Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger litt råd jeg, dere.....

FruJxl

Anbefalte innlegg

Sitter her som frustrert frue :hmm: , og blir nærmest hagla ned av samboer (Jxl) med diverse endringer og nye løsninger på bilvalget vårt.

Har derfor registrert meg som bruker :blush: fordi jeg trenger litt hjelp av dere gutter (og jenter).

Vi har valgt en TitX 130 manuell Stv med følgende (tror jeg...he he):

Panther Bl.- Navi, ACC, komfortpakke, 8-veis sete u minne, tonede ruter,

18" felg,aluminiums pedaler (hjelpes, dette er harry....sorry), spoiler, h.feste, rails, regnsensor, v.dekk på alu.

Problemet nå er at min kjære ønsker seg Safetech. Men jeg sier at vi må sette grensen et sted, med tanke på kostnader..... Jeg sier vi SKAL holde oss under 400'.

Må nevnes at jeg ønsker minne på 8- veis justeringen på setet da det nesten er 30 cm høydeforskjell mellom oss....

For at vi skal holde oss innenfor 400.000,- grensa kommer han med forskjellige alternativer;

Alt 1:

han sier vi kan ta vekk alu.pedaler (dette kommer vi til å gjøre uansett) og mørktonede ruter og ACC (som visstnok følger med på safetech- pakka).

Vi legger da til Safetech + sete med minne. Her kommer vi faktisk over 400.000,-.

Alt 2:

Nesten det samme som alt 1, men vi dropper Safetech og beholder ACC.

Dette er det rimeligste alternativet.

Alt 3:

Trekker fra alu.pedaler og mørke ruter, legger til Safetech, trekker fra ACC og dropper sete med minne.

Puh, dette ble mye.... Men så spør jeg dere:

hvor viktig og bra er dette Safetech- greiene??

Jeg nevner at vi bilen skal stort sett skal bli brukt tur/ retur Drammen - Oslo + div bykjøring etc.

2 - 3 ganger i året er vi på hytta på fjellet.....

Jeg synes også vi skal beholde mørke ruter, tror dette blir veldig stilig med tanke på at vi har valgt farge Panther Black :love: . Men samboer sier vi kan legge til dette seinere.... (som om det kommer til å skje....).

Håper dere tar dere tid til å hjelpe meg....

Tusen takk dere :)

Hilsen FruJxl

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil absolutt anbefale dere å få sete med mine. Når dere er flere som bruker bilen regelmessig er det storfint å kunne stille sete inn helt perfekt i alle retninger og ikke bekymre seg for at andre messer det opp. Mørke vinduer er også fint, så da er det vel bare alt 2 som duger om dere skal holde dere under grensa?

Endret av Dipstick
Lenke til kommentar

Gå for minne på setene, foreldrene mine har en '05 Audi A6 uten, og de må alltid stille inn speil, seter osv, er unødvendig stress synes jeg. Stor høydeforskjell på nevnte foreldre også ;)

Ellers er jo mørktonede ruter fint, og dersom du skulle ombestemme deg senere kan du jo ikke tone rutene forran B-stolpen lovlig, kun fabrikktoning er lovlig der.

Lenke til kommentar

Kan det være en idé å tøye pengene litt ved å gå ned fra 18" til 17" felger, samt kjøpe vinterdekk med billigere alu-felger fra et annet sted enn bilforhandleren?

Dekk og felger er jo uansett noe man kan bytte ut etterpå, vanskeligere å gjøre det med det meste annet på lista..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...