torbass Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Jeg driver og installerer ny cd-brenner. Underveis har jeg visst gjort noe feil, fordi jeg får feilmelding på ide-kontrollerne. Noen som har en ide om hva jeg har gjort galt, og hva jeg bør gjøre? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Det er noen innstillinger bakpå brenneren (kalt slave og master ofte forkortet til SL og MA) Det er sånn at de to tingene som er koblet til den samme IDE-kabelen må ha forskjellig innstilling. Dvs den ene må være "master" og den andre "slave". Sjekk hva som er på den andre tingen som er tilkoblet kabelen (CD-rom?) og sett innstillingen bak på brenneren til det motsatte. Da burde det fungere. PS. Den lille plast-dingsen som du stiller dette med kalles for "jumper". Lenke til kommentar
torbass Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Takk, men jeg tror kanskje at det er snakk om en feil driver. Nå vises ikke noen av cd-stasjonene mine i Windows, og jeg får derfor heller ikke hentet de (eventuelt riktige) filene. Jeg stillte Harddiskkontrolleren inn på "Begge ide-kanaler aktivert", og siden har den ikke vært seg selv... ps. jeg kjører win98se Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå