X-Mode Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 har en barebær pc og hvordan kan jeg få tilgang hvis jeg er ute på oppdrag?..der det er ikke tråløs nett eller med kabel..via mobil telefon?... Lenke til kommentar
claus erik Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Du kan få 3Gkort fra telenor eller netcom. Det er nok det enkleste, men koster nok en 3-400 i måneden. Alternativt kan man bruke mobilen som modem. Jeg kobler til mobilen min med bluetooth og kommer på nett med gprs. (Men da koster det 15kr pr megabyte eller no) Lenke til kommentar
headbullen Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Valget du tar her avhenger jo av hvor mye trafikk som skal gå igjennom enheten og hvor mye det skal brukes. Skal den brukes aktivt ute hos kunde, så vil jeg gått for en innebygd/pcmcia kort løsning. Derimot om den blir brukt for rask epost sjekk eller salgs relatert system via internett så er kanskje mobilen en god løsning. Du slipper jo da også den faste utgiften på 300-400 i mnd. Med mobilen så slipper du unna med kostnaden der å da. Lenke til kommentar
X-Mode Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 (endret) skal brukes til msn,delebestilling på nett,epost sjekk så nette må vere tiljengeligt stor sett av tiden Endret 17. august 2007 av X-Mode Lenke til kommentar
headbullen Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Da er nok en løsning tilsvarende denne sikkert ett godt alternativ https://netcom.no/abonnement/connect.html Det leveres av andre leverandører også, men jeg tok den første linken jeg kom over. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 det beste mulighetene er å koble sammen laptopen og mobilen ved hjelp av blåtann og bruke mobilen som modem. alternativ nummer to er å bruke et 3G-kort som settes inn i laptopen i et PCMCIA-spor. Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Dette var ett meget flott spørsmål og med mange gode svar Dette var jo også langt billigere enn ca 40 000 Nkr, pr Vogn. (Campingvogn i park) uten tilgang til nett Så var det dekningen da, prøvde å finne plassen "vår", men kartet til Netcom kom aldri opp. Var også innom Tele2 å kikket, men kunne ikke se at de hadde noe likt å tilby Vet Dere om noe tilsvarende hos Tele2 ?, har Netcom idag på alle mobilene, men vurderer å gå over til Tele2 på mobil også. 99*12= 1188 Nkr i året, for å ha tilgang til nett i vognen er ikke dumt. Vennlig Hilsen W_B Lenke til kommentar
ojb Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Uh.. har ikke ICE reklamert ganske hardt i det siste? (ice.no) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Uh.. har ikke ICE reklamert ganske hardt i det siste? (ice.no) såvidt jeg vet er dette kun i storbyene. så lenge det er 3G-dekning skal det gå veldig bra å bruke telefonen som modem. Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Hei. Når det gjelder ICE, så har den ene av svogerene mine prøvd dette. Og han har fri sikt til antennen det blir sendt signaler ifra, det er cirka 1.5 mil til masten. Og det duger ikke, tidene er elendig og han bruker dobbel ISDN og har nå på prøve ett NGT long distance bredbånd. Vennlig Hilsen W_B Lenke til kommentar
kRYTEC Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Hei. Når det gjelder ICE, så har den ene av svogerene mine prøvd dette. Og han har fri sikt til antennen det blir sendt signaler ifra, det er cirka 1.5 mil til masten. Og det duger ikke, tidene er elendig og han bruker dobbel ISDN og har nå på prøve ett NGT long distance bredbånd. Vennlig Hilsen W_B 9398982[/snapback] Jeg har levert ICE løsning til flere av mine kunder som bor virkelig dårlig til, og det har i alle tilfellene virket upåklagelig stabilt. Hastigheten er ikke verdens beste, men bedre enn andre løsninger de har mulighet til. Hastigheten har ligget jevnt på en 350kbps opp til en ca.850kbps. Så ut fra min erfaring kan jeg ikke annet enn og anbefale det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå