Gå til innhold

Hvordan renser jeg maskinen best mulig?

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle rense maskinen for støv og skitt siden prossesor vifta får mindre og mindre omdreininger.

Er det bra og bruke q-tips? Hvor får jeg kjøpt trykkluft? Kan støvsugeren ødelegge noe hvis den kommer for nær noen komponenter?

På Forhånd Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta med kassa ut og bruk trykkluft. Du får vel kjøpt småflasker (som spraybokser) ett eller annet sted. Eller en liten kompressor for noen hundrelapper feks. på Biltema. Støvsugeren bli for svak og dessuten er det lett og komme borti ting som ikke har godt av det.

Lenke til kommentar

Ikke bruk trykkluft på bensinstasjon, kan bli for kraftig og det er ofte vann i slik trykkluft (men boksluft er OK).

Støvsuger er bra nok, men det holder å suge selve kabinettet og vifter, ikke bruk den direkte på kretskort (statisk elektrisitet).

Lenke til kommentar

Jeg hadde en gang et lydkort som så ille ut. Et veldig tynt lag med støv som merkelig nok satt bom fast. Blåsing og støvsuging var nytteløst. Så jeg prøvde ganske enkelt og tørke støvet av med en fille fuktet med sprit, men måtte gi fort opp da det omtrent er 1000 spisse loddepunkter som stakk opp.. Men da kom jeg på jeg kunne bruke en tannbørste. Jeg pusset lett over kortet, og så blåste jeg på det. Alt støvet var borte :)

Det jeg lurer veldig på er om en tannbørste bygger opp veldig mye statisk strøm? Jeg tror faktisk den gjør det... Så dette har vært en engangsoperasjon for meg, på et lydkort verdt 100 kr. Kortet virker ennå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...