ompopo Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Heisann Når jeg ser på sone kartet som jeg fant i en annen diskusjon så lurer jeg ganske enkelt på om det er slik at: 1. Alle Blue-Ray filmer som kjøpes i et sone 2 landsom vises på kartet vil virke på en PS3 kjøpt i hvilket som helst av sone 2 landene. 2. Alle DVD filmer som kjøpes i et sone 2 land som vises på kartet vil virke på en PS3 kjøpt i hvilket som helst av sone 2 landene. 3. INGEN Blue-Ray eller DVD filmer kjøpt i verken sone 1 eller sone 3 land vil virke på en PS3 kjøpt i et sone 2 land. 4. Alle PS3 spill er sonefrie og kan kjøpes hvor som helst i verden uten problemer/feil i bildet når man spiller på en PS3 kjøpt i et sone 2 land. 5. En PS3 konsoll kjøpt utenfor Europe, men i et sone 2 land har forskjellig spenning/støpsel enn det Norge har. 6. Alle PSone og PS2 spill kjøpt i et sone 2 land vil kunne virke på en PS3 kjøpt i et sone 2 land, men noen bedre enn andre. OBS. Når jeg snakker om PSone spill, PS2 spill og DVDer tenker jeg mest på spill og DVDer jeg har fra før som er kjøpt i Norge. Håper det var mulig for folk å skjønne spørsmålene mine, om det er noe som er uforståelig så bare si ifra så skal jeg prøve å omskrive spørsmålene. Takker for alle svar :!: Lenke til kommentar
praystation Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) 1. Ja 2. Ja 3. Blu-ray filmer fra sone 1 som er merket med "alle" skal også virke på sone 2. 4. Ja 5. Spenning/Støpselet er bestandig tilpasset det landet konsollen selges i. 6. Ikke alle vil kjøre. Fullstendig liste over hvilke som funker finner du her Endret 15. august 2007 av praystation Lenke til kommentar
ballerusk Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Sone 2 Europa og Sone 2 Japan er forskjellig - PAL<->NTSC. Vet ikke om dette gjelder på BluRay, men det gjør i alle fall det på DVDer. Det fins sonefrie BluRay-filmer, se her: http://bluray.lindsite.dk/ Alle PS3-maskiner er multivoltage, det vil si du kan bruke for eksempel en amerikansk PS3 i Norge uten omformer. Det eneste du trenger er en strømkabel som passer i et norsk støpsel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå