Gå til innhold

Netshop Q6600 stepping?

T2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flott å vite :) *notert*.

He he nja, men hvis du stoler på hele setningen fra sablabra, er det vel strengt tatt ikke noe å notere...

Hvis de altså til enhver tid handler der det er best pris, må det være helt lotto for oss hvor delene kommer fra, og hva vi får. :p

Men rent statistisk begynner det vel å bli gode muligheter for å få G0 de fleste steder nå?

Det virker som om de aller fleste får G0 nå ja... Bare for å vise at de bestiller fra billigste sted, så fikk den samme kameraten min PC-en sin i 7 forskjellige pakker! De hadde altså bestilt fra 7 forskjellige lagere selv om alt ble bestilt fra amentio.

Lenke til kommentar
He he nja, men hvis du stoler på hele setningen fra sablabra, er det vel strengt tatt ikke noe å notere...

Hvis de altså til enhver tid handler der det er best pris, må det være helt lotto for oss hvor delene kommer fra, og hva vi får. :p

Men rent statistisk begynner det vel å bli gode muligheter for å få G0 de fleste steder nå?

Hehe, jeg noterte at jeg ikke skal handle Q6600 fra Amentio ;) Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 Lagt til I dag, 05:24

Hehe, jeg noterte at jeg ikke skal handle Q6600 fra Amentio

Aha!. Ja, det kan selvsagt vært verdt å notere ned ja :D

sablabra Lagt til I går, 22:55

Det virker som om de aller fleste får G0 nå ja... Bare for å vise at de bestiller fra billigste sted, så fikk den samme kameraten min PC-en sin i 7 forskjellige pakker! De hadde altså bestilt fra 7 forskjellige lagere selv om alt ble bestilt fra amentio.

Ja, jeg bestilte selv en pc i deler der nylig, og den kom i diverse forskjellige kolli. Hk fra Norek, PSU fra Hattelco i Arendal, mens E6750, grafikk-kort, HD, og kassa, kom fra GNT Norway i Sandefjord. Så det er jo slik de jobber, selv om jeg ikke vet hvor mye de skifter rundt. Vet du hvem som var leverandør av den Quaden til din kamerat eller, om det var GNT?

Uansett, vi er vel i alle fall eninge om at Ametio nok ikke er det tryggeste stedet, om man vil være helt sikker på hva man får. :)

Lenke til kommentar

Fikk SL9UM fra komplett jeg. Tenkte jeg skulle sjekke resten av talla også, men cpu'en ligger under kjølern min nå... usikker på om jeg orker å demontere. Skal i allefall komme tilbake med litt OC-resultater etterhvert som jeg får tid/anledning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hehe, jeg noterte at jeg ikke skal handle Q6600 fra Amentio ;)

Theo:

Du som er aktiv i "AMD-leiren" (K10-tråden) bør vel heller se å gjøre alvor av "truselen" om å kjøpe en 6000+ (eller bedre). :D

Har såvidt fått testet min litt, og det ser bra ut. Mye lavere COre-temp enn noen COre 2 Duo jeg har hatt (dersom man kan stole på disse tallene da).

(Legger til litt balanse her i denne "Intel-tråden" da det jo er en del kommentarer om Core 2/Quad/Yorkie i "Den store Barecelona-tråden).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
For å si det slik, jeg gidder ikke løpe 5-6 ganger på postkontoret for å få delene mine. Amentio har og sende alt i en sending, ellers fyker alt tilbake igjen.

Nå skal vi ikke gjøre dette til en Ametio tråd, men jeg var ikke klar over hvordan de opererte før jeg hadde bestilt, og ble litt overasket da jeg så at det var 4 sporingslinker, i "alle" landets deler... Men for min del fikk jeg maskinen levert der jeg jobber, og alle pakkene kom mellom kl 14 og 16 dagen etter bestillingen ble lagt inn. Så min første erfaring med Ametio var svært god.

At man får forskjellige kolli, og også levert forskjellig tidspunkt har jeg opplevd også bla hos Komplett og Microplex. Kommer jo an på hva det er.

Men dette vil helt sikkert variere hvor heldig man er, ville bare nevne det ;)

Lenke til kommentar

TL1000S:

Hehe er helt med på den, eneste som har holdt meg tilbake på er at AM2 kassa er en barebone som egentlig ikke er så viktig ytelsesmessig ennå. Den brukes av dattern til helt enkle ting for det meste.

Men prisen på på 6000+ er nå meget fristende og jeg tenkte faktisk på saken igjen i går. Men nå er jeg jo også litt fristet til å kanskje prøve en Phenom på AM2 kortet. Så tja?

Men kanskje jeg bare kjører på alikevel med 6000+ :p Du kan jo rapportere gode temps som du sier som er viktig for en Barebone kasse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...