Gå til innhold

PS3 får EISA pris for beste medie senter 2007/2008


Jimmith

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Forøvrig fint at den vinner priser og greier, men det bekrefter bare det jeg har sagt lenge; PS3 er like mye et mediesenter som en konsoll.

9291370[/snapback]

 

Det kommer kanskje utav den grunn at Playstation alltid har vært ment å være ett entertainment center..

Sony vil ha dingsen inn i stua di, fordi de tror det er der du oppholder deg mest, og de kan lettere få tak i pengene dine... :)

 

Sony har alltid vært klar på at de ikke var fornøyd med at PS bare var en god spill-konsoll.

Forøvrig hadde Ken Kuturagi aldri fått bygd en spill-konsoll for det markedet som var på den tiden heller, men når han kunne si at det var 'både' en CD-spiller, i tillegg til spill-konsoll, så fikk han lov av Sony-sjefene.

Lenke til kommentar
Ett PC-media-senter er det samme som PS3, minus Bluray og SACD, og en god del dårligere lydbehandling generelt. :)

9291013[/snapback]

Den gleder jeg meg til å få forklart.

 

Hvordan er PS3 bedre på lydbehandling enn en PC så lenge man bruker digitale tilkoblinger? Og ingen som tenker på slikt vil finne på å koble hverken PS3 eller PC til annlegg med analoge tilkoblinger....

 

Det er tross alt forsterkeren, tv'en eller hva du nå enn får ut lyden fra som står for DA-konverteringen så dette blir spennende...

 

Eller mener du at Sony sender videre bedre digital-lyd enn f.eks en PC?

Lenke til kommentar
Den gleder jeg meg til å få forklart.

 

Hvordan er PS3 bedre på lydbehandling enn en PC så lenge man bruker digitale tilkoblinger? Og ingen som tenker på slikt vil finne på å koble hverken PS3 eller PC til annlegg med analoge tilkoblinger....

 

Det er tross alt forsterkeren, tv'en eller hva du nå enn får ut lyden fra som står for DA-konverteringen så dette blir spennende...

 

Eller mener du at Sony sender videre bedre digital-lyd enn f.eks en PC?

Jeg antar han mener at PS3 (og andre ikke pc avspillere) kan sende lyd over hdmi. Digital-ut på en pc (via lydkort - f.eks optisk) støtter max 7.1 1.5 mbit DTS.. Mens dersom du kan sende lyden over HDMI kan du få 7.1 LPCM (aka ukomprimert surround..) - slik man gjør på bluray og hd-dvd spillere.

 

Et av de nye skjermkortene til ati har innebygd lydkort og HDMI, kanskje det er mulig der?

Lenke til kommentar
Jeg antar han mener at PS3 (og andre ikke pc avspillere) kan sende lyd over hdmi. Digital-ut på en pc (via lydkort - f.eks optisk) støtter max 7.1 1.5 mbit DTS.. Mens dersom du kan sende lyden over HDMI kan du få 7.1 LPCM (aka ukomprimert surround..) - slik man gjør på bluray og hd-dvd spillere.

 

Et av de nye skjermkortene til ati har innebygd lydkort og HDMI, kanskje det er mulig der?

9291860[/snapback]

Det der kommer ikke under det jeg kaller "lydbehandling".. Da tenker jeg på at man faktisk gjør noe med lyden. Ellers stemmer det du sier ja. Men så lenge det er mulig å sende lyd via HDMI på pc så forsvinner uansett argumentet.

 

Forresten skal det sies at en PC kan spille av både HD-DVD og blu-ray filmer _uten_ fysisk avleser i spilleren.. Så lenge man ikke bryr seg så veldig om lover og regler da :innocent: Man tregner jo bare Windvd, Powerdvd eller liknende og tilgang til rippede filmer... Og nei jeg tenker ikke på nedkomprimerte filmer, men fullverdige ripper av filmene med alt av innhold. Finnes jo også HD-DVD-spiller som man kan koble til hvis man vil(spilleren til X360 fungerer utmerket i så tilfelle). SACD er vel også en ekstremt lite relevant "fordel" for PS3 pga utvalget som finnes på det formatet. Kjenner ikke en eneste person som har en SACD jeg.

Lenke til kommentar
Ett PC-media-senter er det samme som PS3, minus Bluray og SACD, og en god del dårligere lydbehandling generelt. :)

9291013[/snapback]

Eg har ein PC under HDTVen min. Ein pitteliten sak, som er litt mindre enn xbox360. På den køyrer eg filmar, musikk og bilete - i alle format tenkjeleg. Eg ser filmar i x.264/h.264 utan problem. Eg transcodar ikkje - ikkje må eg konvertera dei til mp4 heller.

 

Korleis kan du seie at denne maskina mi er det same som PS3 berre med eit par minus? Sant nok at den ikkje spelar av Blu-ray.

 

Men, er då ein PS3 eit mediacenter, minus x.264, .avi, .ditt & .datt? :)

Eg meiner strengt tatt at PS3 er for begrensa for å kunne kalle den mediacenter. Når du uansett treng ein god PC attåt. Det blir akkurat lika handicappa som X360 som treng ein Vista (eller XP MCE) maskin for å kunne streame ordentleg.

