de to andre seriene byr på historie messig osv... Lenke til kommentar
ersa Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 BSG ligner ikke på det jeg har sett av Babylon 5 eller StarTrek. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 syns BSG er kjedelig, alt for mye drama og såpeopera shit, merket at jeg ble egentlig ganske lei av hele serien mot slutten av sesong 2, mens jeg kan se 14 sesonger av star trek eller Stargate back to back uten problemer. syns BSG bare gjentar seg selv hele tiden, har man sett 5 episoder har man sett alle Lenke til kommentar
jemartinsen81 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Som sagt er ikke all sci-fi som gjør at jeg bytter kanal. Stor fan av Star Wars selv om Jar Jar Bings prøvde så godt han kunne å gjøre noe med det, Fifth Element, Aliens filmene, Blade Runner osv... Skal vel heller fram til hva BG har som ikke de to andre seriene byr på historie messig osv... 9285541[/snapback] Jeg er selv en fan av Blade Runner, Star Wars og Aliens, men har som deg aldri likt Star Trek... SG og B5 har jeg aldri prøvd. Uansett, jeg er en stor fan av Battlestar serien... det er ingen tåpelige aliens, og det handler om menneskeheten og skapninger de selv har skapt, som vender imot dem. Det handler veldig mye om politikken ombord på skipet, og... vel, det er vanskelig å si noe mer uten å spoile de første to episodene. Jeg vil sammenligne det med tv-serien Jericho, men i rommet, og med et overnaturlig aspekt i tillegg. Lenke til kommentar
Jollegutt Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Jeg har aldri vært en veldig stor fan av sci-fi, sist gang jeg skulle prøve meg på litt star trek så ende jeg opp med å se Star Trek: First Contact, som jeg mer eller mindre misslikte noe veldig for å si det pent. Babylon 5 har jeg fått med meg bruddstykker av her og der, men nok til å skjønne at dette ikke er for meg... Dette er langt på vei meg i ett nøtteskall. Jeg har styrt unna Star Trek, StarWars og Babylon 5. Jeg har dog fått smaken for Battlestar Galactica etter at jeg så en times preview før sesong 3. Det at robotene styres av en høy og strøken blondine kan ha vært med på å få meg interessert. Ta en titt på miniserien før du starter med sesong 1. Jeg syntes den er ganske kjedelig i forhold, men helt nødvendig for å forstå historien. Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Jeg liker star wars, jeg liker ikke star trek. BSG var veldig engasjerende for min del.. Litt blanding av skikkelige space battles og noen heftige kamper på bakken.. jeg synes absolutt at serien er verdt en titt Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Battlestar Galactica er jo mye svakere en både Star trek og B5 så liker du ikke dem, liker du i hvertfall ikke Battlestar Galactica 9285475[/snapback] Tja, her er vi ikke enige. Jeg liker også Babylon 5, men er ikke noen stor fan av Star Trek. Battlestar Galactica er en av mine absolutte favoritt Sci-Fi serier. I mine øyne er den rett bak Stargate SG.1 å Atlantis. Lenke til kommentar
VictorMordenheim Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Hadde BSG sesong 1 på DVD og fekk sesong 2,0 Slik ein halv sesong boks..... Sat regelrett på stolkanten etter kvart, også måtte eg vente til neste halvårs boks kom ut. Ja eg er Star trek fan. Men mer fan av SG-1, atlantis, firefly og BSG enn eg er av Star trek. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Battlestar Galactica er jo mye svakere en både Star trek og B5 så liker du ikke dem, liker du i hvertfall ikke Battlestar Galactica 9285475[/snapback] Tja, her er vi ikke enige. Jeg liker også Babylon 5, men er ikke noen stor fan av Star Trek. Battlestar Galactica er en av mine absolutte favoritt Sci-Fi serier. I mine øyne er den rett bak Stargate SG.1 å Atlantis. 9295031[/snapback] jeg kan ikke si hva jeg ikke liker med serien uten å røpe hele greia, men den har alt for lite humor, noe som er drit kjedelig, og syns alt bare går i ring, Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Ja, BSG er dystert som fy. Tåler man ikke det, så bør man styre unna. Det er en kvalitetsserie like fullt, om enn ikke helt på høyde med Stargate-seriene, B5 og Space: Above and Beyond (Star Trek har så mye rart, fra heller laber til meget høy kvalitet, så sammenligning blir vanskeligere), ifølge min høyst subjektive mening. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Ser det er et par argumenter/synspunkter som jeg skal putte inn i hdd før jeg gjør opp en vurdering om hva jeg finner på... Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Slik jeg ser det er BSG i hovedsak space opera av gammel type med ett klart hovedmål, blandet med moderne kameraristing, i overkant med såpe pluss litt dystopi. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Prøv deg på miniserien. Den koster bare £5 på play.com. Link 9285502[/snapback] Denne støtter jeg fullt ut, billig å finne ut om det er noe å investere mer tid/penger i (selv om serien forandrer seg en god del i første fulle sesong. til det bedre etter min mening). Selv anbefaler jeg serien på det sterkeste, og har til gode å oppleve at venner/familie som har lånt S1 og S2 på DVD ikke har blitt grepet (stesøstera mi, som normalt ikke er særlig gira på space-SF [eller SF i det hele tatt] endte opp med å laste ned S3 siden hun ikke klarte vente på DVD-settet. Og hun driver ikke med nedlastning til vanlig). Når/hvis du har kjøpt miniserien og funnet ut hvor bra den er er det jo bare å planlegge for miniserien og førstesesong på HD DVD oppunder jul. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå