Gå til innhold

trygt å kjøpe 360 nå?

olakjell123

Anbefalte innlegg

Hvordan er det med denne 65nm-greia? Har ikke fått med meg noen ting der. Er det en CPU arkitektur som gir fra seg mindre varme? Når skal dette lanseres? Og ang. oppdatert hardware; kommer Elite-boksen med top-of-the-hylle hardware, eller har den lik innmat som alle de andre Xbox 360‘ene?

9290320[/snapback]

Premium:

- 20GB HDD

- Sølv tray

- HDMI på de ny produserte

Elite:

- HDMI

- 120GB HDD

- Svart Design

- 65 nm CPU og eller GPU design, husker ikke helt om det var begge

Core:

- Ingen HDD

- Hvitt tray

Der har jeg listet opp ulikhetene mellom de ulike versjonene.

Felles for alle versjonene er maskinvaren (bortsett fra 65nm som kommer, har ingen ytelsesforskjell, senker bare varmen), det faktum at du kan kjøpe alt av ekstra utstyr og bruke det på alle versjonene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, alle maskinene vil få 65nm chipper og det nye Falcon chipsettet etter hvert, ikke bare Elite. Men når det skjer er det ingen som vet.

Både Elite og Premium vil også få HDMI, men premium får det vel ikke før nåværende partier er solgt ut. Det er allerede begynt å selge premium maskiner med HDMI i USA.

Lenke til kommentar
Altså, hvis jeg kjøper en Elite den 21.8 så får jeg den mest sikre Xboxen? Eller, hvis du skal være skikkelig vanskelig; 65nm er bedre enn eldre modeller?

9290939[/snapback]

Mest sannsynlig så vil ikke denne Eliten være med 65nm chipper, de Elite modellene som selges i USA er ikke det.

Folk er litt forvirret der, det er ikke slik at bare Elite får 65nm og det nye chipsettet, på sikt så vil alle modellene få det.

65 nm modellene er (så langt jeg vet) ikke satt i produksjon ennå, men de vil/kan komme rimelig snart. Forskjellen mellom dagens modeller og den kommende med 65nm chipper er hovedsaklig på varmeutvikling. 65nm vil produsere mindre varme, og dermed også kreve mindre kjøling, noe som vil tilsvare mindre støy.

Men man kan nå si det slikt at den maskinen som har størst sjanse for at har/får 65nm først er Elite.

Personlig så ville jeg bare kjøpt en Premium og solgt den igjen for å kjøpe en 65nm maskin med HDMI når den kommer. Spillene som kommer fremover er for gode til å sitte på gjerdet og vente.

Lenke til kommentar
Ka som er den beste pakken? premium, elite, eller den andre?

Går det ann å koble til ei vifte på et vis? lage seg vifte, kjøling eller nokke liknande?

Skal snart kjøpe meg XBox 360 og har aldri hatt tanken om PS3...  :)

9301496[/snapback]

Elite er den "beste" pakken, den kommer med en 120GB harddisk og HDMI, den er også svart om det har noe å si. Med det sagt så kan man også kjøpe 120GB HD utenom hvis man har Core eller Premium, men den koster en liten formue foreløpig.

Det finnes noen halvdårlige vifteløsninger som man kan koble til 360'en, som som f.eks denne.

Lenke til kommentar
Hei

Sitter og leser elkjøp avisen nå.

Release 360 elite for 4495,-

*remium maskinen selges for 2495,-

9307246[/snapback]

Så 2000kr mer for større harddisk og en hdmi port (som alle maskiner vil ha etterhvert uansett) ?

Ekstremt drøy pris, håper elite flopper.

Lenke til kommentar

Så 2000kr mer for større harddisk og en hdmi port (som alle maskiner vil ha etterhvert uansett) ?

Ekstremt drøy pris, håper elite flopper.

9308185[/snapback]

Enig!

Her er en 120GB 2,5" SATA harddisk:

http://www.deal.no/produkt.cfm?id=104947&sb=99&lb=0

Den koster 610+frakt

Det er akkurat en slik Harddisk som dette (sikkert av et annet merke da) som sitter inne i skallet på den 120GB Elite Harddisken. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...