jegernorsk Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 som jeg sa jeg her kjøpt meg et ait radeon HD 2600 XT fra gigabyte og det sto at den skulle ha 800mhz i kjernen og 2200 mhz på memory clock'a men når jeg fikk den sjekka jeg å det var 800mhz på kjerneklokka men på memory clock'a så var det bare 1100 mhz o.O er det meninga eller er det feil produsert eller noe? (kjøpte den 14 aug 07) så kan levere tilbake den så.. noen som vet? Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Siden det er DDR-minne (double data rate) må du gange klokkefrekvensen med 2. Så det stemmer nok ganske bra Lenke til kommentar
jegernorsk Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 (endret) woops! glemte å si det er det er GDDR4! og at de sa jo att det skulle være 2200 mhz selv når jeg skjekket det :S sa de... Endret 14. august 2007 av jegernorsk Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Memory Clock 2.2GHz (1.1GHz DDR4) http://64.233.183.104/search?q=cache:tFkWA...lient=firefox-a Ser fortsatt ut som om alt er i orden, så bare ta det med ro og spill i vei Lenke til kommentar
jegernorsk Skrevet 14. august 2007 Forfatter Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Så selv om det kun står at den kjører med kun 1100mhz så kjører den med 2200mhz? eller betyr det at den kjører som 1100mhz men opererer i 2200mhz? og hvad er forskjellen melom ddr2/ddr3/ddr4? og er skjermkortet mitt bra? Endret 14. august 2007 av jegernorsk Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Ja, minnet er klokket til 1100MHz men DDR-teknologien vil i praksis si at den effektive frekvensen er det dobbelte. Sånn høvelig enkelt forklart Her ser du hvordan skjermkortet ditt klarer seg i BF2142, mye bedre enn mitt gamle 7600GS som kostet det samme: http://www23.tomshardware.com/graphics_200...2=717&chart=275 (legg merke til at minnet her også er oppgitt til 1100MHz) Endret 14. august 2007 av Pellick Lenke til kommentar
jegernorsk Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Jippi kortet her er ganske bra ! Men kanskje det blir et Nvidia 8800 ultra på meg når bestemor kommer! lol jk men takk for hjelpen! og blir dette nye kortet mitt bedere en 7600gs pga gddr4? Lenke til kommentar
jegernorsk Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Nå har jeg funnet enda en mystisk ting på skjermkortet mitt! Det har seg sån at det kommer et lite lagg hvert 3 sekund cirka. (På alle spill men jeg hadde de instalert før jeg byttet skjermkortet, så kan det være feilen på lagen? Eller må jeg instalere spillene på nytt sån at de ikke lagger vært 3 sekund?) Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Prøv å reinstaller et spill, da. Lenke til kommentar
jegernorsk Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Ok nå har jeg instalert det igjen og det var ingen 3 sekunder også lagg Men mange av tingene "blinker" Jeg mener de er der også er de der ikke når jeg rører på meg hvad skylles dette av da? edit: sånn nå fårstår du!! Endret 15. august 2007 av jegernorsk Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Prøv å slett alle Catalyst-driverne du har, retstart maskinen, ta ut og inn skjermkortet (husk å sette inn power-pinnene igjen) og last ned de nyeste driverne fra www.ati.com. (Tror jeg) Så installerer du driverne igjen, og reinstaller spillene også. Restart etter du har installert driverne igjen. Skjer blinkingen i alle spillene? Hva er det som blinker? Endret 15. august 2007 av Haxy Lenke til kommentar
jegernorsk Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 (endret) ok jeg skall prøve dette nå. alle spillene blinker med noen ting son som gress/hus/våpen.. ja du skjønner det men det er ikke mange ting bare noen få.. og hvad er en power-pinne? Endret 15. august 2007 av jegernorsk Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Strømledningen til skjemkortet. Er kanskje ikke en pin, men men. Når du er i spillet, og det blinker, prøv å trykk CTRL+Alt+Del, Alt+Tab eller noe som gjør at du kommer i windowsen, og så åpner du spillet igjen. Du skal ikke avslutte det. Funker hos folk som har lignende problemer. Endret 15. august 2007 av Haxy Lenke til kommentar
jegernorsk Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 Ok har prøvd det du nettop sa:"alt+del+ctrl....." Men det funket ikke :/ Og jeg har ikke en strømm ledning til skjerm kortet mitt :S Og btw jeg har ikke testet ut denne måten enda men skall gjøre det senere nå ^^: Prøv å slett alle Catalyst-driverne du har, retstart maskinen, ta ut og inn skjermkortet (husk å sette inn power-pinnene igjen) og last ned de nyeste driverne fra www.ati.com. (Tror jeg) Så installerer du driverne igjen, og reinstaller spillene også. Restart etter du har installert driverne igjen. Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Har du IKKE en strømledning til skjemkortet? Det kan jo kanskje være problemet. Du skal ha en ledning som skal stikkes inn i skjermkortet ditt. Lenke til kommentar
jegernorsk Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Nope var ikke med det og det er ingen inngang till noe som helst utenom cross-fire på kortet :S Men alle kort har da ikke strømmledning eller har de? Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 (endret) Har ingen erfaring med det kortet, men er da ganske sikker på at det krever egen strømledning. Se helt ut på kanten om du ser en plass man kan stikke inn en kabel. (Kanten som går inn mot hdd-ene osv. Bilde Endret 16. august 2007 av Haxy Lenke til kommentar
jegernorsk Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 ok har skjekket om dette nå men det er IKKE en av noen type inngang til en strømmledning på skjermkortet så hva kan jeg gjøre nå da? gå tilbake til butikken og si dette funker ikke som det skall? :S og håpe at jeg får et nytt et som funker? eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå