Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

For ung til å bli pappa?

Anbefalte innlegg

Jeg synes du urde ta det med ro, trådstarter. Darkness hadde flere gode poenger om at livsfase og ikke alder er det rette. Det virker det som du tenker på både ang. økonomi og jobb - det er bra. Du virker som en fornuftig fyr, og om din "sunne fornuft" gjør at du føler det beste er å vente et år, så gjør det. Ikke stress fordi madammen er utålmodig. Hun må da forstå at en slik avgjørelse trenger å modnes litt lenger enn tidsfristene som gjelder her om ungen skal bli født senest høsten 2008. Hvis du tror du føler deg mer klar om et år, så forklarer du hvorfor, og det er hun rett og slett nødt til å respektere. (Ihvertfall dersom du fremlegger saken rolig og fornuftig, slik du ser den.)

Når det er sagt, må man jo ikke nødvendigvis ha alt klart før man får barn. Flere får barn mens de studerer f.eks., og mener det går helt greit. I Norge blir barneforeldre godt tatt vare på, så de får det til å fungere. Nå må jeg innrømme at jeg inderlig hater dem som har med skrikerunger på forelesningssalen, men det er i og for seg OT, i og med at dere jobber begge to, og neppe vil forstyrre undervisningen min. :p

Men selv om man ikke trenger å ha "alt klart", så vent et år om du føler for det. Barn er jo helst noe man skal få når begge virkelig har lyst. Jeg synes ikke du skal la fruen stresse deg når det gjelder en slik avgjørelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...