Schweigaard Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Morn. Vurderer å oppgradere cpu (s939) fra 3500+ til X2 4200 som trådnavnet sier. Vil jeg merke stor forskjell? Har et 7900gs gfx-kort og 1,5gb ram. Også, det fulger ikke med vifte til x2 4200 cpuen. Kan jeg bruke den standardvifta som fulgte med når jeg kjøpte 3500+ på den? (Evt kan noen anbefale en vifte som hadde funka bra til X2 4200x? Den jeg har nå lager endel lyd.. ) Endret 15. august 2007 av BareMarius Lenke til kommentar
Mr.Blonde Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Basert på tester og erfaringer her på forumet så vil jeg si at du nok vil merke forskjell hvis du holder på med flere ting samtidig (multitasking på "godt norsk"). I spill vil du selvsagt få et løft og. Jeg har selv X2 4200+ og prøvde å spille BF2141 med en kjerne(for morro skyld). Ble hakking av det. X2 4200+ koster i skrivende stund 645,- et sted (husker ikke hvor, men det var B-vare/demo) så da er det kanskje verdt det. Jeg bruker Thermaltake Blue OrbII og det funker fint som fy.Maks 42 grader ved load og stillegående (foreløpig klokket til 2420MHz, pc'en står på et bittelite kontor uten særlig lufting). Den ligger på rundt 240,- Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Og bortsett fra multitasking, så vil noen nåværende og de fleste framtidige spill bruke flere kjerner. Om du har prøvd å spille Supreme Commander på en enkeltkjerne (det har jeg prøvd) så vil du se at det går som lus på tjærekost med en del spillere på brettene. Så absolutt, du vil nok merke en oppgang nå og i alle fall i framtiden. Endret 15. august 2007 av Smirnoff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå