Gå til innhold

noen som har buster XS?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

buster er kjempebåt.. men i plast.. vet ikke, har ikke akkurat testa..

har en buster i stål seffølgelig.. og fungerer kjempebra.. bortsett fra at den begyner og komme opp i årene og jeg trødde hull i en av treplatene i bånn på den...

 

stål trenger lizm ikke vedlikehold.. derrimot plast kan trenge vedlikehold og nårr plast komme opp i årene kan det hende at du må plaste båten på nytt osv...

Lenke til kommentar

har en buster xs® jeg kjøpte i fjor, er en kjempebåt:), utrolig stødig å veldi lite støy av den i vannet. anbefaler buster sterkt:)

 

http://www.buster.fi/?id=805

 

 

http://www.baat.aller.no/baatweb/bm.nsf/c1...38?OpenDocument

 

BUSTER XS: Testvinner!

Eneste aluminiumsbåt i testen og en av de nyeste konstruksjonene i klassen. Klar testvinner med meget gode sjøegenskaper, elegante detaljer og høy flyteevne. Meget bra isolering av skrogsidene gir dessuten en meget stillegående båt. Eneste båt i testen som er laget for både kort og lang stamme.

 

Testresultat:

+ flyter vannfylt, bra horisontal flyteposisjon

+ lett å ta seg ombord i vannfylt båt

+ gode sjøegenskaper

+ lettplanende

+ bra fart med 15 hk

+ skumfylte skrogsider gir stille båt

+ stor motorbrønn med høy kant

+ kort eller lang stamme kan brukes

+ dobbelt sett åregaffelholdere

+ låsbart stuerom med plass til to tanker

+ stort stuerom midtskips

+ kraftig fenderlist

+ bra gripehåndtak og sklisikring

- separat batterirom mangler

Lenke til kommentar
har en buster xs® jeg kjøpte i fjor, er en kjempebåt:), utrolig stødig å veldi lite støy av den i vannet. anbefaler buster sterkt:)

 

hvilken motor har du på... lurer på om det blir for heftig med 20hk? selv om det er godkjent da.... eller kanskje det hadde vært kjekt med 25hk? er vel ofte at man er 4 i båten

 

du har vel styre konsoll? tror jeg må ha det. er et must tror jeg... ha du prøvd den uten?

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
har en buster xs® jeg kjøpte i fjor, er en kjempebåt:), utrolig stødig å veldi lite støy av den i vannet. anbefaler buster sterkt:)

 

hvilken motor har du på... lurer på om det blir for heftig med 20hk? selv om det er godkjent da.... eller kanskje det hadde vært kjekt med 25hk? er vel ofte at man er 4 i båten

 

du har vel styre konsoll? tror jeg må ha det. er et must tror jeg... ha du prøvd den uten?

9286193[/snapback]

kjøpte en litt for liten motor, yamaha 9,9 4takt å den kan ikke justeres opp til 15. ja det er styrekonsoll, har ikke prøvd uten. Tror 20hk går veldi greit på den båten, min går greit når jeg er alene, tipper ca 17-19 knop, men så snart jeg får en person til i båten så blir 9,9 litt for lite, får den ikke skikkelig opp av vannet da. kjøpte båten på løvold i bodø i fjor, ga 55000 ferdig montert med styrekonsoll,motor,batterikasse,årer,låsbeslag til motor. hadde faktisk blitt bare 1000kr mer om jeg hadde valgt 15hk 4takt. Rekkene kjøpte jeg i år, di kostet nermere 3000.

Lenke til kommentar
har en buster xs® jeg kjøpte i fjor, er en kjempebåt:), utrolig stødig å veldi lite støy av den i vannet. anbefaler buster sterkt:)

 

hvilken motor har du på... lurer på om det blir for heftig med 20hk? selv om det er godkjent da.... eller kanskje det hadde vært kjekt med 25hk? er vel ofte at man er 4 i båten

 

du har vel styre konsoll? tror jeg må ha det. er et must tror jeg... ha du prøvd den uten?

9286193[/snapback]

kjøpte en litt for liten motor, yamaha 9,9 4takt å den kan ikke justeres opp til 15. ja det er styrekonsoll, har ikke prøvd uten. Tror 20hk går veldi greit på den båten, min går greit når jeg er alene, tipper ca 17-19 knop, men så snart jeg får en person til i båten så blir 9,9 litt for lite, får den ikke skikkelig opp av vannet da. kjøpte båten på løvold i bodø i fjor, ga 55000 ferdig montert med styrekonsoll,motor,batterikasse,årer,låsbeslag til motor. hadde faktisk blitt bare 1000kr mer om jeg hadde valgt 15hk 4takt. Rekkene kjøpte jeg i år, di kostet nermere 3000.

9287392[/snapback]

 

jeg mener du kan bytte forgasser så det blir 15 hk sierratec :thumbup:

Lenke til kommentar
har en buster xs® jeg kjøpte i fjor, er en kjempebåt:), utrolig stødig å veldi lite støy av den i vannet. anbefaler buster sterkt:)

 

hvilken motor har du på... lurer på om det blir for heftig med 20hk? selv om det er godkjent da.... eller kanskje det hadde vært kjekt med 25hk? er vel ofte at man er 4 i båten

 

du har vel styre konsoll? tror jeg må ha det. er et must tror jeg... ha du prøvd den uten?

9286193[/snapback]

kjøpte en litt for liten motor, yamaha 9,9 4takt å den kan ikke justeres opp til 15. ja det er styrekonsoll, har ikke prøvd uten. Tror 20hk går veldi greit på den båten, min går greit når jeg er alene, tipper ca 17-19 knop, men så snart jeg får en person til i båten så blir 9,9 litt for lite, får den ikke skikkelig opp av vannet da. kjøpte båten på løvold i bodø i fjor, ga 55000 ferdig montert med styrekonsoll,motor,batterikasse,årer,låsbeslag til motor. hadde faktisk blitt bare 1000kr mer om jeg hadde valgt 15hk 4takt. Rekkene kjøpte jeg i år, di kostet nermere 3000.

9287392[/snapback]

 

jeg mener du kan bytte forgasser så det blir 15 hk sierratec :thumbup:

9294618[/snapback]

jo har hørt det jeg også men noen sier at topp også må skiftes?? er jo samme motor mener jeg, samme tekniske data hvertfall. har spurt serviceverksteder men har alltid fått samme svar om at det er dyrt osv. men ingen av dem har svart fornuftig på hva som må gjøres,hehe. I tillegg er jeg vel ikke så veldig praktisk god mekaniker,hehe, ti tommeltotter. Når jeg som regelt har mekka på noe som har vært i orden så har det ikke vært fullt så i orden etterpå :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...