Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HD'n leser vilt, og pc'n fryser i korte perioder

Anbefalte innlegg

Heisan!

Jeg har en PC med Vista Ultimate 32-bit, Core 2 Duo 2,13 MHz Cpu, 1 GB ram SATA2-HD og GeForce 8800 GTS. Den er kjøpt som en av månedens pc'er (dinside.no) pc fra Komplett.

Det som skjedde for ca en måned siden var at pc'n begynte å bli treg. Harddisken leste utrolig mye for utrolig lite. Spesielt synlig var det når man skulle installere noe, og det skulle pakkes ut og klargjøres. Dette kunne ta usansynlig mye tid.

Etter hvert begynte pc'n å stoppe opp, mens harddisklyset var tent konstant. I begynnelsen kan man bevege musen, men ikke noe annet på skjermen, så fryser musen før man om et par sekunder (5-15) kan fortsette som normalt.

Til slutt begynte alt man lastet ned fra nettet å bli korrupt, programmet stoppet å virke midt under opplasting etc.

Jeg reinstallerte alt på nytt, da scandisk ikke fant noen diskfeil.

Nå har jeg samme problem igjen. (Ca 2 uker etter reinstalleringen). Jeg har prøvd å feilsøke med HD Tune, den finner ingenting. Jeg har også prøvd noen verktøy fra Ultimate Boot CD. Blant annet MemTest 3.3 (elle noe) pluss samsung sitt HD-verktøy. Disse finner ingen feil.

Sånn som systemet er nå virker det tålelig. Ingenting har begynt å bli korrupt ennå.

Noen som har noen tips?

- Schnix

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...