Gå til innhold

Trimming av 4-takter


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en Yamaha 9,9 4-takter som jeg ønsker å trimme.

Men, det er ingen plombe på den. Har også snakket med fagmenn som sier at 4-taktere ikke kan trimmes.

Men så har jeg også snakket med noen andre som sier at jeg kan trimme den ved å bytte forgasseren.

 

Er dette riktig?

 

Hvis ja; Hva koster en slik forgasser, og hvor kan det kjøpes?

Hvis nei; Er det noen måter å trimme den på?

Endret av Quattro7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går alltid ann å trimme en motor, men det er ikke billig! og motoren får dårligere levetid (hvis ikke den er beregna for mere hk enn det er i den!)

 

Du kan planslipe toppen, montere vassere stempler, veivaksel osv! men da lønner det seg og kjøpe en motor med mere hk orginalt :)

Lenke til kommentar
Det går alltid ann å trimme en motor, men det er ikke billig! og motoren får dårligere levetid (hvis ikke den er beregna for mere hk enn det er i den!)

 

Du kan planslipe toppen, montere vassere stempler, veivaksel osv! men da lønner det seg og kjøpe en motor med mere hk orginalt :)

9281802[/snapback]

 

det er veldig mye småting du kan gjöre,ja, men jeg anbefaler da og kjöpe en större motor istede. borre sylinderen er ikke så billig det heller.

Lenke til kommentar
Det går alltid ann å trimme en motor, men det er ikke billig! og motoren får dårligere levetid (hvis ikke den er beregna for mere hk enn det er i den!)

 

Du kan planslipe toppen, montere vassere stempler, veivaksel osv! men da lønner det seg og kjøpe en motor med mere hk orginalt :)

9281802[/snapback]

 

det er veldig mye småting du kan gjöre,ja, men jeg anbefaler da og kjöpe en större motor istede. borre sylinderen er ikke så billig det heller.

9283873[/snapback]

Mulig jeg ikke skrev det tydelig nok, men var det jeg også mente ;)

Lenke til kommentar

jau det hadde tatt seg ut... jeg hadde nok fort fått kjevlet (til fruen) i bakhode om jeg hadde skrudd motoren i biter for å trimme den (se signaturen min).

Jooo du skjønner at jeg vil trimme den til 150hk...

"KLASK"(hadde det sagt da)

Man kan bore/plane/hone og skru på noe gammalt rææl av en påhenger.

Trim bilen, kjøp større motor på båten istedet.

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...