Gå til innhold

Dette med soner ang. spill og blueray osv...?

ompopo

Anbefalte innlegg

Heisann

Når jeg ser på sone kartet som jeg fant i en annen diskusjon så lurer jeg ganske enkelt på om det er slik at:

1. Alle Blue-Ray filmer som kjøpes i et sone 2 landsom vises på kartet vil virke på en PS3 kjøpt i hvilket som helst av sone 2 landene.

2. Alle DVD filmer som kjøpes i et sone 2 land som vises på kartet vil virke på en PS3 kjøpt i hvilket som helst av sone 2 landene.

3. INGEN Blue-Ray eller DVD filmer kjøpt i verken sone 1 eller sone 3 land vil virke på en PS3 kjøpt i et sone 2 land.

4. Alle PS3 spill er sonefrie og kan kjøpes hvor som helst i verden uten problemer/feil i bildet når man spiller på en PS3 kjøpt i et sone 2 land.

5. En PS3 konsoll kjøpt utenfor Europe, men i et sone 2 land har forskjellig spenning/støpsel enn det Norge har.

6. Alle PSone og PS2 spill kjøpt i et sone 2 land vil kunne virke på en PS3 kjøpt i et sone 2 land, men noen bedre enn andre.

OBS. Når jeg snakker om PSone spill, PS2 spill og DVDer tenker jeg mest på spill og DVDer jeg har fra før som er kjøpt i Norge.

Håper det var mulig for folk å skjønne spørsmålene mine, om det er noe som er uforståelig så bare si ifra så skal jeg prøve å omskrive spørsmålene.

Takker for alle svar :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Ja

2. Ja

3. Blu-ray filmer fra sone 1 som er merket med "alle" skal også virke på sone 2.

4. Ja

5. Spenning/Støpselet er bestandig tilpasset det landet konsollen selges i.

6. Ikke alle vil kjøre. Fullstendig liste over hvilke som funker finner du her

Endret av praystation
Lenke til kommentar

Sone 2 Europa og Sone 2 Japan er forskjellig - PAL<->NTSC. Vet ikke om dette gjelder på BluRay, men det gjør i alle fall det på DVDer.

Det fins sonefrie BluRay-filmer, se her: http://bluray.lindsite.dk/

Alle PS3-maskiner er multivoltage, det vil si du kan bruke for eksempel en amerikansk PS3 i Norge uten omformer. Det eneste du trenger er en strømkabel som passer i et norsk støpsel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...