Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I Leikanger, en liten bygd i Sogn og Fjordane.

Hvis dere har samme sak som oss så er det det at nett-typen er gammel, og det vil si at dersom en antenne står skeivt på, vil den ødelegge for alle andre (stresser hovedsender). Dette er uakseptabelt da det som regel står en skeiv antenne. Det som er bra med de nye nettene er at det ikke har noe å si om en står skeivt, den vil bare få dårligere hastighet = lett å oppdage skeivhet. INO gidder selvfølgelig ikke skifte nett da det vil koste en del.

Test din ping til hovedsenderen, ping 10.xx.0.1 der xx er din kommunes nummer.

Lenke til kommentar

I Leikanger, en liten bygd i Sogn og Fjordane.

Hvis dere har samme sak som oss så er det det at nett-typen er gammel, og det vil si at dersom en antenne står skeivt på, vil den ødelegge for alle andre (stresser hovedsender). Dette er uakseptabelt da det som regel står en skeiv antenne. Det som er bra med de nye nettene er at det ikke har noe å si om en står skeivt, den vil bare få dårligere hastighet = lett å oppdage skeivhet. INO gidder selvfølgelig ikke skifte nett da det vil koste en del.

Test din ping til hovedsenderen når det går dårlig og skriv her, ping 10.xx.0.1 der xx er din kommunes nummer (sjekk din IP for å se hvilket nummer OS har).

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å pinge, og fikk rundt 1000 ms i gjennomsnitt :-?

Men de siste dagene har det vært mye verre enn tidligere. Muligens på grunn av været?

Snakket ihvertfall med en annen som har internett fra INO her i Os, og han har Marconi-mottaker - visstnok nyere og mer stabilt enn Breeze som jeg har. Så jeg sendte en mail til INO, og nå skal jeg få skiftet til Marconi i neste uke. Håper det blir bedre da.

Hvilket utstyr har du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...