Gå til innhold

Lyst til å tjene litt penger ;)


Tuddelidu

Anbefalte innlegg

Jeg gjør det meste under vann, henter døde mennesker, redder båter, morings oppdrag og masse andre ting som inngår under vann. Gjør også en del ting over vann som brygge bygging og fiksing av utstyr.

9322080[/snapback]

Du er 15 år og henter opp døde mennesker? :ermm:

9325050[/snapback]

 

Nei, han er i så fall over 15 år.

 

Er meget begrenset hvilke oppdrag en kan påta seg med divemaster utdanning (eller tilsvarende), slik at om han gjør disse tingene så bør han være yrkesdykker. Må også være 18 for å kunne ta PADI Divemaster (går ut fra det er tilsvarende aldersgrense innenfor CMAS, som er gjengs utdanningsystemet i norske dykkerklubber)

For å redde (regner med han mener heve) båter, arbeide med moringer og lignende ting kreves utdanning/sertifisering som yrkesdykker. Og da må man være 18 (eller i det minste fylle 18 år før kursslutt er det vel).

 

Foruten det å ha formell utdanning og erfaring, så er det også ikke uten videre bare å hente opp døde. I utgangspunktet benyttes profesjonelle til dette, da gjerne dykkere fra brannvesenet. Men vet at sivile har vært benyttet til søk/redning, og brukes sikkert fremdeles når forholdene tilsier så.

Det kan være en enorm psykisk belastning å være med på slike aksjoner. Og da bør man ha ett støtteapparat i ryggen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg gjør det meste under vann, henter døde mennesker, redder båter, morings oppdrag og masse andre ting som inngår under vann. Gjør også en del ting over vann som brygge bygging og fiksing av utstyr.

9322080[/snapback]

Du er 15 år og henter opp døde mennesker? :ermm:

9325050[/snapback]

 

Nei, han er i så fall over 15 år.

 

Er meget begrenset hvilke oppdrag en kan påta seg med divemaster utdanning (eller tilsvarende), slik at om han gjør disse tingene så bør han være yrkesdykker. Må også være 18 for å kunne ta PADI Divemaster (går ut fra det er tilsvarende aldersgrense innenfor CMAS, som er gjengs utdanningsystemet i norske dykkerklubber)

For å redde (regner med han mener heve) båter, arbeide med moringer og lignende ting kreves utdanning/sertifisering som yrkesdykker. Og da må man være 18 (eller i det minste fylle 18 år før kursslutt er det vel).

 

Foruten det å ha formell utdanning og erfaring, så er det også ikke uten videre bare å hente opp døde. I utgangspunktet benyttes profesjonelle til dette, da gjerne dykkere fra brannvesenet. Men vet at sivile har vært benyttet til søk/redning, og brukes sikkert fremdeles når forholdene tilsier så.

Det kan være en enorm psykisk belastning å være med på slike aksjoner. Og da bør man ha ett støtteapparat i ryggen.

9325398[/snapback]

Han skrev han var like gammel som trådstarter som er 15 år.

Lenke til kommentar
Jeg gjør det meste under vann, henter døde mennesker, redder båter, morings oppdrag og masse andre ting som inngår under vann. Gjør også en del ting over vann som brygge bygging og fiksing av utstyr.

9322080[/snapback]

Du er 15 år og henter opp døde mennesker? :ermm:

9325050[/snapback]

 

Nei, han er i så fall over 15 år.

 

Er meget begrenset hvilke oppdrag en kan påta seg med divemaster utdanning (eller tilsvarende), slik at om han gjør disse tingene så bør han være yrkesdykker. Må også være 18 for å kunne ta PADI Divemaster (går ut fra det er tilsvarende aldersgrense innenfor CMAS, som er gjengs utdanningsystemet i norske dykkerklubber)

For å redde (regner med han mener heve) båter, arbeide med moringer og lignende ting kreves utdanning/sertifisering som yrkesdykker. Og da må man være 18 (eller i det minste fylle 18 år før kursslutt er det vel).

 

Foruten det å ha formell utdanning og erfaring, så er det også ikke uten videre bare å hente opp døde. I utgangspunktet benyttes profesjonelle til dette, da gjerne dykkere fra brannvesenet. Men vet at sivile har vært benyttet til søk/redning, og brukes sikkert fremdeles når forholdene tilsier så.

Det kan være en enorm psykisk belastning å være med på slike aksjoner. Og da bør man ha ett støtteapparat i ryggen.

9325398[/snapback]

Han skrev han var like gammel som trådstarter som er 15 år.

9325998[/snapback]

 

Vel, er han over 18 år, har nødvendig utdanning og sertifisering er alt greit.

 

Er han bare 15 så har han definitivt ikke utdanning og sertifisering som kreves. Godt mulig han har erfaring som dykker, men ikke den erfaringen som kreves.

 

Det er meget mulig at han er 15 og hjelper til med slike ting som han nevner her på privat basis. Dette er imidlertid fullstendig ulovlig.

 

Og ikke **** om han som 15 åring er aktiv i søk/redning av mennesker. Fullstendig utelukket.

Lenke til kommentar

Først vil jeg si; du har ingen grunn til å klage på ukelønnen din.

