Gå til innhold

overgang

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet du i det hele tatt hva strøm er? Hva er strøm og spenning. To av tre viktigste tingene i elektronikk er strøm og spenning. Du sier du har peiling.

Nå er du litt "off-topic"......

kanskje jeg tok feil, men dette var bare EN liten del en verden full av elektonikk..

Lenke til kommentar
Høy spenning?

Du kan ha evig med spenning på den forbanna ledninga di uten at det gjør noe :lol:

U = Spenning = Volt

I = Strøm = Ampere

R = Resistanse = Ohm

:rofl:

Hmm... Nå er ikke jeg sikker på åssen du mener at den forbanna ledninga skal være kobla, men er den i en sluttet krets, så kan det ikke være evig med spenning på ledninga...

I = U/R

(R er den samme, øker man U øker også strømmen... en ledning tåler ikke uendelig med strøm)

Mulig jeg misforstod utsagnet ditt, men jeg syns kanskje det var litt på kanten...

Lenke til kommentar
Høy spenning?

Du kan ha evig med spenning på den forbanna ledninga di uten at det gjør noe   :lol:  

U = Spenning = Volt

I = Strøm = Ampere

R = Resistanse = Ohm

:rofl:

Hmm... Nå er ikke jeg sikker på åssen du mener at den forbanna ledninga skal være kobla, men er den i en sluttet krets, så kan det ikke være evig med spenning på ledninga...

I = U/R

(R er den samme, øker man U øker også strømmen... en ledning tåler ikke uendelig med strøm)

Mulig jeg misforstod utsagnet ditt, men jeg syns kanskje det var litt på kanten...

Forstår hva du mener :-)

men det er ikke hvor mange volt som har noe å si hvis du får overbelastning på ledningen (som kjakan sa elns). kommer an på hvor mange ampere ;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...