Kirkiee Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Kan noen være behjelpelig med å fortelle meg hvordan jeg skal dele bredbåndsforbindelsen min fra telenor. Jeg har XP installert på begge maskinene og har en Jensen Broadband Router. Jeg har ikke problemer med å koble meg opp mot internett fra begge maskinene, men får problemer når jeg skal koble maskinen(e) opp mot spillservere. Jeg får aldri være vert for noen spill, og har også problemer med å koble meg opp mot andre spill som skal være tilgjengelige. Jeg har prøvd å forandre innstillingene til routeren og nettforbindelsen, men det hjelper lite. Kan noen fortelle meg på en enkel måte hvordan jeg skal sette opp nettverket slik at det fungerer best mulig? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Dette avhenger fra router til router. Du må i alle fall inn å åpne de portene som de spillene bruker. Et godt alternativ dersom du ikke frykter for sikkerheten er å gi din maskin DMZ, det vil si at alle porter er åpne. Se etter dette i router-config. Ellers finn ut hvor du åpner porter i NAT på routeren og finn ut hvilke porter spillene bruker, deretter åpne disse. Lenke til kommentar
Phoenix) Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Dette har ikke noe med ruteren din å gjøre, men hvis du har en brannmur som stealth blokker portene dine vil du få problemer med spilleservere, iallefall battle.net. Hvis du har en brannmur med denne funksjonen aktivert, så deaktiver den. :wink: Lenke til kommentar
Kirkiee Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Den eneste brannmuren som jeg har nå, er den som er i routeren.Ellers kjører jeg uten annen sikkerhet. Og den brannmuren som er i routeren har jeg ikke mange muligheter til endre innstillingene. Lenke til kommentar
Phoenix) Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Gjør som objorkum sier, hvis det fortsatt ikke fungere så ville jeg ha deaktivert den brannmuren i ruteren og kjøpt/lasta ned en software brannmur. Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 eg har en sånn..eg gikk inn på firewall og Disable alle...da funket det...men nytt spørsmål: har en pc med cs på (nettverk-spill) som eg har sett opp...men får ikke komme inn på den via internett (eg må bruke den lokale ip adressen) det vil jo si at ingen kan spille på den fant noen ip adresser inne på routeren men om noen av dei kan drukes veit ikke eg (får teste dei) Status - System Status Current Time SAT 18 JAN. 2003, 10:39:15 LAN IP Address 192.168.1.254 Subnet Mask 255.255.255.0 DHCP Server Enabled Tx Packets 251860 Rx Packets 294318 WAN PPPoE Connected IP Address 80.212.xx.xx.xx Gateway Address 80.2xx.xx.xx First DNS Address 193.213.xx.xx Second DNS Address 130.67.xx.xx NAT Enabled gidder ikke skrive alle ip pga sikkerehet er disse ipene ubrukelige? Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 finn fram den boka som var med og se side 4-5...den brukte eg og det funker.. husk at du setter mota ip automatisk på internett protokoll Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå