Gå til innhold

MSN Virus? trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Vet ikke hvor jeg kan poste dette men men..

 

Altså jeg fikk en link hos en contact på msn, der det stod sjekk hvem som har blokkert deg på msn.

 

Så jeg gikk inn på siden, det stod at det var helt trykt og bruke den, og over 2000 personer sa at siden var brukbar.

 

Etter å ha logget inn på siden, la jeg merke til at jeg ble logget ut av msn min, så jeg gikk ut av den siden, for og logge meg på msn min.. har prøvd over 50 ganger og logge på uten hell, helt til jeg klarte og logge meg på i 30 sekunder. Så spurte folk om jeg hadde fått virus, jeg hadde ingen anelse om va de snakket om helt til jeg ble logget av igjen.

 

Så er dette et virus som ligger på datamaskinen, eller hvordan får jeg det vekk?

Trenger desperat hjelp! :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så jeg gikk inn på siden, det stod at det var helt trykt og bruke den, og over 2000 personer sa at siden var brukbar.

9281888[/snapback]

 

Som en grunnregel: Hvis en side finner det nødvendig å fortelle deg at det er trygt å bruke den og refererer til folk som sier at dette er flott så er det somregel ikke trygt å bruke den.

 

Hvis du har skrevet inn ditt MSN-brukernavn og passord så kan det godt være at denne siden bruker den epost-adressen til å sende spam eller andre stygge ting. Det du bør gjøre umiddelbart er å spørre microsoft support om hvordan du får endret passordet ditt slik at du kan stoppe denne misbruken.

Lenke til kommentar

Herregud.... ja jeg fikk samme driten på min stasjonære pc. jeg strevde lenge med og logge meg på... helt til jeg fikk være 5sec online på msn, :ph34r: men da hadde heldigvis kompisen min fått vite om det så han skrev kjapt til meg på msn :

Du har fått virus, det forsvinner om du reinstallerer msn..|

så jeg lasta ned msn på nytt.. sletta det i kontrollpanelet og installerte det.

det funka dritbra.. eneste metoden jeg har hittil :cool:

 

ikke akkurat særlig komplisert :hmm::tease:

 

GooD lucK med Pc'en din :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvis det ikke hjelper deg å reinstallere msn kan du resette passordet ditt selv.

 

http://www.hotmail.com eller http://login.live.com/

Der kan du klikke på "Har du glemt passordet?" som står rett under passordfeltet.

 

Du er kanskje skeptisk til å trykke på linker nå men her er ett par om viruset:

 

(ekstern link til vg sin artikkel)

http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=175479

 

(ekstern digi.no artikkel) Bør vel leses.

http://www.digi.no/php/art.php?id=391871

 

Ang hvem som har slettet deg.. Hvis noen har blokkert deg så vil jeg jo tippe att de har slettet deg fra msn også, men de forsvinner ikke fra DIN venneliste fordet. De blir bare grå.

Msn har en slags funksjon for å finne dem.

I Msn Live klikker du: Tools - Options - Privacy. Nederst er det en knapp du kan klikke på for å se på dem som har deg på listen sin. Sammenligner du denne listen med kontaktlisten din ser du hvem som har "fjernet" deg. Ikke nødvendigvis blokkert deg, men i allefall fjernet deg.

Lykke til uansett.

Endret av Eproxima
Lenke til kommentar
Så jeg gikk inn på siden, det stod at det var helt trykt og bruke den, og over 2000 personer sa at siden var brukbar.

9281888[/snapback]

 

Nei, det er ikke et virus på PCen din som gjør dette. Viruset i dette tilfellet er DEG!

 

Kjenner du noen av de 2000 personene? Hvem som helst kan jo skrive at sidene deres er trygge, uten at det er verdt pixlene det er skrevet med. Når du oppga brukernavnet og passordet ditt på den siden ga du dem full tilgang til MSN-kontoen din og de kan gjøre hva de vil med den. Se til å få byttet passordet med én gang. Trodde det var kjent at man aldri, aldri, aldri skal oppgi passordet sitt til en tredjepart. Brukernavn/passord skal kun brukes til pålogging på den siden/tjenesten det hører til.

Endret av Pengu
Lenke til kommentar

Du kan begynne med å ta en Nanoscan,

Tar kun 1minutt, og sjekker om du har virus på pc'en.

Deretter får du se om du har et virus, og hvis: så sier du ifra og noen kan hjelpe deg videre med det.

 

Hvis du ikke har virus, og det kun er noen som har hacket seg innpå msn'en din,

så kan du be venner om å slette deg ifra listen sin.

Du lager en ny msn og stresser etter å finne gamle kontakter (hvis ikke du har lagret det på pc'n da).

 

Kjipt det derre!

Noen gode forhånds relger som hverfall jeg bruker på msn:

1. Ikke åpne ukjente linker/url'er.

2. Ikke motta filer via direktemelding, be den personen som skal sende deg noe

heller sende filen via mailen, så lagrer du den, og deretter scanner filen før du åpner den.

3. Ikke legg til ukjente kontakter.

4. Og ikke minst; Ikke gi fra deg passord! Det har du vel skjønt :p

 

Sikkert hørt det før, men en god påminnelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...