Gå til innhold

bygge om pc til xbox?

A14

Anbefalte innlegg

hei folkens!

jeg begynte å tenke her en dag på at en xbox er vel egentlig Bare en pc med en bios som gjør den til en konsoll i stede... :hmm:

men er et noen som vet om det hadde vert mulig å flashe en pc bios så pcn kunne brukes som xbox? :)

(jeg snakker om vanlig xbox ikke 360 for det har jeg ikke greie på)

det hadde vert digg om det funka! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

altså, nå har jeg ingen x-box spill for hånden og jeg har heller ingen interesse om å emulere selv. Tidligere har jeg emulert nintendo-konsoller og sånt, men det ble litt kjedelig.

Først må du nesten velge om du vil installere emulatoren direkte i operativsystemet ditt, noe som kan medføre kræsj hvis det ikke virker og mye arbeid for å få det tilbake til normalt. Ellers kan du kjøre opp en virtuell maskin, hvor du legger inn hvor mye harddisk og minne den skal få bruke og hvor alt skal være lagret. Så legger du inn en kopi av operativsystemet ditt på den, og vips har du en ny installasjon du kan leke med uten at noe går tapt i det viktige operativsystemet. Les hw.nos guide til virutalisering.

Når du har gjort dette valget er du klar til å laste inn emulatoren din. Da følger du bare bruksanvisningen til forrige nettsted jeg lenket til. Du kan velge å legge CD i skuffen hvis du setter opp emulatoren din riktig, eller du kan kjøre et image (bilde) av cd-en hvis du har dette for hånden. Akkurat dette synes jeg personlig er lettere å gjøre når du har en virtuell maskin å jobbe med for da har du bedre kontroll over hva som går inn og hva som kommer ut, og hvordan.

Når alt virker sånn noenlunde kan du sette opp kontroller for x-box til emulatoren. Den er intet mindre enn en USB-ledning som det er en rar plugg på, det går an å sette på en vanlig usb-kontakt på den i stedet. linky

Da skal du være klar til å kjøre opp x-box spill på din PC som om det hadde vært et program til operativsystemet ditt.

Hvis du syns dette var kjedelig og helst vil at den skal kjøre som eget operativsystem tror jeg vi må ha hjelp av noen andre her på forumet.

Lenke til kommentar
altså, nå har jeg ingen x-box spill for hånden og jeg har heller ingen interesse om å emulere selv. Tidligere har jeg emulert nintendo-konsoller og sånt, men det ble litt kjedelig.

Først må du nesten velge om du vil installere emulatoren direkte i operativsystemet ditt, noe som kan medføre kræsj hvis det ikke virker og mye arbeid for å få det tilbake til normalt. Ellers kan du kjøre opp en virtuell maskin, hvor du legger inn hvor mye harddisk og minne den skal få bruke og hvor alt skal være lagret. Så legger du inn en kopi av operativsystemet ditt på den, og vips har du en ny installasjon du kan leke med uten at noe går tapt i det viktige operativsystemet. Les hw.nos guide til virutalisering.

Når du har gjort dette valget er du klar til å laste inn emulatoren din. Da følger du bare bruksanvisningen til forrige nettsted jeg lenket til. Du kan velge å legge CD i skuffen hvis du setter opp emulatoren din riktig, eller du kan kjøre et image (bilde) av cd-en hvis du har dette for hånden. Akkurat dette synes jeg personlig er lettere å gjøre når du har en virtuell maskin å jobbe med for da har du bedre kontroll over hva som går inn og hva som kommer ut, og hvordan.

Når alt virker sånn noenlunde kan du sette opp kontroller for x-box til emulatoren. Den er intet mindre enn en USB-ledning som det er en rar plugg på, det går an å sette på en vanlig usb-kontakt på den i stedet. linky

Da skal du være klar til å kjøre opp x-box spill på din PC som om det hadde vært et program til operativsystemet ditt.

Hvis du syns dette var kjedelig og helst vil at den skal kjøre som eget operativsystem tror jeg vi må ha hjelp av noen andre her på forumet.

9281763[/snapback]

takk for godt svar!!

jeg hadde egentlig tengt å bruke en gammel pc som det ikke hadde noe å si om jeg ødela...

å jeg har lagd meg en plugg som jeg bruker mellom xbox spaka og pcen :)

skal prøve det ut i morgen... :thumbup:

Lenke til kommentar

men hvordan skulle jeg fått lakt inn noe slikt?

Himmel og hav.

Her spør du om noe så komplisert som hvordan man bygger om en PC til å bli en xbox (= svært komplisert, og har aldri blitt gjort før så vidt meg bekjent. )

Og når noen foreslår å installere en Emulator isteden så blir det for komplisert for deg?

Jeg synes du har et litt forvrengt bilde av hva som er lett og vanskelig her i verden :)

Men jeg har sett en som bygde om xboxen til å se ut som en bærbar PC med LCD skjerm og det hele, ganske artig prosjekt :) )

For øvrig: Skal du installere en Xbox-emulator bør PC-en din helt klart være av nyere dato, ellers går det treeeeegt - om du i det hele tatt får det til å funke.

Lenke til kommentar

han har jo fått lagd seg kontroller som funker på PC'en, bare litt lesing nå så finner han ut om det går å emulere xbox på maskina si eller ikke. I beste fall virker det, og da var det jo verdt å prøve. I verste fall får han en feilmelding eller at det bare ikke virker. Jeg syns det er verdt å prøve, for det er eneste måten å bli klok på.

Det er kanskje smart å starte med en nintendo-emulator, da dette er ganske kjent og virker bra. Så kan du emulere nyere og nyere konsoller og se hvor langt opp du kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...