Gå til innhold

Hjelp til laptop kjøp. Skole data til maks 11k

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå som skolen begynner igjen vil jeg i den anledning kjøpe meg en laptop. Jeg har lyst til å bruke ca 9-11 000 kr på en laptop. Jeg vil bruke laptopen til skole bruk og enkelte spill som Football Manager, Pro Cycling Manager osv.

Jeg vil at dataen skal h en 15,4 tommer skjerm, har en rask harddisk, god skjermoppløsning, godt internt minne.

Er ikke så viktig med design, bare den ikke ser helt forferdelig ut. Hvis det er to dataer jeg står mellom, så blir det nok designet som avgjør siste tryk på vektstanga.

Bluetooth er ikke så viktig, og det holder med ca 2-4 usb porter. Floppy WLAN og Firewire har jeg ikke snøring på hva er, så den delen trenger jeg litt hjelp med.

Bare kom med forslag og anbefalinger, for jeg hører på alle, for jeg vil jo ikke kjøpe en dårlig data :)

Endret av AlbariaAnders
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Floppy - diskettstasjon. Var det eneste de hadde for 10-15 ar siden. Det trenger du ikke.

WLAN - tradlost internett. Det er et stort pluss om er intergrert. Men ikke noe krise. Enkelt oppsett med USB donge (USB tradlost nettverkskort)

Firewire - rask overforing fra feks videokamera.

Lenke til kommentar

Skole data og du planlegger 17?... Du vet at dette er sinnsykt stort , og blir "vanskelig" å drasse med på skolen...

skaff deg ultraportabel :)

EDIT: Firewire kan være lurt om du vil... koble til ekstern harddisk, koble til videokamera (noen bruker firewire) Firewire av den store porten da, ikke den knøtt lille porten.

Endret av thomasy932
Lenke til kommentar
3 årsgaranti er fint å ha det. Det gjelder som om jeg skulle forsikret den?

9289831[/snapback]

Du trenger IKKE 3 års garanti! I Norge har man reklamasjonsrett på 5 år, noe som gjør at de fikser den i løpet av de 5 årene selv om man kun har ett års garanti. Forsikring derimot er en annen sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...