deaktivert443556 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Hva er forskjellen på g0 og b3?? 9321504[/snapback] Strømforbruk, og dermed også temperatur. Begge er lavere på G0. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Hva er forskjellen på g0 og b3?? 9321504[/snapback] les i denne posten så skjønner du :!: Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Slengte meg på ukens tilbud jeg også... Har en B3 fra før som gjør 3.4 Ghz @1.39v prime stabilt, så tviler på at jeg har så mye å hente. Lenke til kommentar
Zarachas Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Det var da ekstrem tillitsfulle dere skulle være. Hva i all verden vil T2 tjene på å lyge om stepping på CPUen sin? 9301273[/snapback] vel det er mye kids her inne jeg har en e 6850 med go, men det er vel det alle kommer med Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Hva er forskjellen på g0 og b3?? 9321504[/snapback] Hvis du leser tråden, så finner du det ut. Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 I mitt innlegg #150 i denne tråden påstår jeg jo det som blir bekreftet av Alcoholiday, nemlig at den prosentvise forskjellen er minimal. Så jeg har ikke misforstått noe(som Betroz tror), dette med stepping er noe jeg har lest en god del om både her på forumet og andre steder. Potensialet til overklokking for en prosessor er som nevnt individuelt, og testen i Anandtech overbeviser ikke meg om at jeg har tabbet meg ut ved å ikke vente noen uker på en G0. En reduksjon av strømforbruket på 3-6% er heller ikke overbevisende for mitt vedkommende. Den merkbare forskjellen tror jeg vi må vente noen måneder på, nemlig Penryn, som er nevnt i artikkelen fra Anandtech. Zarachas, i det samme innlegget mitt står det du skriver i ditt innlegg om G0-stepping på E6850. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Det kan ikke være tvil om at en cpu med lavere strømforbruk vil ha potensiale til å klokke litt lengre.Det er heller ingen som har sagt at en G0 garantert klokker lengre enn B3. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Jeg har masse skuff å komme med til dere folkens som tilsier at det er veldig liten sjangs i havet for å få en G0, men at det er mulig Heisann. Jeg har vært nede og tittet litt i dag igjen. Og jeg har da tittet på ca 15 cpu`er. Alle disse har B3 stepping. Vi har ikke muligheten til å lete igjennom nesten 100stk cpu`er etter en G0 stepping, da dette vil ta for lang tid. Majoriteten enda er B3 stepping, så hadde jeg vært deg, ville jeg tatt utgangspunkt i at det var det som kom. (og heller fått en posetiv overaskelse om det skulle vise seg og komme en G0) Regner også med at du har forståelse for at du ikke slipper inn på vårt lager, og får lete igjennom selv. Ha en fortsatt fin dag. Mvh ***** ****** Product Manager Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Jeg har masse skuff å komme med til dere folkens som tilsier at det er veldig liten sjangs i havet for å få en G0, men at det er mulig Heisann. Jeg har vært nede og tittet litt i dag igjen. Og jeg har da tittet på ca 15 cpu`er. Alle disse har B3 stepping. Vi har ikke muligheten til å lete igjennom nesten 100stk cpu`er etter en G0 stepping, da dette vil ta for lang tid. Majoriteten enda er B3 stepping, så hadde jeg vært deg, ville jeg tatt utgangspunkt i at det var det som kom. (og heller fått en posetiv overaskelse om det skulle vise seg og komme en G0) Regner også med at du har forståelse for at du ikke slipper inn på vårt lager, og får lete igjennom selv. Ha en fortsatt fin dag. Mvh ***** ****** Product Manager 9322853[/snapback] Kom den meldinga fra Netshop? Da er det så jeg vuderer å avbestille og drøyern litt. Endret 20. august 2007 av Alcoholiday Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 jepp sendte dem en mail og det var svaret jeg fikk fra Product Manager .... Lenke til kommentar
Kennet_H Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 En reduksjon av strømforbruket på 3-6% er heller ikke overbevisende for mitt vedkommende. 9322573[/snapback] Hvis du tror en redusjon fra 105w til 95w tilsvarer 3-6% så er det nok på tide og finne frem matteboka fra 7klasse Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Han går vel etter faktiske tall målt i tester, ikke TDP på prosessoren. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Slengte meg på ukens tilbud jeg også... Har en B3 fra før som gjør 3.4 Ghz @1.39v prime stabilt, så tviler på at jeg har så mye å hente. 9321993[/snapback] En ting jeg lurer på, hvorfor skulle Netshop ha 1950 for CPUen først (da jeg kjøpte), og så noen dager etter komme med "Ukens Tilbud" med 1999(?)? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 superweekend supertirsdag? de har så mange rare dager at man går helt i spinn. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 jepp sendte dem en mail og det var svaret jeg fikk fra Product Manager .... 9323186[/snapback] Og hvor gammel er så lige den mail ?? Alle og enhver kan jo skrive en slik! Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 den mailen er til å stole på. Ikke forvent å få G0 fra netshop enda Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 opp til hver å en om dere stoler på meg eler ikke, men jeg sendte mail til dem på lørdag og fikk svar idag ..... Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Du ser jo tillitsvekkende nok ut på avataren i alle fall Ghost... Men ja Kimmer, du har jo rett, hvem som helst kan skrive noe sånt. Man bør alltid sile med sunn fornuft det man leser på nett. Jeg kjenner i grunn ingen her på forumet, men man danner seg jo et visst inntrykk av de man diskuterer/leser en del fra, og jeg har personlig da full tillit til at Ghost ikke ville skrevet noe sånt på faenskap eller denslags. Men det er jo bare mitt synspunkt Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Det er jo vanskeligere å forfalske f.eks. et bilde av mailen? Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Jeg kjenner igjen måten mailen er skrevet på av personen i netshop også, så for de som velger å ikke stole på den er det bare til å bestille på netshop å se hva som kommer i posten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå