Gå til innhold

GeForce 8600 med 1 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
8600 faktisk. Er det ikke litt merkelig at ingen 8800GTX/Ultra-kort har kommet med 1 GB ennå?

9285476[/snapback]

De har en minnebuss som er 384 bit bred så akkurat 1 GiB er ikke mulig å kombinere med en sånn minnebuss. 1,5 GiB er derimot en mulighet. Ellers så har nok Gainward trikset litt for å få dette til. Dvs. kjøpt inn et parti med DDR2-brikker i stedet for GDDR2-brikker eller GDDR3. Det kan nok også forklare både at hastigheten og prisen er så lav. DDR2-brikker er jo knallbillige for tida og da har nok fristelsen blitt stor til å lage nettopp et slikt kort. På 8800-serien ville DDR2-minne rasert ytelsen fullstendig i forhold til dagens raske GDDR3-brikker. På 8600-serien er det sikkert et betydelig fall i ytelse men neppe en fullstendig rasering.

Lenke til kommentar

skjønner godt at de gjør dette, de har sikkert masse minne liggende av middels kvalitet de har lyst og bruke opp....

 

er nok av "fjortiser" som synest det er kuult med 1 gig ram som kan krysses med leds, lianli og en 580W hiper :p (satt på spissen)

 

personelige erfaringer etter og ha hjulpet en del kompiser som ikke er så oppdatert med og sette sammen spille maskiner er at de utelukkende ser på minne megnde og ikke GPU, har faktisk aldri opplevd det motsatte, så det er helt klart et marked for slike kort

 

så gjelder det og skille seg ut fra andre produsenter.

Lenke til kommentar
du har rett i det. men hjelper ikke med 1 gig minne på skjermkortet hvis ikke gpuen er rask nok til å rendere alle de skarpe texturene hehe.

9285470[/snapback]

 

Nå trengs det heller ikkje vanvittige GPU cycler for å få skarpe texturer :whistle:

 

For å samanlikne med mitt GeForce 8800 GTS 284mb så vil eg kunne kjøre UT2007 med nesten alle effekter på omtrent fullt i høg opplausning, utenom for texturer der må eg ned ein god del hakk.

 

Men dette kortet kan kjøre dei fleste effekter nesten på fullt, men opplausninga må ned eit par hakk. Texturane kan framleis vere sylskarpe.

 

Uansett så ville eg aldri ha kjøpt det kortet, heller venta til 1GB blir mainstream :)

Lenke til kommentar
8600 faktisk. Er det ikke litt merkelig at ingen 8800GTX/Ultra-kort har kommet med 1 GB ennå?

9285476[/snapback]

De har en minnebuss som er 384 bit bred så akkurat 1 GiB er ikke mulig å kombinere med en sånn minnebuss. 1,5 GiB er derimot en mulighet. Ellers så har nok Gainward trikset litt for å få dette til. Dvs. kjøpt inn et parti med DDR2-brikker i stedet for GDDR2-brikker eller GDDR3. Det kan nok også forklare både at hastigheten og prisen er så lav. DDR2-brikker er jo knallbillige for tida og da har nok fristelsen blitt stor til å lage nettopp et slikt kort. På 8800-serien ville DDR2-minne rasert ytelsen fullstendig i forhold til dagens raske GDDR3-brikker. På 8600-serien er det sikkert et betydelig fall i ytelse men neppe en fullstendig rasering.

9285551[/snapback]

GDDR2 ligger midt i mellom DDR og DDR2 ytelsesmessig og har ikke vært på grafikkort på lenge. Mid-range kortene idag bruker DDR2, samme type som blir brukt som systemminne.

Lenke til kommentar

Kanskje en ørliten smule praktisk for de som av en eller annen grunn bruker Gelato. Tror dog ikke at dette er motivasjonen for å lage kortet, eller at det er særlig vits i å kjøpe det av slike grunner.

 

Gelato er en rendremotor fra Nvidia som gjør at man kan bruke et Geforce skjermkort til å assistere rendring av 3d-scener.

Lenke til kommentar
På tide å brette opp ermene og knuse den myten ennå en gang. Får håpe mythbusters-gutta i HW.no-redaksjonen tar utfordringa og tester det.

9285168[/snapback]

 

Den ekte discovery mythbusters gjengen burde jo testa dette :p

Ser for meg at det hele hadde avsluttet med en hærlig eksplosjon :lol: Og så hadde kommentaren blitt: NOW THERE IS YOUR PROBLEM! BUSTED and beyond....

Lenke til kommentar
Hehe, 1GB minne er ikkej bare for AA og høge oppløsninger. Spel i framtida har fleire lag med sylskarpe texturer.

 

Eg forventer UT2007 vil demonstrere at 1 til 2 GB minne på skjermkortet gir store visuelle forskjeller.

9285282[/snapback]

Tja.. dem har gått inn for å utnytte 512MB kort, men for kraftige kort som kan dra spillet i høy oppløsning og AA er det nok fordel med mer.

 

Med den trege overgangen til x64 OS tar det nok en stund før spillutviklerene tar høyde for mer da med 2GB system minne tar 512MB grafikk data allerede 1/4 av system minnet (data som er i vram må også være i system minne, minus framebuffer).

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Ser lefdal reklamen for meg..

 

3ghz prosessor!

1gb skjermkortminne!

Dette monsteret drar alt av spill på fullt!

9285017[/snapback]

en god gammel celeron D og da vell ^^

9287338[/snapback]

Og en 80GB HDD samt en CDRW/DVD-rom kombi.

 

"Med masse lagringsplass og mulighet for å se DVD'er direkte på pc'en og brenne din egen musikk!"

Lenke til kommentar
Ser lefdal reklamen for meg..

 

3ghz prosessor!

1gb skjermkortminne!

Dette monsteret drar alt av spill på fullt!

9285017[/snapback]

en god gammel celeron D og da vell ^^

9287338[/snapback]

Og en 80GB HDD samt en CDRW/DVD-rom kombi.

 

"Med masse lagringsplass og mulighet for å se DVD'er direkte på pc'en og brenne din egen musikk!"

9287358[/snapback]

 

Og med hele 512MB RAM kan du både surfe, lese epost og arbeide samtidig :p

Lenke til kommentar
du har rett i det. men hjelper ikke med 1 gig minne på skjermkortet hvis ikke gpuen er rask nok til å rendere alle de skarpe texturene hehe.

9285470[/snapback]

 

Nå trengs det heller ikkje vanvittige GPU cycler for å få skarpe texturer :whistle:

 

For å samanlikne med mitt GeForce 8800 GTS 284mb så vil eg kunne kjøre UT2007 med nesten alle effekter på omtrent fullt i høg opplausning, utenom for texturer der må eg ned ein god del hakk.

 

Men dette kortet kan kjøre dei fleste effekter nesten på fullt, men opplausninga må ned eit par hakk. Texturane kan framleis vere sylskarpe.

 

Uansett så ville eg aldri ha kjøpt det kortet, heller venta til 1GB blir mainstream :)

9286239[/snapback]

 

 

nå er det ikke 8800 det er snakk om da. er forskjell på 8800 kortet du har og 8600 da. 8800 har en mye kraftigere gpu. kan ikke sammenlignes... 1 gb minne på 8600 er totalt bortkasta...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...