2bb1 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Ja, det kan hende. Men når jeg har installert kjølere, så har jeg vridd den veien som pilen viser, trykket festet ned, og vridd festet motsatt vei at det pilen viser. Er jo veldig enkelt, og man kjenner ganske fort om kjøleren sitter bom fast eller om den "slarker" litt Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Bare lytt og lær du nå 2bb1, ikke kverruler..! He he, nei altså det er jo fritt frem å gjøre ting på sin egen måte, så om du foretrekker den metoden, så gjør du det. Men etter boka er det altså ikke nødvendig å vri annet enn ved demontering, og jeg syns personlig også det er lettere, enn det dere beskriver. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Hmm så man skal ikke vri etter man har trykket de på plass? Ah ok, da gjorde jeg det litt tungvindt. Jeg åpnet, trykket og låste. Men samme resultat Forskjellen blir at man ikke får noen bekreftelse på at den har kommet skikkelig på plass i låst posisjon. Gjør man det riktig hører man med en gang man har trykket hardt nok (klikket). Jupp, men den klikket og sitter, men jeg får være oppmerksom på det videre . Lenke til kommentar
anbar Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) er det noen måte man kan finne ut på om man har go, uten å ta av prossesorkjøleren? Det står om det er B3 eller G0 i CPU-z arg, jeg har b3 men men, hadde ikke tenkt å klokke før om 1/2 år når det empirisk begynner å bli bruk for det. edit: skriveleif Endret 6. november 2007 av anbar Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Bare lytt og lær du nå 2bb1, ikke kverruler..!He he, nei altså det er jo fritt frem å gjøre ting på sin egen måte, så om du foretrekker den metoden, så gjør du det. Men etter boka er det altså ikke nødvendig å vri annet enn ved demontering, og jeg syns personlig også det er lettere, enn det dere beskriver. Hehe, at måten dere bruker er riktig, sier jeg ingenting på. Synes vri-måten også er veldig enkel, så ville bare få frem at det er mulig å gjøre det på andre måter om noen sliter med den "korrekte" måten. Endret 6. november 2007 av 2bb1 Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Har prøvd vri måten også, men er akuratt som om det ikke får feste i hk i det ene hjørnet... Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 er det noen måte man kan finne ut på om man har go, uten å ta av prossesorkjøleren? Det står om det er B3 eller G0 i CPU-z arg, jeg har b2 men men, hadde ikke tenkt å klokke før om 1/2 år når det empirisk begynner å bli bruk for det. B2 finnes vel ikke i quad. Er vel kun dual som har B2. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Bare lytt og lær du nå 2bb1, ikke kverruler..!He he, nei altså det er jo fritt frem å gjøre ting på sin egen måte, så om du foretrekker den metoden, så gjør du det. Men etter boka er det altså ikke nødvendig å vri annet enn ved demontering, og jeg syns personlig også det er lettere, enn det dere beskriver. Hehe, at måten dere bruker er riktig, sier jeg ingenting på. Synes vri-måten også er veldig enkel, så ville bare få frem at det er mulig å gjøre det på andre måter om noen sliter med den "korrekte" måten. Nå er vi veldig off-topic, men det er jo ett viktig tema for en Q6600 - montering av kjøler. 2BB1: Prøvd å montere "klips-køler" in-situ (i ett trangt kabiss) med heatpipe-kjølere/annet hardware tett rundt sokkel? Dersom du virkelig har det og ikke har "pencil-<di>>hikk-fingers" så skjønner du hvorfor det er nok problem å *kun* trykke pins på plass. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Har prøvd vri måten også, men er akuratt som om det ikke får feste i hk i det ene hjørnet...Jeg er enig med TL1000S at det han sier er mest korrekt. Hør klikkene. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Bare lytt og lær du nå 2bb1, ikke kverruler..!He he, nei altså det er jo fritt frem å gjøre ting på sin egen måte, så om du foretrekker den metoden, så gjør du det. Men etter boka er det altså ikke nødvendig å vri annet enn ved demontering, og jeg syns personlig også det er lettere, enn det dere beskriver. Hehe, at måten dere bruker er riktig, sier jeg ingenting på. Synes vri-måten også er veldig enkel, så ville bare få frem at det er mulig å gjøre det på andre måter om noen sliter med den "korrekte" måten. Nå er vi veldig off-topic, men det er jo ett viktig tema for en Q6600 - montering av kjøler. 