Gå til innhold

Bestille kamera


Anbefalte innlegg

Jaja, da er det klart for å bestille kamera!! Valget har falt på et Panasonic NV-MX350. Men jeg har et par spørsmål...

 

Hva er forskjellen på MX350 og MX500?

 

Tenker jeg skal bestille fra utlandet, hvilken seriøst nettbutikk med lave priser på dette kameraet anbefaler dere?

 

Og til slutt, jeg har ikke bestemt meg 100%. Finnes det noen bedre alternativer i samme prisklasse?

 

På forhånd takk for alle svar.

 

- Erling

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke anbefal deg noen seriøs nettbutikk i utlandet, men tenk deg om to ganger før du handler. Husk at du blir ilagt moms på både vare og frakten hjem til deg.

 

En annen sak som enkelte webshoper i utlandet gjør, er at de ribber innholdet i esken, slik at du må kjøpe dette som tilleggsutstyr. Husk også at strømforsyningen kan være 110Volt og ikke 220-230volt som vi har her hjemme på berget.

 

Sist, men ikke minst så har vi fra og med 1 juli 2001 fått en utrolig fin garantiordning her til lands. Et videokamera er en komplisert konstruksjon som krever ekstra omhu når det gjelder behandling. Skulle likevel uhellet være ute er det godt å vite at serviceapparatet ikke er så all verdens langt unna.

 

Det kan fort bli dyrt med frakt og papirmølle hvis kameraet må sendes ut av landet.

 

Mitt råd er: Kjøp i Norge, og du har mange rettigheter som du kan se langt etter i utlandet.

 

Uansett, lykke til!

Lenke til kommentar

Her er info mellom 350 og 500

 

 

NV-MX350

 

Avansert videokamera med 3CCD,

 

MX350 befinner seg i proffskiktet. Med den avanserte 3CCC-teknologien og Leica Dicomar-linsen gir MX350 deg detaljrike bilder fulle av nyanser og atmosfære. Kameraet kombinerer høy ytelse med en praktisk design - MX350 er enkel å håndtere, og besitter funksjoner og kvaliteter for den mest kresne videofilmer!

 

Argumenter:

3.5" Super Clear LCD

3CCD kamerasystem.

8 MB SD-minnekort, USB-kabel og programvare medfølger

Digital stillbildeutgang (RS232C)

DV/Analog INN/UT

Innebygget blitz

Leica Dicomar 12x optisk zoom

LEICA DICOMAR Lens

MPEG4 Internet Movie

Optisk bildestabilisator (Mega OIS)

Profesjonelle funksjoner (Zebra pattern, Colour bar generator, manuell/ auto lyd)

SD Voice Recorder

Støtter Bluetooth-teknologien

Sub Rec. Button

 

 

MX 500

 

Ny 3CCD camcorder med 3 Megapixel oppløsning for stillbilder!

 

MX500 er etterfølgeren til den tidligere toppmodellen, den meget anerkjente 3CCD modellen NV-MX350. Den nye NV-MX500 er utstyrt med et Leica Dicomar objektiv, og 3 Megapixel stillbilder!

 

For å tilby brukeren kreativ frihet og fleksibilitet, har MX500 et bredt utvalg av manuelle funksjoner, som manuell fokusring på objektivet, overeksponeringsvarsel med zebra mønster, justeringer for bildeskarphet og farge, "colour bar" generering, opptak av kameradata, stereo zoom mikrofon, zoom hendel med variabel hastighet, pluss manuell blenderkontroll, hvitbalanse, motlyskompensasjon, lukkerhastighet, uttoning og mikrofon nivå.

 

I tillegg til en konvensjonell fargesøker, er MX500 utstyrt med en stor 3.5" LCD monitor med kunstig intelligens, som optimaliserer bildet på monitoren ut fra lysforholdene i hver scene.

 

 

Skal du til Kanariøyene så koster mx500 kr 14900 hos firmaet VISANTA.

Der handler du trygt.

 

*** Skal du ha ett komplett dv kamera kjøp Canon xm2***

 

Se her :

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=32859&=katnav

 

 

Mvh

 

tomy

Lenke til kommentar

Kjøpte selv et MX500 hos http://www.kkelectronics.co.uk/ for 1199 GBP.

Husk at du slipper VAT, men må betale Norsk moms.

 

Har også sett MX350 for 999 GBP (inkl VAT) hos andre web butikker i UK

 

Strømforsyning er vanligvis ikke problem da laderne tar fra 110 - 240 V slik at det eneste du eventuelt trenger å skaffe er ny ledning/støpsel.

 

Et mulig problem er døde pixeler som ikke er uvanlig på nye DV kameraer, enten på LCD skjermen eller i søkeren. Fordelen med å handle i butikk i Norge er at du bør nekte å ta imot/betale hvis du oppdager dette. Denne retten har du ikke hvis du handler på nettet i Norge da leverandørene i bruksanvisningen skriver at det er helt vanlig med døde pixler i produksjonen !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...