Gå til innhold

Forslag til ny laptop?

Murky

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er på utkikk etter ny laptop, og vil vel egentlig ikke bruke mer enn 15-18000.

Har sett endel på de vanlige som leveres fra Dell og HP(9550 etc..), men det er altid noe som jeg synes mangle. De fjerner noe greier fra alle alternativene som gjør at det ikke helt er hva jeg vil ha. Ene øyeblikket er det skjemoppløsning som ikke er bra nok, eller så er det for lite RAM elelr et merkelig dårlig skjermkort.

Jeg her derfor sett litt utenfor våre landegrenser.

Har funnet denne

http://www.rockdirect.com/viewNotebook.php...me=XTREME%20770

Xtreme 770. Det er vel den første laptoppen som ser ut til å ha det meste jeg ønsker meg til en overkommelig pris.

Er det noen som har noe erfaring med denne laptoppen, eventuelt erfaring med bestilling fra utlandet.

Pratet med tollen at det er ganske greit å bestille fra utlandet. Alt du trenger gjøre er få fjernet lokal mva fra prisen, for så at tollen legger på 25% mva. Dette er overkommelig da utgangsprisene er endel under norske priser virker det som.

Håper på litt hjelp i forbinnelse med dette. Dere kan eventuelt også gi noen tips om andre alternative laptops med en løslig spec som følger:

17' skjerm (oppløsnint bør være bra)

Bra skjermkort for spilling av nyere spill.(ingen nevnt grunnet alt for mnge alternativer)

7200 rpm harddisk.

Greit lydkort

Helst mer en 2 GB ram

Prosessor som matcher resten.

Windows Vista

Endret av Murky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville anbefalt deg Dell XPS m1710, den har alt du har nevnt over, kjøpte den nettopp selv, den er konge. Kan fåes me Geforce go 7950GTX som er det skjermkortet som har best ytelse per dags dato til bærbare pcer, eneste minuset er at det ikke støtter DX10, men det er ingen bra spill nå som bare støtter DX10 uansett, og hvis du vil spille de fleste spill best muligt er 7950GTX best.

Lenke til kommentar

Asus og dell er de mest pålitelige laptopene som kan skaffes.

Disse er å anbefale

Men hvis du har lyst på det helt spesielle, så skaff deg mac

Mac kan også kjøre Windows (gjerne bedre enn en vanlig pc) så det er et greit valg, men det er for spesiellt interreserte (legg merke til!)

Lenke til kommentar

Takk for forslagene. Det er bøttevis med alternativer der ute. Jeg skal se litt på deres forslag. Angående dell så er jeg ikke helt sikker. Hadde en dell 9400 for en stund siden. Fungerte fint den, men har hørt at de med litt råere Dell slilter med varmeutvikling, og maskinen tryner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...