Gå til innhold

Hjelp til valg av Hovedkort

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vil oppgradere min pc. Jeg har nå C2D E6600 med Gigabyte GA-965G-DS3. Skal oppgradere CPU til Q6600 men er litt usikker på valg av hovedkortet. Det er faktisk veldig mange å velge mellom. for det første vil jeg spørre hvilken brikkeset er best å velge nå? Hvis jeg velger P35 eller i680 vil jeg oppleve noe forskjell fra det forrige hovedkortet basert på intel965?

Jeg er faktisk veldig fornøyd med det hovedkortet jeg har nå. Har ikke opplevd noe form av problemer med den.

Det andre spørsmålet er angående hvilken merke bør man velge når det gjelder hovedkort. Har vært Asus fan på lenge men nå liker jeg ikke det lenger pga at jeg opplevde mye problemer med de nye Asus hovedkortene. Det siste Asus-kortet jeg hadde var A8n32-SLI og den var veldig ustabilt.

Hva med EVGA basert på i680? Jeg har hørt veldig mye gode tilbakemeldinger av det. eneste problemet er at kansje det er litt gammelt nå. Det har faktisk vært på markedet rundt et år og prisen er nesten det samme som ifjor.

Det hadde vært veldig fint med noen komentarer.

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

P35 vs. 965. Om du vil merke noen forskjell. Tror nok det. Dette sitatet kommer fra en test utført av PCSTATS av et MSI kort:

"On paper the Intel P35 Express chipset is superior to the Intel P965 Express, and in testing it is a bit faster. The performance differences between the platforms should become more evident as the CPU industry progresses towards more parallelism. With a dual core processor the boost was realistically minimal, as you saw, but the extra bandwidth available with the P35 Express chipset will be appreciated when a quad core processor is installed."

Hele testen:

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=2142

Lenke til kommentar

Etter å ha tatt en rask kikk, så tror jeg ville valgt kort nr. 2, fordi det ser mest fremtidsretta ut.

Ellers så ville jeg vurdert dette kortet:

https://prisguiden.no/product.php?productId=74262

I allefall et HK som støtter både DDR2 og DDR3, og gjerne har brikkesett Intel P35, og selvfølgelig støtte for flerkjerna cpuer.

Endret av ronron25
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...