Gå til innhold

Verdens beste film - finale

Hvilken av disse mener du er verdens beste film?  

506 stemmer

1. 1. Hvilken av disse mener du er verdens beste film?

• 2001: A Space Oddysey
      30
    • Die Hard
      32
    • Fight Club
      38
    • Forrest Gump
      67
    • Lord of the Rings
      96
    • Pulp Fiction
      57
    • Saving Private Ryan
      21
    • Star Wars
      44
    • The Good, the Bad and the Ugly
      30
    • The Shawshank Redemption
      91

Anbefalte innlegg

For å komme med en diskusjon til hvordan det ligger an nå, så er det svært familievennlige filmer som ligger best an.

Familievennlige? Filmer som LOTR, Shawshank og Forrest Gump er ikke filmer jeg kommer til å ha på i våre "familiekvelder" på en god del år, av åpenbare årsaker.

LOTR er ikke en film som er for absolutt alle, ei heller Shawshank. De er ikke for barn. Men jo, den har en stor målgruppe. Men desidert ikke filmer for hele familien. :)

9459306[/snapback]

Nå er vel din eldste 6 år, stemmer det ikke? Jeg beklager på det dypeste, men jeg ser ikke på dem som "verdige filmseere" i den grad. Når jeg sier familiefilm så tenkte jeg mer på de aldrene jeg listet opp, 13-75. Jeg ser absolutt på LotR som en film en 10-12åring kunne sett og storkost seg med, mens Pulp Fiction, Fight Club eller Saving Private Ryan vil av forskjellige årsaker være uaktuell og uinteressant. Shawshank er ikke bare yndlingsfilmen til mange av vennene mine, men også favoritten til mamma. Dette er samme mamma som slo av Pulp Fiction fordi den handlet om "banning og cheeseburgere." Det var kun det som var poenget mitt, ikke at småbarn kan se filmene.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...