Laka Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Vet du i det hele tatt hva strøm er? Hva er strøm og spenning. To av tre viktigste tingene i elektronikk er strøm og spenning. Du sier du har peiling. Lenke til kommentar
kjakan_mm Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Vet du i det hele tatt hva strøm er? Hva er strøm og spenning. To av tre viktigste tingene i elektronikk er strøm og spenning. Du sier du har peiling. Nå er du litt "off-topic"...... kanskje jeg tok feil, men dette var bare EN liten del en verden full av elektonikk.. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Sier du at strøm og spenning bare er en liten del av elektronikken? Lenke til kommentar
kjakan_mm Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Sier du at strøm og spenning bare er en liten del av elektronikken? Nei, jeg sier at "for høy spenning på ledning" bare er en liten del! Lenke til kommentar
Laka Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Uansett, spm. mitt ble ikke besvart. Ville gjerne sett resultatet av den "testen" du skulle ta. Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Høy spenning? Du kan ha evig med spenning på den forbanna ledninga di uten at det gjør noe U = Spenning = Volt I = Strøm = Ampere R = Resistanse = Ohm Lenke til kommentar
Laka Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Høy spenning? Du kan ha evig med spenning på den forbanna ledninga di uten at det gjør noe U = Spenning = Volt I = Strøm = Ampere R = Resistanse = Ohm De tre viktigste tingene innenfor elektronikk. Lenke til kommentar
alos Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Det gikk knirkefritt, ikke en lunken ledning engang, ikke overrasket i det hele tatt. Lenke til kommentar
kjakan_mm Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Sorry, tok feil denne gang.. :oops: :oops: :oops: derit meg hart ut.. men alle tar feil en gang iblant.. Lasse f.eks: "bios i skjermkort" ringer det en bjelle Lasse? :wink: Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Høy spenning? Du kan ha evig med spenning på den forbanna ledninga di uten at det gjør noe U = Spenning = Volt I = Strøm = Ampere R = Resistanse = Ohm Hmm... Nå er ikke jeg sikker på åssen du mener at den forbanna ledninga skal være kobla, men er den i en sluttet krets, så kan det ikke være evig med spenning på ledninga... I = U/R (R er den samme, øker man U øker også strømmen... en ledning tåler ikke uendelig med strøm) Mulig jeg misforstod utsagnet ditt, men jeg syns kanskje det var litt på kanten... Lenke til kommentar
bert Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Hei kjakan_mm: Den er vel ca 10cm i diameter (nesten som en sirkel), og med en tykkelse på 5-6 cm... Har den ikke her nå, men sånn ca mål... Lenke til kommentar
z_lakaman Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Sorry,tok feil denne gang.. :oops: :oops: :oops: derit meg hart ut.. men alle tar feil en gang iblant.. Lasse f.eks: "bios i skjermkort" ringer det en bjelle Lasse? :wink: Ikke begynn med OT intern snakk nå, da.. Lenke til kommentar
alos Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 <Intern prat> jøsses er jussi her oxo, trodde ikke du hang her <Intern prat> Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Høy spenning? Du kan ha evig med spenning på den forbanna ledninga di uten at det gjør noe U = Spenning = Volt I = Strøm = Ampere R = Resistanse = Ohm Hmm... Nå er ikke jeg sikker på åssen du mener at den forbanna ledninga skal være kobla, men er den i en sluttet krets, så kan det ikke være evig med spenning på ledninga... I = U/R (R er den samme, øker man U øker også strømmen... en ledning tåler ikke uendelig med strøm) Mulig jeg misforstod utsagnet ditt, men jeg syns kanskje det var litt på kanten... Forstår hva du mener :-) men det er ikke hvor mange volt som har noe å si hvis du får overbelastning på ledningen (som kjakan sa elns). kommer an på hvor mange ampere ;D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå