Gå til innhold

Innkjøp av ny hdd

Sewero

Anbefalte innlegg

Trenger nå en eller flere nye hdd`er da jeg har fylt om mine 2 tb.

De trenger ikke å være kjempe raske, skal bare ha filmer og bilder ol. på de.

Kunne tenkt meg billige og stille hdd nå, de jeg har nå bråker litt for mye.

Ser for meg å fortsette å bruke IDE da jeg ikke vet om jeg har SATA kontakter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser for meg å fortsette å bruke IDE da jeg ikke vet om jeg har SATA kontakter.

9284525[/snapback]

Kanskje du heller skal la et dataverksted gjør jobben med å installere diskene. Og så kan du si til dem at du ønsker en stille løsning :)

9285218[/snapback]

Ja, det er jo veldig smart.

.. but not really, skal trådstarter tape mye penger på noe min søster kunne klart å gjøre?

Trådstarter, slik ser S-ATA-porter ut:

sataportsgc8.jpg

Endret av loathsome
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Legg merke til at det er de seks kontaktene som står under den avlange røde IDE kontakten. To av SATA portene i dette tilfelle er sorte, mens fire er røde.

Av harddisker anbefales Samsung Spinpoint serien som et støysvakt alternativ.

Lenke til kommentar
Legg merke til at det er de seks kontaktene som står under den avlange røde IDE kontakten. To av SATA portene i dette tilfelle er sorte, mens fire er røde.

9285349[/snapback]

Og så lenge det er to forskjellige farger på kontaktene, betyr det at det er native og ikke-native kontrollere. De røde er nok native, mens de sorte er tilkoblet en annen kontroller, f.eks med RAID-mulighet. Dette bør tas hensyn til hvis diskene skal brukes til OS-installasjon mtp drivere.

Lenke til kommentar

9285349[/snapback]

Og så lenge det er to forskjellige farger på kontaktene, betyr det at det er native og ikke-native kontrollere. De røde er nok native, mens de sorte er tilkoblet en annen kontroller, f.eks med RAID-mulighet. Dette bør tas hensyn til hvis diskene skal brukes til OS-installasjon mtp drivere.

9285379[/snapback]

Skal ha OS på en av de jeg har nå.

Lenke til kommentar
Ikke noe forskjell på rød og svart her ;D

Bråker denne mye https://prisguiden.no/product.php?productId=34865 ? Noen som vet? Vil helst ha så billig som mulig.

9285573[/snapback]

Spørs selvsagt på hovedkortet om det er forskjell på de eller ei, men som regel er det for å separere kontrollerene.

Den disken er god, men jeg holder en knapp på Samsungen, disse har jeg selv 36stk av og er knakende godt fornøyd

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Den disken er god, men jeg holder en knapp på Samsungen, disse har jeg selv 36stk av og er knakende godt fornøyd

9285592[/snapback]

36?

Du _er_ klar over at du kan slette filene når du er ferdig med de?

Mest sannsynlig vil du ikke legge merke til harddisken uansett hvilken du velger, ettersom andre ting vil sørge for at støyen opprettholdes (CPU, PSU, ikkeminst CD/DVD) - men om du tenker å spare noen kroner så kan det være du betaler for dette ved senere problemer.

Jeg har lest et par garantisaker på Samsung diskene, men tror de har en god feilrate.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...