lilduff90 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Skal kjøpre ny bærbar til skolebruk og lurer på om dere har noen tips. PC'en skal brukes i Office (Word, Excel og Powerpoint hovedsaklig), men vil ha muligheten til å høre musikk/se film. Krav: 1024 MB RAM 80+ GB harddisk Skjerm: 14" el. større OS: Vista el. XP Pro Merke: Samme søren. Prisklasse: <6000 kr Lenke til kommentar
lilduff90 Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Har sett litt på denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=337740 Fungerer den? Lenke til kommentar
Tom H. Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Skal kjøpre ny bærbar til skolebruk og lurer på om dere har noen tips. PC'en skal brukes i Office (Word, Excel og Powerpoint hovedsaklig), men vil ha muligheten til å høre musikk/se film. Krav: 1024 MB RAM 80+ GB harddisk Skjerm: 14" el. større OS: Vista el. XP Pro Merke: Samme søren. Prisklasse: <6000 kr 9284155[/snapback] Skal du ikke spille er vel alle bærbare i dag bra nok. J eg har selv kjøpt Dell online 2 ganger nå. Det samme har de fleste i min omkrets. Dette pga service. Som eksempel hadde jeg den ene til reklamasjon. PC ble hentet på døren. 5 dager senere ble den levert på døren reparert. Hoved kortet i maskinen var da skiftet. På jobben fikk vi tilbud på FujiSimens. Som eksempel der.. Mange har levert til reprasjon store flotte pc til 12 000 plus. Det har tatt mnd før de har fått de igjen(mange tilfeller). Fujisimens bør du derfor holde deg borte fra Ellers hører jeg at andre merker også tar lang tid på reklamasjoner etc. Vel, nok historie, hehe. Men tilbake til krav. Skal du se litt film, bruke office etc holder alle nye pc'er som selges i dag. PC du nevner som eksempel, En Toshiba, har jeg gode erfaringer med(kvalitets messig). Vi har hatt flere Toshiba på jobben. De har gjort jobben. Men som sagt vil jeg anbefale Dell i tilfelle noe skulle gå galt. Lykke Til Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Strengt tatt så fungerer alt som er nytt nå til dags til så enkle oppgaver som kontorprogramvare, film og musikk. Dvs. at du kan egentlig kjøpe ennå billigere PC. Jeg har sett noen nylig til 3995 kr uten at jeg husker helt hvor. Redigert: F.eks denne til 3795 kr eller denne til 3995 kr. Jeg ville valgt sistnevnte siden prosessoren er 64bit og du dermed får mulighet til å oppgradere til 64bit OS i framtida. Men jeg ville uansett kjøpt 1GB ram fra en annen plass i tillegg. Evt. denne til 4999 kr. Den har også 64bit, 120GB harddisk og 1GB ram. Evt. denne til 4699 kr med 64bit, 80GB og 1GB eller denne som er tilsvarende med 120GB harddisk og koster 300 kr mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå