steinar wall Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Hei! Jeg trenger mer lagringsplass og jeg vil gå til anskaffelse av 1 eller 2 eksterne harddisker. Disse hadde vært kjekt å kommunisert med trådløst. Hva trenger jeg for å få til dette? Spesielle eksterne harddisker? Bluetooth? Har et trådløst nettverk fra før. Er det noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) ruter med usb og usb lagring.. funker på printer, så regner med det finnes for lagring også. Endret 15. august 2007 av regga Lenke til kommentar
steinar wall Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Takk for svar! Ok, en mulighet er altså å skaffe en ny trådløsrouter med USB? Satse på å kunne koble en ekstern harddisk til routeren og få tilgang til denne gjennom det trådløse nettverket. Høres bra ut! Finnes det flere muligheter? ruter med usb og usb lagring.. funker på printer, så regner med det finnes for lagring også. 9284057[/snapback] Lenke til kommentar
soul Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Takk for svar! Ok, en mulighet er altså å skaffe en ny trådløsrouter med USB? Satse på å kunne koble en ekstern harddisk til routeren og få tilgang til denne gjennom det trådløse nettverket. Høres bra ut! Finnes det flere muligheter? ruter med usb og usb lagring.. funker på printer, så regner med det finnes for lagring også. 9284057[/snapback] 9284640[/snapback] En ekstern harddisk med nettverkskontakt koblet til en tradløs router med nettverksinnganger er vel også en mulighet? Ser for meg at det er letter å finne en ekstern harddisk med nettverksport enn en tradløs router med usb.... Lenke til kommentar
koks Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Vær obs på at overføringshastigheten nok vil bli drastisk dårligere enn hva du er vant til. Kan vel brukes til å kjøre backup over natta, men hvis du vil overføre en DVD som du skal se på, så tar nok overføringen like lang tid som filmen Trådløs ruter med USB (mulighet for å koble til harddisk) tror jeg så vidt jeg vet skal finnes på Asus WL500g Endret 15. august 2007 av koks Lenke til kommentar
steinar wall Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 En ekstern harddisk med nettverkskontakt høres ut som en bra løsning. Da slipper jeg å bytte ut routeren. Finnes det noen linker til slike eller hvilke er å anbefale? Det gjør ikke så veldig mye om hastigheten blir noe dårligere. Regner med å se både film og musikk fra den eksterne harddisken, og overføringen gjennom det trådløse nettet bør vel være kjapp nok til det? Vær obs på at overføringshastigheten nok vil bli drastisk dårligere enn hva du er vant til. Kan vel brukes til å kjøre backup over natta, men hvis du vil overføre en DVD som du skal se på, så tar nok overføringen like lang tid som filmen Trådløs ruter med USB (mulighet for å koble til harddisk) tror jeg så vidt jeg vet skal finnes på Asus WL500g 9284700[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå