Simkin Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) kjøpt en q6600-g0 for noen uker siden på timesalg til netshop.noKlokk rett opp 3.7ghz på ok luft inv_biggrin.gif Kjempe fornøyd du kjører vel ikke det 24/7? selv har jeg en G0 som kjører på 3.4ghz 24/7 alt fra 25 til 33 grader idle. og 67-68 full load Endret 5. november 2007 av Simkin Lenke til kommentar
kenzzz Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 tror jeg skal gå for en Q6600 nå, hvor skal jeg handle for å få G0 disse dagene? har seff hørt at netshop hadde disse, har de dem enda? må være 100% sikker Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 tror jeg skal gå for en Q6600 nå, hvor skal jeg handle for å få G0 disse dagene? har seff hørt at netshop hadde disse, har de dem enda? må være 100% sikker wink.gif bor du i oslo, så er netshoposlo behjelpelig med å finne G0.. de fant en til meg Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Digital Impuls også, om du går i butikken... Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Digital Impuls også, om du går i butikken... Datakjeden også (Tønsberg hvertfall) Lenke til kommentar
kenzzz Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 nice, høres bra ut, men vet ikke hvor netshop og digital impuls ligger i oslo, bodd her lenge men ekke sikker Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 DI ligger i Møllergata elns (?) Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 TL1000S: Vil bare rapportere at jeg nok går for en X2 5600+ Windsor, siden jeg da får bra ytelse og ikke overstiger 89w. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Fikk SLACR ("Slacker") fra Amentio Avsender var vel Actebis Computers Har styra på i hele dag for å få på en Thermaltake MaxOrb på mitt Asus Maximum Formula SE. Herregud det var ikke bare bare. Tror bare 3 av de 4 klipsene sitter fast i hovedkortet, men jeg satser på at det holder. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Ikke sats på det. Høres ut som en god oppskrift for skjev montering/dårlig kontakt med høye temperaturer på noen av kjernene (eller alle). Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Hmm, bare 3 av 4 sitter 100%, men kjøleren står rett på kjernen fordi. Sjekka akkurat temperatur etter install av windows. 28C på alle kjerner. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Prøv heller å dremle litt på kjøleren så den sitter som den skal. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Skulle teste litt overklokking nå så jeg prøvde å få til 8x400FSB (3.2Ghz), men i Windows så står det at jeg kjører 8x450FSB og 3.6Ghz... jaja, kjernetemp ved load er på ca 60 grader. Er det for mye med luft eller er det godkjent? Når begynner det å bli farlig varmt? Ifølge CPU-Z så har er vcore på 1.4v, er dette også for mye? Skal leke meg litt mer og prøve å få den til min ønskede overklokk på 3.2Ghz med 400FSB. Endret 5. november 2007 av apollox Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Du har nok fått kjøler montert bra. Det er greie, fine temperaturer. Windows (og det meste annen sw) viser feil om klokk når du endrer MP ned fra default (9 til 8). Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg kom over en genial guide : Core 2 Quad and Duo Temperature Guide. Forklarer det meste dere lurer på om temperaturer. Selv skal jeg fra nå av holde meg under 70C grader core temps. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Hadde akuratt samme problemet med boxed kjøleren min. Fikk bare på 3 av 4 fester. Det siste vil ikke henge. Det er det oppe til venstre som ikke henger... Edit: Samme hk, Asus Maximus Formula SE Endret 6. november 2007 av Eksentron Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Når den siste ikke går på, legger du hele tyngden din på skruen. Da må den gi tapt til slutt! Så vrir du rundt slik at den fester seg. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Vrir du så løsner den... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Når den siste ikke går på, legger du hele tyngden din på skruen. Da må den gi tapt til slutt! Så vrir du rundt slik at den fester seg. Høres ut som en fin oppskrift på å brekke/skade hk Det skal ikke vris noe på "push-pin'ene". De skal stå i rett posisjon (motsatt vei av pilmarkering) FØR MAN TRYKKER DE PÅ PLASS. Da skal de "klikke" på plass forutsatt at man er "hølvant" og vet å sette alle 4 i rett posisjon og bestemt (men ikke veldig hardt) trykke to og to (diagonalt) på plass. Pilen viser hvilken vei man skal vri for å løsne kjøler. Den "spretter" da opp. Står "push-pin" i "løsne-posisjon" når man skal sette den på, kan man trykke så hardt man vil uten at den fester seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå