pcp160 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Det hadde vært fint om webshop'ene ville delt opp som du sier drbo. Om det i praksis vil være gjennomførbart med fortjeneste vet jeg ikke, men har jo blitt praktisert med feks A64 der 130nm og 90 nm har blitt solgt side om side til litt forskjellig pris, så hadde vært interessant om noe ville prøve seg på noe sånt. Uansett, hvis man på liv og død MÅ ha G0, så får man bare vente til det er G0 som selges, mener jeg. Det med klokking er jo ikke så helt enkelt å få et klart svar på. Min personlige oppfatning er at de individuelle forskjellene i klokkbarhet er større enn forskjellen mellom G0 og B3. Så som det har blitt sagt før vil en "dårlig" G0 klokke dårligere enn en "bra" B3. Tråder der man sammenlikner innspill fra diverse forumdeltagere overbeviser ikke meg helt, det er alt for mange variabler, og for lite sammenlikningsgrunnlag. Men når det er sagt er det vel liten tvil og uenighet om at oddsen for å få til noe bra, er større med G0, enn B3 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Takk. B3'n jeg hadde ble sendt i retur for lenge siden. Den jeg har fått nå skal jeg beholde! Får vel få i seg noe frokost først før jeg mekker PC Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Bestiller man fra NetShop nå, så er det 99% sikkert at man får G0. Den jeg har fått nå har en batch som folk på XS forumet får stabil på 3.6 Ghz med TRUE kjøleren. Jeg forventer selvsagt ikke at min CPU klarer det samme, men 3.33 Ghz burde være en selvfølge Uansett så kommer jeg tilbake med mer info i kveld en gang. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Mottok en mail fra Netshop (som ikke omhandlet dette men), hvor det stod: Eneste jeg kan friste med, er at vi har G0 på lager Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Betroz: Hva er TRUE-kjøler? Har hørt snakk i TRUE før, men aldri forstått hva slags kjøler det er. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Betroz: Hva er TRUE-kjøler? Har hørt snakk i TRUE før, men aldri forstått hva slags kjøler det er. 9483142[/snapback] TRUE står for : ThermalRight Ultra120 Extreme. Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Jeg fikk Q6600 MED G0-stepping (SLACR) Jeg bestilte 06 aug. Pakken ble sendt 29 aug EDIT: det var netshop Endret 12. september 2007 av hYLeAPe Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Jeg fikk Q6600 MED go-stepping (SLACR) Jeg bestilte 06 aug. Pakken ble sendt 29 aug 9483425[/snapback] Fra NetShop? Hvorfor går det så lang tid da? Jeg bestillte en i kveld, og håper den blir pakket og sendt ut i morgen, senest Fredag Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Jeg fikk Q6600 MED go-stepping (SLACR) Jeg bestilte 06 aug. Pakken ble sendt 29 aug 9483425[/snapback] Fra NetShop? Hvorfor går det så lang tid da? Jeg bestillte en i kveld, og håper den blir pakket og sendt ut i morgen, senest Fredag 9483571[/snapback] det var fordi det var 80% av en PC som ikke var på lager...så det ble masse rot....men har pcen nå Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Betroz: Hva er TRUE-kjøler? Har hørt snakk i TRUE før, men aldri forstått hva slags kjøler det er. 9483142[/snapback] TRUE står for : ThermalRight Ultra120 Extreme. 9483348[/snapback] Ahh, såklart. Lenke til kommentar
drbo Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Da jeg fikk en grei pris for min B3, har jeg solgt denne og bestemt meg for å gå for G0 eller bedre. Og jeg har forsåvidt god tid, da hovedkortet mitt ikke kommer på noen uker enda (Asus P5E3 deluxe). Så hva er lurest? Bestille nå eller vente lengst mulig? Ringte Netshop i dag, og vedkommende jeg snakket med sa at de hadde begge deler inne nå, samt at de ikke hadde mulighet for å plukke G0 spesielt. Og hva kommer eventuelt etter G0, og når? Endret 13. september 2007 av drbo Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Da jeg fikk en grei pris for min B3, har jeg solgt denne og bestemt meg for å gå for G0 eller bedre. Og jeg har forsåvidt god tid, da hovedkortet mitt ikke kommer på noen uker enda (Asus P5E3 deluxe). Så hva er lurest? Bestille nå eller vente lengst mulig? Ringte Netshop i dag, og vedkommende jeg snakket med sa at de hadde begge deler inne nå, samt at de ikke hadde mulighet for å plukke G0 spesielt. Og hva kommer eventuelt etter G0, og når? 9485065[/snapback] Etter g0 kommer nok g007, og g007 kommer når hønsa får tenner Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Penryn Xeon (45nm) kommer 12 november, men ikke på LGA775... tror jeg Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 45nm "Harpertown" Xeon kommer 11 November. Men det er for LGA771 ja. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Hvorfor så mye stress? Er det umulig å få god klokk på en B3? Lenke til kommentar
drbo Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Tror jeg ble misforstått litt over ... Jeg er altså ikke interessert i mere enn en Q6600 prosessor (med mindre et nytt prisfall - kanskje snart på tide?). Men dersom jeg har forstått det riktig, så er det en forskjell på effektbruk, og dermed varmeutvikling, mellom B3 og G0. Spørsmålet er om det er ventet flere revisjoner (steppinger) av Q6600 i nær fremtid ... og hva som eventuelt er endret i disse revisjonene. Jeg skal ha ny cpu innen X38 kortet mitt kommer, forhåpentligvis i september Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) For de som enda ikke har skjønt det så er det slik : Kjøper du en Q6600 med G0 steppinga, så øker sjangsen for at du kan overklokke den høyere og med mindre volt. Etterhvert som Intel forbedrer sin produksjonsprosess, så kan de klare å lage prosessorer som når høyere hastigheter eller bare bruker mindre watt. Endret 13. september 2007 av Betroz Lenke til kommentar
drbo Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Etterhvert som Intel forbedrer sin produksjonsprosess, så kan de klare å lage prosessorer som når høyere hastigheter eller bare bruker mindre watt. 9486376[/snapback] Mao, i mitt tilfelle vente lengst mulig ... men vi vet ikke om at det er produsert noen bedre stepping av Q6600 enn G0 enda Endret 13. september 2007 av drbo Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Mao, i mitt tilfelle vente lengst mulig ... men vi vet ikke om at det er produsert noen bedre stepping av Q6600 enn G0 enda Tja tror ikke Intel kommer med noen ny stepping av Conroe/Kentsfield. Penryn serien skal overta snart, så om du skal vente nærmere jul så vent på den. Ellers kan du likegodt kjøpe deg en Q6600 fra NetShop nå. Endret 13. september 2007 av Betroz Lenke til kommentar
drbo Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Med å vente lengst mulig, så mener jeg vente til jeg er sikker på å få G0. Har allerede hatt og solgt en B3, gidder ikke den øvelsen igjen ... snakket med netshop i dag, og de kunne ikke garantere G0 enda ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå