Gå til innhold

Tryggheten ved å bruke hjemmebrendt

Anbefalte innlegg

## REDIGERT AV ILPOSTINO ##

på grunn av off-topic er disse innleggene skilt ut som en egen tråd fra Sms som bevis.

## SLUTT PÅ REDIGERING ##

Ikke meningen å gå off topic, men såkalt "hjemmebrent" som man blir forgiftet av, er smugler sprit fra utlandet, som det er tilsatt metanol i. Det har veldig lite med norsk hjemmebrent å gjøre, selvfølgelig vet ikke jeg hvilken type "hjemmebrent" / "sprit" det er snakk om her.

For de som kjøper og omsetter hjemmebrent er det kanskje smart og vite hvor dette kommer fra. Er selvfølgelig enig i at smugler sprit som inneholder metanol absolutt ikke burde omsettes. Dessverre skjer dette pga. Norges "snille" brennevins priser.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dessuten faller all sprit som blir omsatt i Norge med over 60% alkohol under narkotikabestemmelsene. så tror kompisen din sliter litt hvis politiet sitter med noen bevis.

jeg synes det er rart at folk har et forhold til narkotka/hjemmebrent som mange har her i tråden. det er faktisk en skokk med folk som har blitt blinde eller dødd på grunn av inntak av "forgiftet"/uren hjemmebrent så i verste fall kan en bli tiltalt og dømt for mord ved å videreformidle slike ting.

9283443[/snapback]

Og den forgiftede/urene spriten hadde færre kjøpt hvis det hadde vert billigere på polet.

Lenke til kommentar
Og den forgiftede/urene spriten hadde færre kjøpt hvis det hadde vert billigere på polet.

kunne ikke vært mer enig, det er ikke alt som løses ved avgiftsøking eller forbud.

9284115[/snapback]

Men hvem i Norge er det som drikker så utrooolig mye sprit at de ikke har råd til å kjøpe en helflaske ( elle halv ) på polet ?

Selv kjøper jeg det lille jeg drikker av sprit på polet , og holder meg til iskald øl ;)

Og det er mange som selger smugler sprit som hjemmebrent for å få kjøperen til å tro at dette er "god" vare som er brent nede i en kjeller på toten.

Lenke til kommentar
Men hvem i Norge er det som drikker så utrooolig mye sprit at de ikke har råd til å kjøpe en helflaske ( elle halv ) på polet ? 

"problemet" er vel heller at hvorfor skal du kjøpe noe til dobbel eller trippel pris på polet når du kan få det billig andre steder?

9284334[/snapback]

Tjaaaa.. sånn i farten kan jeg komme på en ting : Livet ditt ;)

Og for meg er dette en meeeeeget god grunn til å stikke på polet for å kjøpe meg en halv en med Vodka eller litt Tyrker... og kanskje litt Tequila.

Hmm.. ble tørst nå gitt ;)

Lenke til kommentar

Vil tro det har litt å si på hvor du kommer fra. Tidligere så bodde jeg i et bygde samfunn, da var det 5 mil til nærmeste pol. Da blir det endel billigere å kjøpe noe av naboen for å si det sånn. For ikke å si tidsbesparelse.

Nå når jeg bor i byen, er det derimot helt annerledes. Skal jeg ha noe drar jeg på polet. Jeg drikker også sjeldnere (Har vel noe med alderen å gjøre kanskje), ergo kan jeg kjøpe på polet uten å bli blakk.

Lenke til kommentar

"problemet" er vel heller at hvorfor skal du kjøpe noe til dobbel eller trippel pris på polet når du kan få det billig andre steder?

9284334[/snapback]

Tjaaaa.. sånn i farten kan jeg komme på en ting : Livet ditt ;)

Og for meg er dette en meeeeeget god grunn til å stikke på polet for å kjøpe meg en halv en med Vodka eller litt Tyrker... og kanskje litt Tequila.

Hmm.. ble tørst nå gitt ;)

9284868[/snapback]

Livet hans? Hva har du med å bestemme hva han skal ha i seg?

Lenke til kommentar
Livet hans? Hva har du med å bestemme hva han skal ha i seg?

9284995[/snapback]

Hvis du skal kverulere så kan du finne et annet sted , har jeg sagt at jeg skal bestemme hva han skal drikke ? jeg bare ga ham et argument for å ikke drikke sprit av tvilsomt opphav !

Endret av Beerian
Lenke til kommentar
Hvis du skal kverulere så kan du finne et annet sted , har jeg sagt at jeg skal bestemme hva han skal drikke ?  jeg bare ga ham et argument for å ikke drikke sprit av tvilsomt opphav !

9285064[/snapback]

Sorry, leste litt feil. :p

Jeezes,er det mulig.....Det er tryggere å drikke sprit fra polet,istedetfor hjemmelaget "spylervæske"...

Seff er det tryggere, men valget skal man ikke få ha.

Men har en følelse av at denne tråden har gått litt for mye OT...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...