 

For det andre; det ble foreslått jobb i dagligvareforretning. Ettersom du er under atten år og ikke kan sitte i kassa, er du mye mindre aktuell enn en attenåring (iallfall om du ikke kjenner sjefen). De fleste vil ha en som både kan jobbe på gulvet og sitte i kassen. Dersom du bare går på gulvet, må de fast ansatte sitte mer i kassen, noe som ikke er ønskelig. De fleste vil rullere en god del.

 

Ser ut til at du har best sjans hos moren din, men om hun ikke vil ha deg der er det jo et lite problem. Gressklipping og bilvask hos besteforeldre om de bor nærme? Malejobber hos de samme folka? Ellers så kan du undersøke om det er en telefonselgerbedrift i nærheten, de trenger ofte folk.

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
Jeg er 15 år og begynner på skolen igjen snart.. Sommerferien er over :(

Når vi begynner på skolen har jeg lyst til å få meg en liten jobb som jeg kan tjene noen slant på ;)

Får ikke så mye ukelønn av mamma.. 150kr uken..

Og nå sparer jeg til xbox 360.. å da vil jeg gjerne at det skal gå litt fortere så er det noen som har noen tips?

Kan like godt være vaskejobber ;)

9285005[/snapback]

 

 

Jobb i Norpost... www.norpost.com, sjekk om de er hvor du bor... Tjener 500-800kr måneden :p Ikke mye, men det er da nok

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg er 15 år og begynner på skolen igjen snart.. Sommerferien er over :(

Når vi begynner på skolen har jeg lyst til å få meg en liten jobb som jeg kan tjene noen slant på ;)

Får ikke så mye ukelønn av mamma.. 150kr uken..

Og nå sparer jeg til xbox 360.. å da vil jeg gjerne at det skal gå litt fortere så er det noen som har noen tips?

Kan like godt være vaskejobber ;)

9285005[/snapback]

 

 

Jobb i Norpost... www.norpost.com, sjekk om de er hvor du bor... Tjener 500-800kr måneden :p Ikke mye, men det er da nok

9344276[/snapback]

Hva går jobben i praksis ut på?

Lenke til kommentar
Jeg er 15 år og begynner på skolen igjen snart.. Sommerferien er over :(

Når vi begynner på skolen har jeg lyst til å få meg en liten jobb som jeg kan tjene noen slant på ;)

Får ikke så mye ukelønn av mamma.. 150kr uken..

Og nå sparer jeg til xbox 360.. å da vil jeg gjerne at det skal gå litt fortere så er det noen som har noen tips?

Kan like godt være vaskejobber ;)

9285005[/snapback]

 

 

Jobb i Norpost... www.norpost.com, sjekk om de er hvor du bor... Tjener 500-800kr måneden :p Ikke mye, men det er da nok

9344276[/snapback]

 

 

nordpost suger! var der litt men sluttet fort. brukte 4 timer+++ per tur, og var svære bunker med reklame som var usortert der jeg hentet det, dvs at jeg brukte en halv time hver gang bare for og sortere det.

 

men du kan jo prøve..

Lenke til kommentar
nordpost suger! var der litt men sluttet fort. brukte 4 timer+++ per tur, og var svære bunker med reklame som var usortert der jeg hentet det, dvs at jeg brukte en halv time hver gang bare for og sortere det.

 

men du kan jo prøve..

9448910[/snapback]

Nå ble ihvertfall jeg nysjgerrig. Hvor mange "reklamer" (in lack of a better word) skal man dele ut for en standard reklamerute?

 

Kommer nok med flere spm.

Lenke til kommentar
nordpost suger! var der litt men sluttet fort. brukte 4 timer+++ per tur, og var svære bunker med reklame som var usortert der jeg hentet det, dvs at jeg brukte en halv time hver gang bare for og sortere det.

Jeg jobbet der i to år. Skal ikke påstå det var veldig godt betalt, men på den andre siden står man nokså fritt så lenge man får ut reklamen innen fristen. Jeg sorterte aldri på forhånd med mindre det var så kaldt eller dårlig vær at jeg ville være kortest mulig ute. Så vidt jeg husker var teknikken min å dunke opp lokket samtidig som jeg la oppi den første reklamen, legge oppi evt. ekstra reklamer en og en, og så dunke ned lokkene til slutt, to av gangen. Nokså monotont, men det går fort med litt trening.

Lenke til kommentar
Jeg gjør det meste under vann, henter døde mennesker, redder båter, morings oppdrag og masse andre ting som inngår under vann. Gjør også en del ting over vann som brygge bygging og fiksing av utstyr.

9322080[/snapback]

Du er 15 år og henter opp døde mennesker? :ermm:

9325050[/snapback]

 

Tja virker noe i overkant tvilsomt, akurat den der.....

:hmm:

Lenke til kommentar

Jeg bor på et tett bebodd sted og jobbet for norpost, det var ren slavedrift. jeg tjente nok rundt 600-800kr i månden og det var MYE arbeid forhånd til lønnen. noen ganger brukte jeg 2-3 timer på og sortere det og 4-5 på og legge det ut. Mest underbetalte ever, da syns jeg det er bedre og gå med VG eller dagbladet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...