Gå til innhold

Razer Barracuda H-1, Headset - bra/dårlig?

Anbefalte innlegg

Heisan godtfolk.

Lurt på om det var noen som hadde noen erfaringer med dette Razer Barracuda headsettet?

Vannpumpa på PCen min dro til dødsriket forrige dagen, og bestilte meg nytt Headset som trøst (ja jeg kjøpte ny pumpe også :) )

Det var liksom litt impulskjøp, og har sett noen tester som generelt er bra, men som vanlig så er jeg spent på om dere eminente brukere av Hardware.no har noen erfaringer. Stoler på dere ;)

Kjøpte det på Gamezone.no for ca 960 ,- og var fornøyd med denne prisen takket være prisguiden på denne siden.

Når jeg endelig er oppe og går igjen så kommer jeg til å skrive litt her om min opplevelse med dette dersom det er dårlig med svar.

*hmm...jaja fant plutselig en tilsvarende tråd på forumet her, og blei ikke akkurat overbevist om mitt gode kjøp :blush: , men, men vi får se. har nå engang kjøpt det så kan det jo hende at mitt HS er en ny og forbedret versjon :thumbup:

Endret av Brede_Skapstroppen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, da er Headsettet i hus, og allerede montert.

Har ikke fått testet det grundig enda, men førsteinntrykket er unektelig veldig godt. Jeg er ikke noen audiofil, men heller en normalt krevende bruker.

Utseende på Barracuda er det ingenting å si på. Sorte store klokker med myk "velur" mot huden rundt øret. De sitter godt, også over lengre tid.

Kan se litt raklete ut før man får fingrene i dem, men man skjønner straks at det er god kvalitet i konstruksjonen.

Finessen med avtagbar, og kort mic er veldig ålreit. Syntes det var deilig å kunne ta denne av i stedet for å ha den slengende på siden av hodet. I følge kompiser jeg har snakke med på Teamspeak, er det heller ingenting å si på lydkvaliteten.

På kontroll-enheten nede på ledninger er det volumkontroller til sub/center/rear og front speakerne og en main-volume. I tillegg så er det mulighet for å skru headsettet helt av, skru det på med lys og uten lys. Syntes personlig at alt for mye neon er litt harry, men det diskre blå Razer-symbolet tar seg ganske godt ut. Spesielt sammen med G15 tastaturet og Copperhead musa.

Har som sagt ikke fått fintunet lydoppsettet enda. Kjører et X-Fi fatal1ty kort, og dette gir mange muligheter for å tune lyden. Problemet er at jeg foreløpig ikke finner Cd en som fulgte med kortet :( Er visstnok avhengig av denne for å få opp alle tuningsmulighetene. Tips om hvor dette kan lastes ned mottas med takk.

Har spilt litt på BF2 med Headsettet, og det første som slo meg var at det var en helt annen opplevelse å se intro-filmen da denne åpenbart er kodet for surround. VELDIG bra lyd opplevelse. I spillet var det lett å identifisere plasseringen av motstandere, og lydgjengivelsen stod iallefall ikke tilbake for det gamle KOSS headsettet mitt.

Lykvaliteten er jeg så langt veldig fornøyd med. Bassen er helt grei, og discant og mellomtone er veldig klar og fin.

Gleder meg til å få stilt inn lydkortet mitt skikkelig slik at jeg kan få utnyttet det fulle potensialet som ligger i Barracuda, for jeg tror jeg fremdeles har litt å hente her. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har noen spm om dette headsettet:

Hvordan tilkobler man dette headsettet? Er det med minijack, usb, toslink eller hva? Og følger det lydkort med, eller må det kjøpes i tillegg om headsettet skal fungere. Og isåfall, hva er et bra lydkort til dette headsettet?

Lenke til kommentar

headsettet funker helt fint med mitt lydkort som er et X-FI Fatality.

Razer har laget et lydkort som er spesielt tilpasset sitt headsett, og det har en spesiellt tilkopling for dette på headsettet, men det medfølger en adapter som gjør at man kopler en minijack på de forskjellige 4 linjene ut av kortet + en usb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...