2BB1: Prøvd å montere "klips-køler" in-situ (i ett trangt kabiss) med heatpipe-kjølere/annet hardware tett rundt sokkel? Dersom du virkelig har det og ikke har "pencil-<di>>hikk-fingers" så skjønner du hvorfor det er nok problem å *kun* trykke pins på plass. Ja, da er det uten tvil en fordel å følge den korrekte metoden! Har heldigvis god plass i mitt, så at jeg kan fortsette å praktisere min spesielle montering Endret 6. november 2007 av 2bb1 Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Har prøvd vri måten også, men er akuratt som om det ikke får feste i hk i det ene hjørnet...Jeg er enig med TL1000S at det han sier er mest korrekt. Hør klikkene. Det jeg gjorde først. Men det ene hjørnet vil bare ikke henge fast i hk, uansett hvor mye jeg presser... Tør ikke trykke hardere, for er redd hk skal knekke... Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Ta av kjøleren og se under festene, er alle like? Det ene festet mitt, så kilte den sorte greia seg fast. Ikke noe stort problem, men ble litt vanskelig å feste den da. Du kan jo også prøve "min" metode Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Det jeg gjorde først. Men det ene hjørnet vil bare ikke henge fast i hk, uansett hvor mye jeg presser... Tør ikke trykke hardere, for er redd hk skal knekke... Har etterhvert hatt en del LGA775 maskiner her, og jeg har så langt vært forskånet for problemer med å få kjøleren til å sitte. Men jeg har ved flere anledninger vært litt nervøs ved monteringen, fordi jeg har måtte trykke litt hardere enn jeg er komfortabel med. Man kan jo si at dette er en enkel og smart konstruksjon, men jeg er personlig ikke så veldig begeistret likevel. Men når du sier at ene hjørnet ikke vil henge fast, betyr det at det klikker, men likevel spretter opp igjen, eller trykker du ikke hart nok til å få klikket? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Det klikker av og til, men løsner bare igjen... Akuratt som om hullet i hk er litt for stort/festet er litt for lite... Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Uff da Eksentron, har hørt om dette før, men har som nevnt ikke noe egen erfaring med dette problemet. Kanskje du skulle lage deg en egen tråd om denne saken, å høre hva andre har gjort for å løse det? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Får vente til jeg får tilbake nytt HK fra reklamasjon. Kan være det funker på det kortet da. Sendte det inn pga. flashing av bios failed, og hadde ikke lagd backup av gamle bios. Endret 7. november 2007 av Eksentron Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Det klikker av og til, men løsner bare igjen... Akuratt som om hullet i hk er litt for stort/festet er litt for lite... Da trykker du ikke hardt nok har vært utsatt for det selv. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 For å si det sånn, hadde jeg trykket hardere hadde jeg fått en fin brist i hk. Er ikke så veldig intressert i å "tape" 2000 kr på det, ass... Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 For å si det sånn, hadde jeg trykket hardere hadde jeg fått en fin brist i hk.Er ikke så veldig intressert i å "tape" 2000 kr på det, ass... hvordan vet du det? tror nok at hk´et tåler mer enn de fleste tror. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Tror nok "Kimmer" har/hadde mye rett i at det er mange som "sliter" litt med montering av LGA775-kjølere. Dersom det ikke "klikker"(låser) når man trykker ett hjørne/klips på plass er det to muligheter: 1) Man bruker "metoden" til en viss debattatant og ikke har klips rotert i "låseposisjon"/glemmer å rotere 2) Man har vært/er en "brutal kløne" og har ødelagt klips (plastmothaker er ødelagt) = kast kjøleren og kjøp ny. Dette er faktisk vanskelig for noen, og de bør med fordel bruke ettermarkedkjølere basert på bakplate/skrufeste. Eller selvsagt overlate "hjemmemekking" av PC-systemer til en som kan det. (thi-hi) Endret 7. november 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå