Gå til innhold

Sende en fil til en ekstern server

Anbefalte innlegg

Heisan folkens

Har en liten utfordring her. Skal lage en rutine som sender en fil til en Linux server over Internet. Vi bruker Samba på Linux serveren og definerer rettigheter på Linux serveren.

Det er uaktuellt å ha en klient på server siden. Programmet jeg lager er i sin helhet hele greia. Den må logge på linux serveren slik at de delte mappene klienten har tillgang til blir tilgjengelige. Sammenlign med følgende i DOS:

net use r: \\Server\KundeDir Passord /USER:Kundenavn

copy C:\Filer\Settings.bin r:

net use R: /DELETE

Jeg er selvsagt ute etter IKKE å bruke mapping av sharet da dette fort kan gi konflikter med allerede mappede stasjoner. Må derfor bruke UNC

Håper noen har greie på dette

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er selvsagt ute etter IKKE å bruke mapping av sharet da dette fort kan gi konflikter med allerede mappede stasjoner.  Må derfor bruke UNC

9282249[/snapback]

Sjekk hvilke stasjoner som allerede er i bruk med System.IO.Drives før du mapper opp.

Lenke til kommentar

vell, jeg hadde nå sett for meg å bruke UNC da for da slipper jeg tenke stasjoner i det hele tatt.

FTP er jo også en måte, men så vidt jeg vet er dette ukryptert slik at credential ikke er beskyttet. Vil helst ikke gjøre dette fordi dette skal være en backup tjeneste for mine kunder.

Andre forslag mottas med takk...

Ole

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...