Gå til innhold

Beste bærbare til rundt 20k (design viktig!)

eXpoN

Anbefalte innlegg

Du skal nok lete ganske lenge etter en pc som de færreste har..

Det er nok fler som har en Acer, Dell, IBM eller en HP enn Mac.

Kjøper du MBPen med 17" så har du en knall maskin, kjøpte selv 15" for 1mnd siden og angrer på at jeg ikke switchet før.

Du får nok ikke en laptop med mye bedre design enn Mac sine, jeg har ihvertfall ikke sett noen.

9284924[/snapback]

Sjekk min post over. :)

Det er *veldig* få i Norge som har Vaio, og de har bedre design en Apples maskiner.

9285192[/snapback]

De eneste som selger Sony VAIO i Norge er Netshop, og det uten at Sony vet om det. Dessuten er maskina de tilbyr håpløst utdatert!

Men pent design har de absolutt. Design er jo mye smak og behag. Noen finner faktisk en klumpete maskin temmelig fin, mens andre ikke ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøper du MBPen med 17" så har du en knall maskin, kjøpte selv 15" for 1mnd siden og angrer på at jeg ikke switchet før.

Du får nok ikke en laptop med mye bedre design enn Mac sine, jeg har ihvertfall ikke sett noen.

9284924[/snapback]

Det er *veldig* få i Norge som har Vaio, og de har bedre design en Apples maskiner.

9285192[/snapback]

De eneste som selger Sony VAIO i Norge er Netshop, og det uten at Sony vet om det. Dessuten er maskina de tilbyr håpløst utdatert!

Men pent design har de absolutt. Design er jo mye smak og behag. Noen finner faktisk en klumpete maskin temmelig fin, mens andre ikke ;)

9285208[/snapback]

Selvsagt, alle mine poster inneholder min personlige mening om saker og ting :)

Lenke til kommentar

9284924[/snapback]

9285192[/snapback]

Nå er det ganske lett å mistolke den posten din da du skriver at den er "umulig" å få tak i...

Dessuten er det greit å kjøpe et merke som mange butikker selger, særlig mac, da du bare kan levere inn maskinen for service uansett hvor du har kjøpt den.

Er ihvertfall sånn jeg har skjønnt det.

Lenke til kommentar
Takker for svar!

Vel, hva slags Mac er det dere anbefaler? Er helt grønn når det gjelder Mac..

9285658[/snapback]

Hvis du skal ha laptop ville jeg gått for Macbook Pro, den koster alt fra 16-25000kr..

Den dyreste er da en 17" mens det er to 15" eller no med litt forskjellig ytelse.

Som jeg sa så er jeg super fornøyd med min på 15", passer perfekt til å se filmer, gjøre skolearbeid og surfe på internett.

Har heller aldri hatt en laptop med så bra batteri.

Og når det kommer til OSX så er det bare å kjøre på, utrolig genialt laget og alt er liksom så opplagt .

Lenke til kommentar
Takker for svar!

Vel, hva slags Mac er det dere anbefaler? Er helt grønn når det gjelder Mac..

9285658[/snapback]

Hvis du skal ha laptop ville jeg gått for Macbook Pro, den koster alt fra 16-25000kr..

Den dyreste er da en 17" mens det er to 15" eller no med litt forskjellig ytelse.

Som jeg sa så er jeg super fornøyd med min på 15", passer perfekt til å se filmer, gjøre skolearbeid og surfe på internett.

Har heller aldri hatt en laptop med så bra batteri.

Og når det kommer til OSX så er det bare å kjøre på, utrolig genialt laget og alt er liksom så opplagt .

9288466[/snapback]

Skal du ha en forbasket MBP til å se filmer, skolearbeid og internett?.

Glad noen svømmer i penger :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for Dell XPS m1710, den er extremt god, og har det beste skjermkortet du får til bærbare pcer nå til dags, eneste minuset med kortet er at det ikke støtter DX10.

ferrari og Lambogini betaler du mye bare for ferrari/lambo merket, dell xps m1710 derimot får du veldig mye igjen for pengene, + at den ser konge ut, eneste minuset er at den veier litt, men dette er heller ikke et problem hvis du har sekk til den.

Lenke til kommentar

Kan nevne at macbook har et av di beste trådløse nettverkskortene jeg har vært borti. Kan sitte på omtrent hvilket trådløst nettverk i nabolaget fra rommet mitt uten at jeg mister for mye ytelse. Med dell laptopen til moren min får jeg ikke signal inn. Med Macbook Pro får du pose OG sekk. Prisen er totalt verdt det, en kompis med proen. Har lagt inn windows xp på den slik at han kan spille på den. OSX tok vi vare på til skolebruk. OSX er faktisk ganske genialt i og med at det er stort sett bygd på BSD, så di fleste linux komandoer fungerer. Samt at det fins Wine til OSX (Hvis jeg ikke tar feil, mener og huske det hvertfall) så å få kjøre windows programmer i OSX skal ikke være store saken.

Fair enough, reklame post for Apple men saken er ganske rett fram. Apple har design samt ytelse. For meg blir Ferrari og lamborgini altfor fjortizz...

(ingen anelse hvorfor bare liker ikke maskinene) samt XPS, jeg spyr av designet. XPS har jo fan lys som blinker i et kjør, hvordan skal du liksom kunne jobbe når du har diskoteket med deg hvor enn du går? Greit nok, XPS har fjortiss faktor som er viktig for en del ungdommer.

Hvis jeg var deg ville jeg valgt en Macbook Pro med 15" også satt med ekstra minne. Alt du trenger så og si.

NOTE: Basert på egne erfaringer og egne meninger.

EDIT; Sjark, hvordan kan en laptop ha det beste skjermkortet på markedet som ikke støtter DX10? Du mister liksom litt meiningen hvis du skal ha det beste skjermkortet på markedet også ikke får med DX10. DX10 er vel nesten et must nå får tiden. Men alt kommer til slutt på hva du skal gjøre med maskinen. Skal du spille WoW duger en dårlige laptop. Skal du se film, skrive, lese osv så kan du like så greit bare kjøpe en billig laptop

EDIT2: Leste om XPS'en fair enough, et råsterkt skjermkort til laptop men mangler DX10 som du påpekte

.... dreit på leggen.

Endret av tmolberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...