Prodex Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Hva heter RAM brikkene til bærbar pc`? det er en HP data skal oppgradere ramen til 2gb Lenke til kommentar
riroil Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Som oftest så er det So-Dimm DDr eller ddr2. Men Hp bærbare kan være litt kresene på ram. Fordi om den passer fysisk så er det ikke sikkert den blir godtatt. Sjekk godt før du handler. Lenke til kommentar
Prodex Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 Som oftest så er det So-Dimm DDr eller ddr2.Men Hp bærbare kan være litt kresene på ram. Fordi om den passer fysisk så er det ikke sikkert den blir godtatt. Sjekk godt før du handler. 9282185[/snapback] men det er en ganske ny bærbar:P hvordan kan jeg sjekke det da? Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 last ned et prgram som heter cpu-z. det sier deg alt du trenger om cpu,hk,ram osv Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Hm, er det vanlig at laptop'er ikke tar ram av "riktig type"? Eller at ram'en må være et spesielt merke? Hvordan er det med hastighet? Jeg har en ddr2 so-dimm pc5300, men laptop'en jeg putter den i reagerer ikke på at jeg setter den i. Viser bare samme mengde ram som før jeg satt den i. Rammen som står i fra før er av lavere hastighet. Trodde den raskeste bare kjørte på lavere hastighet da..? Lenke til kommentar
OstepopErGodt Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Hm, er det vanlig at laptop'er ikke tar ram av "riktig type"? Eller at ram'en må være et spesielt merke? Hvordan er det med hastighet? Jeg har en ddr2 so-dimm pc5300, men laptop'en jeg putter den i reagerer ikke på at jeg setter den i. Viser bare samme mengde ram som før jeg satt den i. Rammen som står i fra før er av lavere hastighet. Trodde den raskeste bare kjørte på lavere hastighet da..? 9529903[/snapback] Må være lik hastighet på ram brikker Lenke til kommentar
zonko Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 På Komplett og mpx (sikkert noen andre også) kan du finen ut hvilket minne som passer ved å fylle ut hva maskinen heter. Prøv det. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Hm, er det vanlig at laptop'er ikke tar ram av "riktig type"? Eller at ram'en må være et spesielt merke? Hvordan er det med hastighet? Jeg har en ddr2 so-dimm pc5300, men laptop'en jeg putter den i reagerer ikke på at jeg setter den i. Viser bare samme mengde ram som før jeg satt den i. Rammen som står i fra før er av lavere hastighet. Trodde den raskeste bare kjørte på lavere hastighet da..? 9529903[/snapback] Må være lik hastighet på ram brikker 9531265[/snapback] Det må det ja. Trodde det var sånn at alle brikkene kjørte på hastigheten til den treigeste brikken, for å si det sånn. Må kanskje bytte ut den treigingen som står i PC-en fra før da.. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) På Komplett og mpx (sikkert noen andre også) kan du finen ut hvilket minne som passer ved å fylle ut hva maskinen heter. Prøv det. 9531306[/snapback] Når jeg legger inn modellen hos komplett så får jeg tilbake 2 forskjellige crucial-brikker. Det finnes jo andre brikker som passer. Funker det så lenge brikkene har tilsvarende spesifikasjoner eller må det være spesielle produsenter også? Hos komplett så står det pc4200, men brikken som står i min maskin er faktisk enda treigere ifølge hwinfo32. Så da ville kanskje ikke komplett sitt forslag ha funket heller? hm, testet den hos mpx og der fikk jeg litt mer info.. Technical Notes This system supports both DDR2-400 (PC2-3200) and DDR2-533 (PC2-4200). When mixed, they will only run at DDR2-400. Det var jo i utgangspunktet det jeg trodde. Men brikken jeg har er pc5300 hvis jeg husker riktig. Det forklarer jo litt... Endret 20. september 2007 av bo1e Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Som oftest kan du bruke raskere brikker i sammen med tregere uten problemer, men det kan være andre karakteristikker ved brikken som er forskjellig, timings f.eks - eller andre "spesialtilpasninger" Skal du være sikker på å få en 3de parts brikke som garantert virker så bruk kingston, rikitg brikke søker du enkelt opp med modellsøk på http://www.kingston.com - og ikke er de mye dyrere enn "standardbrikker" heller... Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 På Komplett.no har de en minnevelger, som hjelper deg og velge riktig minne til din pc, som nevnt ovenfor her. Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Hm, er det vanlig at laptop'er ikke tar ram av "riktig type"? Eller at ram'en må være et spesielt merke? Hvordan er det med hastighet? Jeg har en ddr2 so-dimm pc5300, men laptop'en jeg putter den i reagerer ikke på at jeg setter den i. Viser bare samme mengde ram som før jeg satt den i. Rammen som står i fra før er av lavere hastighet. Trodde den raskeste bare kjørte på lavere hastighet da..? 9529903[/snapback] Må være lik hastighet på ram brikker 9531265[/snapback] Nei, det trenger ikke være samme hastigheten. En 400Mhz brikke kan fint kjøre på 333Mhz f.eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå