Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Trenger hjelp til kjøp av sykkel

siindre

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å kjøpe meg en ny sykkel. Den skal brukes mye til lange turer på fjellet. Trenger derfor en terreng sykkel. Helst ikke bakdemper siden det blir ganske tungt i oppoverbakker. Jeg er 15 år og er ca. 176-178cm høy.

Kriterier:

Helst ikke mer enn 3000kr

breie og gode dekk med mønster

ikke bakdemper

skivebremser (om det går til den prisen)

Jeg har sett på denne kona sykkelen. Liker kona ;)

Den kan gjerne være brukt, og det har ikke så mye å si om den blir kjøpt på nettet eller i butikk. (butikk er selvfølgelig fordel)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først vil jeg råde deg til å finne en sykkel som "sitter" - du kjenner det rett og slett at denne passer for deg. Har selvsagt mye med innstillingene å gjøre (lær deg de hvis du ikke kan det fra før - veldig viktig) , men det er forskjell på de ulike fabrikatene også.

Hvis vi holder oss til Kona så ville jeg satset på Fire Mountain. Du ser Shimano-delene har ulike betegnelser og det har med kvalitet å gjøre. Denne modellen har deler med betegnelsen Deore, jeg ville ha satset på såpass hvis den skal brukes til litt røff sykling. Den koster 4999.- ser jeg, det er ikke dyrt for en sykkel idag og kanskje finner du den til lavere pris hvis du leter litt.

Man kan gjøre et godt kjøp på en sykkelauksjon (politiet vet når slikt avholdes, ofte bare om våren) selv om det er mye skrap. Bakdelen er at du ikke får prøvd sykkelen. For meg klaffet det helt siste gang, kjøpte en Cycle Pro Ambush til spottpris og den var knallgod. Ellers har du finn.no og denslags.

Skivebremser...hmm. Kan ikke huske å ha prøvd, men de kan være skummelt skarpe. Dessuten kreves det mere vedlikehold, ville ikke ha prioritert det. Forøvrig har Trek vunnet mange tester på terrengsykkel tidligere (er ikke helt oppdatert).

Endret av geirm
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...