Endret av dark by design
Lenke til kommentar
Jeg antar han mener at PS3 (og andre ikke pc avspillere) kan sende lyd over hdmi. Digital-ut på en pc (via lydkort - f.eks optisk) støtter max 7.1 1.5 mbit DTS.. Mens dersom du kan sende lyden over HDMI kan du få 7.1 LPCM (aka ukomprimert surround..) - slik man gjør på bluray og hd-dvd spillere.

 

Et av de nye skjermkortene til ati har innebygd lydkort og HDMI, kanskje det er mulig der?

9291860[/snapback]

Ellers stemmer det du sier ja. Men så lenge det er mulig å sende lyd via HDMI på pc så forsvinner uansett argumentet.

 

Forresten skal det sies at en PC kan spille av både HD-DVD og blu-ray filmer _uten_ fysisk avleser i spilleren.. Så lenge man ikke bryr seg så veldig om lover og regler da :innocent: Man tregner jo bare Windvd, Powerdvd eller liknende og tilgang til rippede filmer... Og nei jeg tenker ikke på nedkomprimerte filmer, men fullverdige ripper av filmene med alt av innhold. Finnes jo også HD-DVD-spiller som man kan koble til hvis man vil(spilleren til X360 fungerer utmerket i så tilfelle). SACD er vel også en ekstremt lite relevant "fordel" for PS3 pga utvalget som finnes på det formatet. Kjenner ikke en eneste person som har en SACD jeg.

9291890[/snapback]

 

Er ikke noe hardware på markedet som har bedre a/v sync enn PS3. :-/

Vil heller ikke få det på PC før de oppgraderer til 1.3 HDMI porter der.

 

Dersom du ikke kjenner noen som har en SACD anbefaler jeg at du prøver:

http://www.amazon.com/dp/B00009KSEZ?tag=mu...Z5S4D63QN5SK7Q&

Lenke til kommentar
Korleis kan du seie at denne maskina mi er det same som PS3 berre med eit par minus? Sant nok at den ikkje spelar av Blu-ray.

 

Men, er då ein PS3 eit mediacenter, minus x.264, .avi, .ditt & .datt? :)

Eg meiner strengt tatt at PS3 er for begrensa for å kunne kalle den mediacenter. Når du uansett treng ein god PC attåt. Det blir akkurat lika handicappa som X360 som treng ein Vista (eller XP MCE) maskin for å kunne streame ordentleg.

9292042[/snapback]

 

Ja, selvfølgelig går det begge veier..

Tenkte mest jeg skulle provosere litt så jeg fikk noe diskusjon på natten.. :)

Foirskjellige mediesenter gjør forskjellige ting, og er av forskjellig kvalitet.. Du må bare kjøpe det du har bruk for.. :p

Lenke til kommentar
Er ikke noe hardware på markedet som har bedre a/v sync enn PS3. :-/

Vil heller ikke få det på PC før de oppgraderer til 1.3 HDMI porter der.

 

Dersom du ikke kjenner noen som har en SACD anbefaler jeg at du prøver:

http://www.amazon.com/dp/B00009KSEZ?tag=mu...Z5S4D63QN5SK7Q&

9292203[/snapback]

AV-sync saken i HDMI 1.3a er rimelig irrellevant i denne sammenheng spør du meg. Rimelig drøyt å putte det i kategorien "lydbehandling" også. AV-sync kan fikses(hvis det er ett problem) i de fleste avspillings-programmer for PC. Til og med XBMC har mulighet for avsync-offsets. Men skal godskrive poenget ditt under ekstrem tvil siden PS3 har det implementert automatisk og man må fikle med dette på PC ;)

 

Jeg kjenner godt til SACD og har hørt en del på det. Men jeg kjenner altså ikke noen som eier en SACD. Jeg har personlig gått bort fra fysiske medier når det gjelder musikk så har ikke brydd meg med å ha en SACD-spiller oppkoblet tidligere(før jeg fikk PS3). Kjører kun FLAC på harddisk nå jeg. Har faktisk pakket bort alle CD'ene mine etter de ble rippet til FLAC. Grunnen til at jeg kommenterte det er at SACD er ett så lite utbredt format at jeg ikke kaller det relevant i denne sammenheng, men er man opptatt av dette så er det selvsagt ett poeng. Hovedpoenget er vel at det er ekstremt få folk som bryr seg om SACD!?

Lenke til kommentar
Hovedpoenget er vel at det er ekstremt få folk som bryr seg om SACD!?

9292516[/snapback]

 

Slike som sitter i pris-dommerpanel bryr seg kanskje om musikk i høy-kvalitet, i tillegg til MP3 og annet slikt dilldall..

9292617[/snapback]

Du kan nok ha rett i det ja. Men hvis de vektlegger SACD-støtte i kriteriene for kåringen her i særlig grad så setter jeg nok en gang spørsmål om Eisa-folka har røyka noe festlige saker. For "normale" folk så er jo SACD ett ikke-eksisterende format mer eller mindre. Jeg ville satt SACD-støtte som like viktig som mpeg1-støtte for å sette det på kanten. Kjekt å ha men ikke spesiellt mange som bryr seg vil jeg tippe.

Lenke til kommentar

Hadde flere 'normale' folk hørt det, så hadde nok det vært veldig viktig for 'normale' folk også... :)

4500 titler nå endel, selv om det ikke kan måle seg med CD'er.. :-/

 

Men for å være helt ærlig så tror jeg billdebehandlingen har mest å si på denne kåringen, den er veldig bra på PS3, og er i stand til å behandle mørke skyggeområder som vanligvis ikke blir behandlet på DVD og Bluray, og selv om pakken er god så ligger hovedgrunnen der tror jeg.

Lenke til kommentar
Hadde flere 'normale' folk hørt det, så hadde nok det vært veldig viktig for 'normale' folk også... :)

4500 titler nå endel, selv om det ikke kan måle seg med CD'er.. :-/

 

Men for å være helt ærlig så tror jeg billdebehandlingen har mest å si på denne kåringen, den er veldig bra på PS3, og er i stand til å behandle mørke skyggeområder som vanligvis ikke blir behandlet på DVD og Bluray, og selv om pakken er god så ligger hovedgrunnen der tror jeg.

9292774[/snapback]

Problemet med SACD(og dvd-audio) er at folk flest ikke har annlegg som er gode nok til at man faktisk hører forskjell på cd og sacd. Det at folk flest synes mp3 cbr 128 er god lydkvalitet sier vel det meste. Folk er kjempefornøyd med sanger fra Itunes for eksempel :cry:

 

Bildebehandlingen i PS3 er så absolutt bra ja. Tenker da på at skaleringsmulighetene på f.eks DVD-avspilling er veldig bra. Men en OK PC med riktig oppsatt f.eks FFDSHOW klarer jobben minst like godt, selv om det trenger sin CPU for å bli optimalt.

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at det går ann å bygge en pc som er bedre enn ps3 på det aller meste. Spørsmålet er om det går ann å kjøpe en slik (som er bedre på alle punkter) ferdig bygget fra en produsent.

Når man kårer årets bil blir det litt spesielt å si at "jojo, men hvis jeg hadde byttet ut motoren med en Porsche motor, sikkerhetssystemet fra en Volvo osv.. så hadde det vært en bedre bil"

 

KISS 1600 er et eksempel på et media center som antageligvis var i konkurranse med PS3 i denne kategorien i år ville jeg tro. Denne har jo ikke på langt nær like mange muligheter som PS3.

 

Når prisen blir delt ut får vi se hvem som kommer på andre og tredjeplass også tror jeg, så blir det lettere å se hva som har blitt lagt vekt på.

Lenke til kommentar
Det er ingen tvil om at det går ann å bygge en pc som er bedre enn ps3 på det aller meste. Spørsmålet er om det går ann å kjøpe en slik (som er bedre på alle punkter) ferdig bygget fra en produsent.

Når man kårer årets bil blir det litt spesielt å si at "jojo, men hvis jeg hadde byttet ut motoren med en Porsche motor, sikkerhetssystemet fra en Volvo osv.. så hadde det vært en bedre bil"

 

KISS 1600 er et eksempel på et media center som antageligvis var i konkurranse med PS3 i denne kategorien i år ville jeg tro. Denne har jo ikke på langt nær like mange muligheter som PS3.

 

Når prisen blir delt ut får vi se hvem som kommer på andre og tredjeplass også tror jeg, så blir det lettere å se hva som har blitt lagt vekt på.

9293703[/snapback]

Denne forklarinen kjøper jeg.. Da er det eneste jeg har og utsette på Eisa at de har ordlagt seg litt klønete siden det finnes haugevis med media-center pc'er.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Her begrunnelsen fra EISA:

 

Sony’s PS3 is a wonderful example of a powerful media centre, thanks to its inclusion of an audio-video-photo player as well as a web browser to navigate, download, play and chat on the Internet. In addition there’s a 60GB hard disk for content storage, plus Ethernet, Wi-Fi and Bluetooth connectivity, and four USB interfaces allowing connection of external hard-disk storage and USB accessories such as keyboards. However, the most important function of the PS3 is the built-in Blu-ray disc player, which also reads DVD, CD and SACD, as well as embracing the new surround sound formats. Top-notch 1080/24p resolution is available from Blu-ray Discs via a HDMI Ver.1.3 interface with x.v.Color; better still, the PS3 up-converts any DVD movie to 1080p resolution and it accommodates users who prefer to use a traditional remote control - one’s available as an option. Last but not least, PS3 is of course a very advanced game console and a worthy heir to the grand PlayStation heritage.

 

Kilde

Lenke til kommentar

Tror du får heller får fortsette å leve i uvitenhet og ignoranse når du ikke engang orker å ta en titt på kilden.

Du får heller bare ta dette som god fisk, siden du tydligvis ikke gidder å sjekke ut ting selv så ser jeg ingen grunn til å gjøre det for deg. :)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...