Gå til innhold

overgang

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det er 2x110V pumper han skal ha inne i kabinettet, er det ikke bare å seriekoble dem da? Burde ikke det gå fett?

ps: bedre topic neste gang kristian?

Tviler håkon..

Ledningene er lagd for 110v, men når du seriekobler dem går det 220v igjennom ledningene!

Det tåler mest sansynlig ikke ledningene og blir VeLdIg Varme :cry: !

Lenke til kommentar
Ledningene er lagd for 110v, men når du seriekobler dem går det 220v igjennom ledningene!

Tull og tøys. Fysikk og elektrisitetslære er tydeligvis ikke din sterke side? Ikke at jeg bifaller seriekoblingen, men prøv å være litt saklig.

Lenke til kommentar

Tull og tøys. Fysikk og elektrisitetslære er tydeligvis ikke din sterke side? Ikke at jeg bifaller seriekoblingen, men prøv å være litt saklig.

ikke min sterke side?

Skal vi kanskje ta en test sammen? :roll:

Det var foresten ikke jeg som sa det det var en jeg kjenner :)

(en som har opplevd det :yes: )

Lenke til kommentar

Du er jo helt på jordet kjakan_mm! Spenning er det samme som vanntrykket i et vannrør, og vannmengden tilsvarer strømmen. Setter du opp vanntrykket vil ingenting gå galt, ergo så vil ingenting skje om du bruker en annen spenning.

Er stygt redd for at du vil tape den testen.

Lenke til kommentar
Du er jo helt på jordet kjakan_mm! Spenning er det samme som vanntrykket i et vannrør, og vannmengden tilsvarer strømmen. Setter du opp vanntrykket vil ingenting gå galt, ergo så vil ingenting skje om du bruker en annen spenning.

Er stygt redd for at du vil tape den testen.

Du Lasse, hvis du f.eks tar en tynn ledning (tilsvarende de som går til lysdiodene i front av kabinette) og tar 220v på dem.

hva skjer da? jo først smelter plasten så begynner det å ryke, så "kan" det begynne å brenne. men så tynne er jo ikke kablene til pumpene da men.. :roll:

bare som bevis liksom.. :D

Lenke til kommentar

Du har bare totalt misforstått forskjellen på strøm og spenning, kjakan_mm.

Det kan godt være som du sier at en ledning smelter, men det er ikke pga spenningen. En slik ledning kan du godt sette 10000 Volt på, det skjer ingen ting. Men når du kobler den til noe som trekker strøm, så ryker det når strømmen blir for stor.

Hvis det er noe som ryker i det som denne tråden gjelder, så er det pumpene. Ikke ledningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...